Kezdőoldal » Egészség » Táplálkozás » Van-e olyan szabály, miszerint...

Van-e olyan szabály, miszerint nem lehet élelmiszert elnevezni, esetleg reklámozni egészséget javító tulajdonságról (Pl "alvást segítő v stressz csökkentő")?

Figyelt kérdés

Esetleg, ha tudtok mutatni konkrét ellenpéldákat, ahol vannak ilyenek, az is jó válasz lenne a kérdésre.


Csodálkozom, hogy hogy nem látok ilyeneket a boltok polcain, mindig csak egy adott összetevővel hirdetnek vmit..


Ez nekem akkora marketing ziccernek tűnik, minthogy ha az Apple a telefonjait nem az előnyeivel reklámozná, hanem azzal, hogy hány giga ram van benne...


2020. febr. 3. 20:03
 1/5 anonim ***** válasza:

"A Granola rostban gazdag, hosszan ellát energiával és teszi változatossá a reggelit."

Kapásból egy ilyet találtam a polcomon, pedig én nem is eszem túl egészségesen.

2020. febr. 3. 20:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 anonim ***** válasza:
2020. febr. 3. 20:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 anonim ***** válasza:
100%
"Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot"
2020. febr. 3. 20:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 anonim ***** válasza:
Az általad idézett rész még nem meríti ki az egészséget javító hatást...
2020. febr. 3. 20:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 A kérdező kommentje:

Első:

Nem ilyenre gondoltam, hanem olyanra, ha egy cég pl eleve így nevez el terméket, pl: "Stresszcsökkentő" és nem az összetevőjére mondja, mint jelen esetben a granola, hanem konkrétan a TERMÉKRE magára. (és nem gyógyszer)


Második:


Ebben találtam ugyan olyat, ami a kérdésemre utal:


"12. § (1) Tilos a megtévesztő reklám.


(2) A reklám megtévesztő jellegének megállapításakor figyelembe kell venni különösen a reklámban foglalt azokat a tájékoztatásokat, közléseket, amelyek


a) az áru jellemző tulajdonságaira,


b) az áru árára vagy az ár megállapításának módjára, valamint az áru megvételének, illetve igénybevételének egyéb szerződéses feltételeire, továbbá


c) a reklámozó megítélésére, így a reklámozó jellemzőire, az őt megillető jogokra, vagyonára, minősítésére, elnyert díjaira


vonatkoznak.


(3) A (2) bekezdés a) pontja alkalmazásában az áru jellemző tulajdonsága különösen az áru kivitelezése, összetétele, műszaki jellemzői, mennyisége, származási helye, eredete, előállításának vagy szolgáltatásának módja és időpontja, beszerezhetősége, szállítása, alkalmazása, a használatához, fenntartásához szükséges ismeretek, adott célra való alkalmassága, a használatától várható eredmények, veszélyessége, kockázatai, egészségre gyakorolt hatásai, környezeti hatásai, energiafelhasználási ismérvei, tesztelése, ellenőrzöttsége vagy annak eredménye."


Viszont nem világos, hogy mi számít "megtévesztő" reklámnak?


Az nyilván megtévesztő lenne, ha pl a termék nem csökkentené a stresszt, de ha pl olyan összetevőkből áll, amik bizonyítottan csökkentik, akkor a terméket is lehet stresszcsökkentőnek nevezni nem?

2020. febr. 3. 20:35

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!