Kezdőoldal » Számítástechnika » Programozás » Miben különbözik a BME mérnöki...

Miben különbözik a BME mérnökinformatikus és az ELTE programtervező informatikus szak?

Figyelt kérdés
Főleg az érdekelne, hogy hol mennyire mélyen tanítják a programozást, és mennyire a fizikát, ill. mennyire nehéz?
2013. szept. 26. 19:45
1 2
 11/14 anonim ***** válasza:
80%

Szerintem az előző válaszoló rohadtul nem való ide.... Mármint az ELTE-IK-ra...


Ha esetleg nem vetted volna észre, itt nem 'Code-Monkey'-kat képeznek. Programtervező Informatikus a képzés neve.. Vagyis, egy olyan képzés, ahol azt tanulod meg, hogy egy algoritmus miért, és hogyan működik, vagy esetleg, ha kapsz egy olyan feladatot, hogy alkoss valami szépséges szimulációt, akkor ne csak less mint a Józsi a moziban. Ha kriptográfia a témakör, ne csak pislogj. Vagy esetleg kódból kell 3D teret alkotnod, rajta különféle testekkel, akkor nehogy a kollégád kérd meg, hogy kódold már le, mert szartam a matekra.


Persze, programozni otthon is meg lehet tanulni, de a matek már kérdéses.


A Diszkrét-matematika nagyon hasznos a kriptográfiában, vagyis az alapja.


Lineáris Algebra nélkül 3Ds alkalmazások fejlesztése nem túl könnyed.


Algoritmusok és Adatszerkezetek tárgy matek része nagyon is fontos, ha egy algoritmus hatékonyságáról beszélünk (ugye nem kell elmagyarázni, hogy egy n! és egy n*logn-es algoritmus között mi a különbség).


Analízis nélkül próbálj meg függvényekkel foglalkozni.


Persze, ha valaki egész életében egy 'zs' kategóriás cégnél szeretne 8-10 órában gépelni, akkor nyugodtan kerülje az eltét.


Én utána néznék, hogy mennyi matek van a Google, YouTube, FaceBook, vagy egy PhotoShop/After Effects program mögött ;)


Ja, ez a matek megvan a BME-VIK, és az OE-Neumann János karokon is ;)

2014. okt. 2. 08:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/14 anonim ***** válasza:
Kedves utolsó előtti, én nem régiben végeztem az IK-n és szerintem rosszul látod a dolgokat. Nem mondom, én is változtatnék néhány dolgon, ha rajtam múlna, DE ha nem látod értelmét az algoritmusok és adatszerkezetek tantárgynak, akkor ott nagy problémák vannak...
2014. okt. 2. 10:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/14 anonim válasza:

Nem értem, hogy aki gyakorlati órát vár, az mit is akar.

Ha van egy feladat, meg kell tervezni. Ha könnyű, akkor fejben megtervezed, ha nem, akkor papíron. Azt kódolod le. Ne hogy már a szintaktikával foglalkozzunk mindig.

Bár, én még csak első éves vagyok, és bele fogok bolondulni a 2. félévembe ez már biztos, és nem értem, hogy néhány dolgot minek erőltetnek, de ehhez önszorgalom kell. Minimum, óráról órára tanulni, esetleg előre is tanulni, hogy képben legyél. Gyakorolni, elolvasni az 500 oldalas jegyzeteket. Ezek mind-mind fejlesztik a logikát, az agynak egy nem használt részét ragadják meg, és ha hasonló feladatot látsz, beugrik.

Ha gyakorlati lenne a képzés, akkor elég lenne rá félév. Nyilván, egy kis matek, mondjuk a matalap szintjén, akkor valami kis laza, algoritmusos óra, és 4 féle nyelven programozás, heti 5 óra számban, előadás nélkül.

És mit érsz vele? 4 nyelven tudsz írni Hello World-ot... Kb...

Van értelme. Vannak fölös tárgyak, fölös részek, túl részletes dolgok, de nem tudhatod, hogy mivel találkozol szemben az életben, a munkában.

2015. febr. 12. 19:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/14 anonim ***** válasza:
:o)
2016. nov. 14. 02:38
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!