Kezdőoldal » Üzlet és pénzügyek » Saját vállalkozás » Tisztelt mindenki! Tudom hogy...

Tisztelt mindenki! Tudom hogy lerágott csont de a folyamatára lennék kiváncsi egy grillcsirkés megnyitásához? Értem ezalatt az ötlettől a kivitelezésig pontokban mi az első lépés mert sajnos a jogi oldalát nem látom át mert még nem csináltam üzletet?

Figyelt kérdés

A lakókocsi meglenne hozzá azt hiszem ez az egyik legnagyobb része a dolognak, természetesen m€g nincs berendezve. Nem mobil árusításra gondolok hanem fix standard büfére vagy lakókocsira nevezzük ahogy akarjuk egy nagy csomópontnál ahol tele van irodaházakkal.

Mivel indul a történet sorban aktuális jegyző vagy önkormányzat vagy vállalkozói kiváltása esetleg kft. alapítása? Ki dolgozhat benne hogy jól járjak családtag vagy saját magam? Területbérlés vagy engedély? Tűzvédelem? ANTSZ? Mi a menet a sorrend a papírok vagy engedélyek beszerzésénél hogy ne hagyjak ki és ne ugorjak át lépéseket?? Nézzétek el ha valakinek balgának tünő kérdéseimet de még nem csináltam!! Köszönöm aki válaszol


2016. febr. 22. 13:23
 1/1 anonim ***** válasza:

Először legyen képesésed, vagy később olyan alkalmazottad, akinek van vendéglátó üzletvezetői képesítése.


Ezután nézd ki a helyet, készíts üzleti tervet. Vegyél számba mindent, várható forgalom, legyenek meg a beszállítóid kiszemelve kérhetsz is be már előre árajánlatokat, az alapján kalkuláld ki az eladási árakat, úgy, hogy első hónaptó elérd a fedezeti pontot.

Próbáld úgy belőni az árakat, hogy tudj némi havi x ezer fejlesztési tartalékot is képezni, mert szükség lesz rá, hogy ne fulladj le. Ha túl magasra jönne ki az ár így keress olyan fogásokat ahol tudsz költséget faragni, olcsóbb beszerzés, más székhely, vagy telephely, stb.


Ezt követően ha még mindig reális az elképzelés, akkor két utad van, vagy bepróbálkozol egy bérelt büfékocsival minden engedéllyel, amit másnap már tudsz használni, vagy beinvesztálsz a bizonytalanra pár száz ezret eszközbe és további pár tízezret, száz ezret áruba, lesz ami lesz alapon.


Tölts le HACCP-s kézikönyvet, vagy kérd tanácsadó segítségét hogy kiépítsd a rendszert és aszerint rendezd be a kocsit.


Amikor már megvan a hely, a kocsi berendezve, váltsd ki az egyéni vállalkozóit, erre kft-t alapítani szerintem merész elgondolás lenne. Vedd fel a tevékenységi köröket, és jelentkezz be iparűzésre, terület bérlésre a székhelyi és telephelyi önkormányzatnál is.

A tevékenységet be kell jelenteni a székhelyi önkormányzatnál 3000 Ft-os illeték mellett, ahova vinned kell a vásárlók könyvét is hitelesíteni egyúttal, majd kapni fogsz tőlük egy határozatot és ők értesítik a hatóságokat is, akik majd 30 napon leellenőrzik a megfelelőségét a kocsinak és a tevékenységednek.


Ezek Nébih, Ántsz, tűzoltóság szokott lenni.Ami kell a Nébihhez, Ántszhez benne lesz minden a Haccp-ben, amit vállalkozóként már meg tudsz csináltatni egy külső auditor céggel, jellemzően 1-2 héten belül megvan, addig meg szerezd be, azokat az eszközöket, tisztítószereket, stb. Amiket a szemle során elmondanak, legyen kialakítva a két öltözőszekrény, megfelelő mosogató, fertőtlenítő hatású mosogatószer és annak adagolási útmutatója, kézmosó, adagolós kézfertőlenítővel, papír törlővel, megfelelő hűtők, fagyasztók, szakosított tárolásra benne kontroll hőmérők, a pultok, és minden polc, végig sérülésmentesen élvédőzve, résmentes padozat legyen meg. Legyen tűzoltó készüléked, hitelesítve, elsősegély doboz, után világító táblával ellátva.


A termékekre készítsd el az ártábla mellett, az anyaghányad kalkulációt és a biztonság kedvéért a gyártmánylapot is. (29 adag felett kötelező) kerüljenek feltüntetésre az allergének és tápanyag értékek is termékenként.


A takarítószereknek legyen meg a zárható szekrénye, az ÁNTSz ellenőrzés után 7.800-as csekket be kell majd fizetned és ki kell tölteni, a biztonsági adatlap bejelentetőt, azokat a tisztítószerekről ki is kell legyenek nyomtatva a kocsiban ott legyen, ellenőrzésre felmutatni, figyelj oda, hogy 5 évnél nem lehet régebbi frissítésűek. (netről letölthetők)


A gépekre kell érintésvédelmi felülvizsgálat.


Ha van alkalmazott, kell balesetvédelmi oktatási dokumentáció, üzemorvosi szerződés is, és egészségügyi kiskönyv érvényes tüdőszűrővel és háziorvosi (alkalmazott esetén üzemorvosi )igazolással.


Kelleni fog Navos pénztárgép és hitelesített mérleg is, azt pénztágépesek tudják megmondani, hogy pénztárgép azonosító igényléskor mit tölts ki, állandó helyet, vagy változót ( büfékocsi esetén), mert ha mégis úgy döntesz, hogy hétvégén elmennél vele egy rendezvényre, ha nincs változó telephely felvéve, akkor nem használhatod ott... De áramszünet idejére legyen kéznél nyugta és számlatömb is, kelleni fog vásárlók könyve is.


Ha mindenki rendben talált mindent jöhet az áru és nyithatsz is, de előtte is akár, saját felelősségre ezt megteheted.

2016. febr. 22. 17:19
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!