Kezdőoldal » Üzlet és pénzügyek » Adózás, könyvelés » Hogyan működik a forex kereske...

Hogyan működik a forex kereskedés adózása? Mi a folyamata? A brókercég küld nekem és/vagy a nav-nak bizonylatot? Forex kereskedés esetén mennyi összegtől kell adózni?

Figyelt kérdés
Az xm.com -on kereskedek, viszont kezdő vagyok, az adózással kapcaolatban nem tudom pontosan hogyan zajlik. Valaki hozzáértő segitene nekem ? Leírná hogyan zajlik az egész?

2015. dec. 5. 18:52
 1/7 anonim ***** válasza:

Neked küldenek adóigazolást. Elvileg a NAV-nak nem, de ha kitalálják utólag bekérhetik. Neked kell bevallani önadózóként. 16 %.

Viszont, ha kezdő vagy, szerintem ilyenen nem kell aggódnod.

2015. dec. 5. 22:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 A kérdező kommentje:
Ha nem értem el profitot (több a veszteséges ügylet mint a nyereséges) akkor is kell bevallást késziteni?
2015. dec. 6. 09:21
 3/7 anonim ***** válasza:

Elvileg igen, de ha nem csinálod meg,szerintem nem lesz belőle bajod. Egyébként ha veszteséged van, azt is be lehet írni, és azt pár évig (pontosan nem tudom meddig, de rajta van a papíron) le tudod majd vonni a későbbi nyereségből.De csak abból, amit a forex hozott.

Pl. az idén van -50.000 ft-od, jövőre, +100.000, akkor csak + 50.000 után kell adózni.

2015. dec. 6. 21:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 A kérdező kommentje:
köszi az infókat! Még annyit szeretnék kérdezni, hogy a brókerem mikor küldi meg nekem a dokumentumot? És azt majd mikor is kell vinnem a nav-hoz? Mert ugye kappk majd a munkáltatómtól is, egyszerre vagy külön kell vinni?
2015. dec. 7. 00:39
 5/7 anonim ***** válasza:

Nem küld semmit.

Metatrader4 számlatörténetéből neked kell kinyomtatnod, és nyilvántartanod. Ha nem forintos a számla, akkor az MNB középárfolyamon minden napra forintosítanod kell a nyereséget-veszteséget. NAV-nak csak jövőre az adóbevallásod küldöd, a nyilvántartást neked kell őrizni, amit majd bekérnek, ha esetleg ellenőriznek.