Kezdőoldal » Számítástechnika » Programozás » Szeretném leszögezni,hogy...

Szeretném leszögezni,hogy nagyon kezdő vagyok még a programozásban. Adott egy olyan feladat,hogy van egy ilyen Stringem: Szervák = "ABABBABABBABA" Az a feladat,hogy meghatározzuk a szervák alapján,hogy ki nyert. Valaki segítene?

Figyelt kérdés

A problémám a következő.

Van a teniszben egy olyan,hogy Deuce ami azt jelenti,hogy ha 40-40 az állása és pl A nyeri a következő szervát akkor nála az Advantage,és ha utánna is A akkor nyer.Ha az A-nál az AD és utánna B akkor megint 40-40 és így a B-nél.

Na én bárhogy próbálkozom a Deuce probléma megoldásával sehogyse megy.Sokféleképpen megpróbáltam megoldani,de sehogy se megy,vagy nem működik.A legtöbbször mindig indexelési hibát kapok.

Itt a kódóm(Python kódról van szó)

szervák = "ABABABABAB"


#A játékos

A_Db = 0

A_Szerva_Pont = 0

A_Game = 0

A_Set = 0


#B játékos

B_Db = 0

B_Szerva_Pont = 0

B_Game = 0

B_Set = 0


#Deuce van-e?


Deuce = False


AktIndex = 0

#String bejárása

for szerva in szervák:

AktIndex+=1

if(szerva == "A"):

A_Db+=1

if(A_Db == 1):

A_Szerva_Pont = 15

if(A_Db == 2):

A_Szerva_Pont = 30

if(A_Db == 3):

A_Szerva_Pont = 40

if(szerva == "B"):

B_Db+= 1

if(B_Db == 1):

B_Szerva_Pont = 15

if(B_Db == 2):

B_Szerva_Pont = 30

if(B_Db == 3):

B_Szerva_Pont = 40

if(A_Db == 4 ):

A_Game+=1

A_Db = 0

A_Szerva_Pont = 0

B_Db = 0

B_Szerva_Pont = 0

if(B_Db == 4 ):

B_Game+=1

B_Db = 0

B_Szerva_Pont = 0

A_Db = 0

A_Szerva_Pont = 0

if(A_Szerva_Pont == 40 and B_Szerva_Pont == 40):

Deuce = True

if(Deuce == True):

if(szervák[AktIndex+1] == "A" and szervák[AktIndex+2] == "A"):

A_Game+= 1

A_Db = 0

A_Szerva_Pont = 0

B_Db = 0

B_Szerva_Pont = 0



2023. jan. 25. 02:07
 1/10 A kérdező kommentje:
A prblémám ugye a Deuce-nál van.Mert azt szeretném leporgramozni,hogy az állás 40-40 akkor az A játékos akkor nyeri meg a Gamet ha a string eleme a +1 és a +2. eleme is A,de sehogyse jó
2023. jan. 25. 02:08