Kezdőoldal » Állatok » Kutyák » Ezek a harci kutyás komplexuso...

Ezek a harci kutyás komplexusos emberek mikor fognak eltűnni? Vajon alkalmasságihoz, engedélyhez kéne kötni ezeket a kutyákat lakótelepen?

Figyelt kérdés

Gondolok itt azokra akik általában alacsonyabb termetűek, ebből adódóan kisebbségi komplexusosok.

Szinte maguk mellé láncolják a kutyát és félnek kimenni az utcára mert nem tudják irányítani a kutyát ami még cikisebbé teszi őket.

Pont egy ilyet láttam a mi nap, és megdöbbentett amit láttam ezután.

Vele szembe ment egy másik pasi annak látszólag jól nevelt kutyái voltak, mentek póráz nélkül míg az egyikük odament ehhez a szerintem staffhoz, erre az ordenáré elkezdett acsarkodni először azt hittem el is kapta de nem.

A pasi a sajátjaira szólt rá, azok szót is fogadtak illetve meg is lepődtek, le is dermedtek hogy mi ez, mit csinál az a másik kutya a társukkal.

A staffos meg üvöltött a sajátjára, a pórázát meg úgy odahúzta magához hogy egy hajszál nem maradt köztük.

És ez után ahelyett hogy a sajátját kezdte volna el tiltani, mint ahogy a másik is tette ráadásul több kutyával, még elkezdte magát fölszívni azt hőbörögni a másikkal hogy mit csinál.

A másikat sem kellett félteni mert nem hagyta magát, ráadásul az ő kutyáin látszott hogy megvannak nevelve, mert azok mindegyike lefeküdt, míg a staff ugrásra készen feszült a gazdája lábán.

És ami miatt már majdnem én is oda mentem beszólni, hogy még ennek a parasztnak állt feljebb és elkezdett ott keménykedni hogy még akár balhézna is a másikkal, aki amúgy végig kontrollban tartotta a kutyáit, és nem is akart balhézni emiatt.

Ezt az staffost még nem is láttam erre fele én meg itt lakom, azt már én is elkezdtem magam felszívni hogy ha megüti a másikat akit úgy látásból ismerek, a továbbiakból én is kifogom venni a részem...

De nem hagyta magát még elég jól is kezelte a helyzetet, az meg mellette szólt hogy a saját kutyái fekszenek, míg a másiké még mindig feszült a gazdájának.

Aztán visszavett magából a staffos mert mások is velem együtt beszóltak neki hogy vegyen már vissza magából és nevelje meg a kutyáját.

Aztán dörmögve megfordult és ilyen gyúrós medve járással elment, kutyát szigorúan maga mellett tartva.

A másik még ott maradt lenyugtatta a kutyáit, mondtam is neki hogy legközelebb ha ilyen harci kutyát lát mindig hívja el a kutyáit, mert általában ezekhez egy idióta gazda tartozik, akinek akkor is feljebb állna ha az ő kutyája menne oda balhézni.


Tudom a hivatalos álláspont az lenne hogy a normálisabb ember hibázott mert nem volt póráz a kutyán, de könyörgöm az ilyen staffos még ha nem is rak fel szájkosarat, de legalább figyelne oda a kutyájára, és előre rászólna a hogy nyugodjon le.

Mert én a normálisabb fazonnal értek egyet aki már régebb óta jár arra 3 kutyával póráz nélkül mert az összese tud viselkedni és nincs probléma más kutyákkal sem.

Erre belép a köztérre egy ilyen antiszociális és kész a balhé.

Az fogalmazódott meg bennem hogy ezeket a fajtákat valamiféle engedélyhez vagy vizsgához kéne kötni, mert már annyira zavaró hogy ha ilyen kutyát látunk a téren akkor mindenki befeszül és elhívja a kutyáját.

Amikor meg már látjuk ezt az ember típust, ezt a "dugó panel gengsztert" jó előre kikerüljük mindannyian.

Vagy azt kéne hogy amíg nem biztos benne addig szájkosár.

Bár tudom az meg azért nem fekszik nekik mert kiderül hogy a gazda nem elég kemény a kutyájához.


Valahol igaza van a staffosnak hogy miért hagyja szabadon, de erre meg jogosan azt válaszolta az ember hogy az ő kutyái nem balhéznak, és miért tartsa pórázon amikor tudnak szépen sétálni.

Láttam már olyan staffost aki egyszerre 3 kutyát vitt póráz nélkül, szóval tudom hogy nem lehetetlen, csak sok ember választja ezeket a kutyákat, annak ellenére hogy nem hogy őket, hanem magához a kutyákhoz nem ért.


Vajon mit lehetne tenni ennek megszüntetésére?

Jogosítvány,tiltás?



2013. júl. 14. 18:10
1 2 3 4 5 6
 51/55 A kérdező kommentje:

47 feltételezzük hogy az elengedett kutya meg van annyira nevelve hogy nem sároz, meg megy oda idegen kutyához csak úgy, amíg ezek nincsenek meg, nem is lenne szabad elengedni.


A másik hogy sosem mondtam hogy be kéne tiltani.

Az engedélyhez való kötés meg meg szerintem itt Magyarországon azért nem működne, mert nem is érdekelne senkit sem, és evvel is csak a normálisabb ember szívná meg, aki kiviszi utcára a kutyáját. Míg azok akik hagyják ön sétáltatni az akár agresszív kutyájukat is vidéken, pont kimaradnának ebből.

Úgy látom bizonyos időnek el kell telnie hogy a kultúra javuljon, ahhoz is évek kellettek hogy felszedjék maguk után a gumit, és még most is vannak, főleg idősek akiket nem érdekel. És mégis akik a legjobban betudnak szólni érte ugyan ezek az idősek.

Volt itt nem messze egy öreg aki a sétáltatta a moszkvai-ját, és képtelen volt annyit megtenni hogy ha már oldalba gumiztatja (ami egy ekkora kutya esetében nem kevés) azt a szemetest a kutyájával, ami külön erre a célra lett oda rakva, akkor legalább szedje már össze, és rakja bele.

Ehelyett mindig ott hagyta a hatalmas halmokat, aki meg odament a szemeteshez, kerülgetnie kellett a több napos gumikat. Rendkívül bosszantó volt, már volt aki szólt neki, de nem értette meg. Vannak sajnos ilyen egyszerű emberek, akik még lehet hogy nem is direkt csinálják egyszerűen csak ennyire futja intelligenciából vagy nem tudom, ezért mondom hogy csak idő kérdése hogy javuljon a helyzet.

Az emberek fejében kéne rendet tenni, mert kilehet itt bármit találni, ha az emberek nem elég érettek ehhez, nem fogják fel hogy amit csinálnak rossz, akkor veszett fejsze nyele. Amíg nincs annyi önkritikája az agresszív kutyásoknak mérettől függetlenül, addig nem fog javulni a helyzet. Már iskolás korban el kéne kezdeni.

2013. júl. 24. 23:48
 52/55 anonim ***** válasza:
Persze, mindenki aki elengedi a kutyáját feltételezi hogy a kutyája meg van nevelve meg visszahívható, csak hát amikor kell akkor ez nem műx. Ekkor jönnek a "nem bánt" meg a "csak barátkozni akar" c. odaszólások.
2013. júl. 25. 08:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 53/55 A kérdező kommentje:

Nem, az a fajta ember akiről beszélsz, az csak simán laza és még "paraszt" is ha ilyeneket mond mert ügye ő sem oldja meg a problémát hanem magyarázza a bizonyítványát, ha lenne esze egyből visszahívná a kutyát, akkor meg pláne ha látja hogy ez a másiknak nem tetszik. Akiről én beszélek, az a nagyon kevés, szinte elenyésző, az vissza is tudja hívni a kutyáját, aki alapból sem megy oda senkihez.

Ha így végig gondolok az itteni kutyások között egyet sem tudok, aki teljesen tudja irányítja a kutyáját, szóval ez a típus akiről beszélek az 1% a statisztikában.

Szóval igen, igazad van, mivel a 99% nem tudja irányítani a kutyáját rendesen, így senkinek sem kéne a pórázról elengedni, és akkor nincs probléma.

Én ezért szeretem a flexit, nem tudom miért szidják mindig.

Persze az sem váltja ki a nevelést, mert ha egy idegbeteg kutya van az egyik végén, egy hozzá nemértő gazda a másik felén, akkor valóban lehet szidni.

Flexi azoknak jó, akik nagyjából tudják irányítani a kutyát, de mégis jó érzés hogy csak ott van a kutya a póráz másik felén, és nem kell miatta aggódni.

Főleg olyan helyen ahol autók jönnek-mennek.

2013. júl. 25. 15:34
 54/55 anonim ***** válasza:
Ha soha senki nem engedné el a kutyát a pórázról, akkor egy darab kutya sem tudná mi az, hogy behívás. Ha történik valami a pórázzal egy olyan kutyával aki sosem volt még elengedve akkor annak milyen következményei lennének? Szerintem a flexi nem jó senkinek, mert a kutya jóval hamarabb fordul ki a sarkon mint a gazda, jóval hamarabb ér oda olyan dolgokhoz amit esetleg a gazda nem vett észre és a flexis kutyát hiába hívod vissza, nem fog visszamenni .Egy majdnem irányítható kutyát flexire tenni az egyik legrosszabb dolog, mert csak ront a helyzeten. Mi van akkor ha egy majdnem irányítható flexis kutya szemben találja magát azon a sarkon egy majdnem irányítható pórázos bármilyen nagytestű kutyával. A flexis gazda még azt sem tudja, hogy helyzet van, ahogy egyre közelebb ér a sarokhoz úgy tud egyre közelebb menni a kutya a másikhoz és ezáltal a saját gazdája tálalja fel ha az a másik majdnem irányítható kutya esetleg agresszív. Ilyenkor a másik gazdának kell megoldani a helyzetet egy pillanat alatt, azonnal kell reagálni és ebben biztos vagyok, amint a flexis gazda is odaér ő lesz ám felháborodva, hogy az ő kiskutyájával mit csinálnak, jajj szegényt majdnem megette a nagykutya, de az nem jut eszébe, hogy ő generálta az egészet a 3 méteres pórázával. Nekem a hátamon futkos a hideg a flexisektől. Én elengedem a sajátomat, szeretem elengedni, csak így tudja kimozogni magát és nem a másfél méteres standard pórázon, de ha nem akarom, hogy másokhoz vagy mások kutyáihoz odamenjen akkor nem fog. Ha mindig pórázon lett volna nem tudott volna más kutyákkal megismerkedni, pedig az a szocializáció. Ha mindegyik kutyát megfosztanánk attól, hogy normális módon kommunikáljon a fajtársaival akkor még nagyobb káosz lenne odakint mint ami most van. De nem csak a kutyákon múlik, hogy lesz-e balhé vagy nem. A gazdákon is, mert sokan képtelenek hozzászólni a másikhoz. Hiába kérdezek sokszor még válaszolni se képesek. Felkapja a kutyát és zsákmányt csinál belőle. Ha olyan hangulatomban vagyok akkor meg szoktam mondani a kedves gazdának, hogy ha a kutyám ki akarná szedni az öléből azt a kutyát akkor már kiszedte volna.Egyrészt ha két lábra áll simán eléri, másrészt nem nehéz földre vinni egy embert és akkor máris nincs magasan az a kutya, de mivel láthatóan nincs ilyen szándéka nem kell pánikolni, le lehet tenni azt a kutyát és normálisan elmenni mellettünk.
2013. júl. 26. 10:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 55/55 A kérdező kommentje:

De miért szidják ennyire a flexit, amikor csak okosan kéne használni?:)

Pont az a jó benne hogy lehet szabályozni a hosszúságot, ebből adódóan nem mehetne be a kutya előbb a sarkon.

Persze bemehet ha rosszul van használva, de hát az meg már nem a póráz hibája.

Pontosan azért tartom okos dolognak mert ha relatív jól irányható a kutya akkor nagy segítség.

Nem kell két kézzel állandóan a pórázzal vacakolni hogy ne érjen le a földre, nem kell a kutya után menni ha egy kicsit túlakarna menni a másfél méteren.

Megyek a kertvárosban teljesen flexin kieresztve, ha jön valaki vagy valami visszább hívom a kutyát, és ott rögzítem a hosszt, így már nem 5 métere van hanem csak 2.

Ha átmegyünk egy úton teljesen odahívom magamhoz és 50 centin rögzítem.

Ha szabadba értünk leveszem róla.

Így aztán mindenkinek megvan a lelki békéje, okos dolog ez csak jól kell használni.

2013. júl. 27. 00:11
1 2 3 4 5 6

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!