Kezdőoldal » Sport, mozgás » Kerékpározás » Lehet úgy fejlődni állóképessé...

Lehet úgy fejlődni állóképesség szempontból, ha csak hétvégén van időm biciklizni?

Figyelt kérdés

Hétköznapokon sajnos estig dolgozom, csak hétvégén lenne időm tekerni. Nagy céljaim amúgy nincsenek, csak hogy megint fel tudjak tekerni a közeli magas "hegyre" anélkül hogy a szívem kiugrana a helyéről.


Arra gondoltam, hogy szombatokon mondjuk tekernék 40-50 km-t, amiben lenne terep is és kb. 300-400 méter szintkülönbség, másnap pedig csak síkon tekernék 25-30 km-t emelkedő nélkül. Így lehetne fejlődni valamennyit?


2023. máj. 29. 17:02
 1/8 Hellmano ***** válasza:
40%
Kell a rendszeresség a fejlődéshez. Én most veszem észre, mikor boldog-boldogtalan teker,ahogy kijött a jó idő, hogy egy szél, hogy megfog egy átlagos bicajost, aki most vette elő a bicajt én meg megyek el mindenki mellett kényelmesen, mert meg sem kottyan a dolog és évek óta nem hagytam ki 3 napnál többet tekerésben. Heti 4 alkalom minimum kellene ilyen 50 km-es távokkal és egész évben, tehát télen is , hidegben is, esőben, szélben stb. , akkor lehet fejlődni.
2023. máj. 29. 17:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/8 anonim ***** válasza:
100%

Szerencsésebb lenne gyakrabban tekerni, de szép lassan lehet így is fejlődni, a semminél mindenképpen jobb.

Esetleg még heti 2x beiktathatnál mellé egy kis futást, az nem vesz el olyan sok időt.

2023. máj. 29. 17:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/8 anonim ***** válasza:
100%

persze, jobb mint havonta :)

csak nagy távokat kéne megtenned.

2023. máj. 29. 18:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/8 NTBS ***** válasza:
Lassú fejlődés lehet belőle.
2023. máj. 29. 19:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/8 anonim ***** válasza:
25%

Ha eddig nem mozogtál semmit sem, akkor ahhoz képest fejlődni fogsz.

De hétköznap is kellene mozogni. A 300-400 méter szintkülönbség semmi.

A 30 km sík pedig kb. munkába járás Budapesten.

De kezdetnek jó. Semmi értelme most 100 km-eket és 1000 feletti szintet menned.

2023. máj. 29. 20:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/8 A kérdező kommentje:
Ja, mondjad egy trail/enduro biciklisnek, hogy menjen 100 km-t, 1000 méter szintkülönbséggel :D
2023. máj. 30. 09:56
 7/8 anonim ***** válasza:
Ha az a célod, hogy fel tudj tekerni a közeli magas hegyre, akkor hétvégente tekerj fel 1-2-3* a közeli magas hegyre, semmi értelme 20-30km -t tekerni máshol, amúgy is a mászás adja leginkább az állóképességet.
2023. jún. 1. 08:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/8 anonim ***** válasza:

Nem. Az álloképesség növeléshez gyakori rendszeres és sok bringázás kell.

Viszont ha van lehetőséged sulyzos gyakorlatokkal is sokat tehetsz érte,bár az is idő 1,5-2óra intenzív gyúrás heti 5 napon.

2023. szept. 9. 20:23
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!