Kezdőoldal » Sport, mozgás » Egyéb kérdések » Futni szeretnék de nem tudom...

Futni szeretnék de nem tudom hogy fogjak hozzá. Milyen bemelegítés ajánlott?

Figyelt kérdés
Nem szoktam sportolni, teljesen kezdő vagyok.
2013. febr. 11. 20:40
 1/6 A kérdező kommentje:
10-15 kilótól szeretnék megszabadulni
2013. febr. 11. 20:41
 2/6 anonim ***** válasza:
Életkort is írj légyszí. :) 30 éven alul bőven lehet natúr futni 20 súlyfelesleggel is. Fuss lassabb tempóban annyit, amennyit probléma nélkül meg tudsz csinálni, majd mikor érzed a fáradtságot, akkor elkezdesz sprintelni egy jó pár métert. A sportokban a lényeg a rendszeresség. Ha ki fogsz járni minden héten futni (ha nem is ilyen intenzitással ahogy mondtam) legalább egyszer, akkor garantálom a fogyást!
2013. febr. 11. 21:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/6 A kérdező kommentje:
33 vagyok, és szülés után nem maradt rajtam felesleg.
2013. febr. 12. 20:50
 4/6 A kérdező kommentje:
Nem jol irtam. Maradt rajtam felesleg.
2013. febr. 12. 20:51
 5/6 anonim ***** válasza:

Bemelegítésnek elég a lassabb futás, ami 5 perc. Extraként belerakhatsz mindenféle tornagyakorlatot a bemelegítés előtt, nyújtást, szép sorban valamilyen szisztéma alapján, például lentről felfele lábtól derékon át a vállakig. A sport egyfajta művészet is, nem kell szabályok alapján dolgozni. A lényeg az az, hogy mozgasd át az izomzatodat a saját kreativitásod alapján. :)


Kisebb távolságban fuss közepes tempóban, soha sem teljes kifáradásig! Érezd magad felszabadultnak, fokozatosan gyorsulj, majd lassulj le pihenésképpen, ha kezdesz fáradni. Sprint még akkor nem kell, de egy hónap rendszeres mozgás után már gondolkozhatsz rajta. Elengedhetetlen lesz a jó kondícióhoz, amit majd a futás végére fogsz tenni. 5 perc futás legalább, lehet 30 perc is, több nem kell.