Kezdőoldal » Emberek » Munkahely, kollégák » Miért nem akarnak az emberek...

Miért nem akarnak az emberek dolgozni?

Figyelt kérdés

Ma olvastam, hogy a le kell állítani vonatokat, mert nincs elég mozdonyvezető. Csak a slusszpoén az, hogy nem Magyarországon, hanem Luxemburgban! Európa leggazdagabb országában! Ott biztosan jól fizetnek, és a szomszédos országokból (Németország, Belgium, Franciaország) is tudnak vendégmunkásokat hozni, mert ezekben az országokban némileg alacsonyabbak a bérek.

Egy magyar vendégmunkásnak meg ez álomfizetés lenne. A magas megélhetés meg "kijátszható", ha a lakás valamelyik szomszéd országbanb van, mert az ország kicsi, a napi ingázás így teljesen normális, mert maximum egy Győr-Sopron táv.

Ha még egy csóróbb országban lenne ez, az érthető lenne. Meg akkor is, ha egy alacsonyabb presztizsű munka lenne, talán akkor is!

De a mozdonyvezető, szinte mindenhol menő munkának számít, és a fizetések sem rosszak!

Akkor miért nincs tolongás? Luxemburgban a táj is változatos.

De ugyanez a helyzet Svájcban is, ott is hiány van, holott Európa, vagy talán a világ legszebb vasútjai ott vannak! Az ottani vonatokon sokan komoly összegeket fizetnek a jegyért (pedig alapáron is nagyon szuper), sőt nem keveset fizetnek azért, hogy kimehessenek a vezetőállásra, nem is keveset.

Akkor miért nem tolonganak az emberek?

Ha nővérnek nem találnak elég embert, az még érhető, beteg emberekkel egész nap foglalkozni, az testben és lélekben is kimerítő. Na de egy automatikával teli mozdonyon, ahol egy balesethez mindig több hiba kell, így az esélye kicsi, a táj változatos és gyönyörű, nem darálja be a munka az embert 50 éves korára (nem a MÁV vagy a CFR a téma), így tolongani kéne az embereknek, de mégsem teszik.



febr. 8. 00:00
1 2 3 4 5 6 7
 21/69 anonim ***** válasza:
87%
Engem pl. egyáltalán nem vonz a mozdonyvezetés, semmi érdekes nincs benne számomra.
febr. 8. 07:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 22/69 anonim ***** válasza:
91%

Engem se

Vonatozz le utaskent egyik videki nagyvarosba, 4 ora az ut, aztan vedd at a 12 oras szolgalatot es ki tudja mikor keveredsz haza

Kosz inkabb kihagyom

febr. 8. 07:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 23/69 anonim ***** válasza:
70%

Nem csak Luxemburg.

Írországban szinten nagyítóval keresik őket. Mig gyárban évi 30.000 euró körül keresel, mozdonyvezetoknek 45-60 ezret is adnak, tapasztalt szerint. Es itt rovid távolságol van szo, 100-150 km es jossz vissza. Bar nekem epp vasutas végzettségem van, 20 eve nem dolgozom a szakmamban, es nem is tervezem. Mondjuk a repülő karbantarto mernok keptesre elmentem volna, ha nem 2 megyevel arrébb lenne.

febr. 8. 08:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 24/69 anonim ***** válasza:
90%

“ Az ember természeténél fogva vágyik a szabadságra”


Igen, és egy olyan munka ahol nincs hétvége, nincs ünnepnap nem igazán tesz szabaddá.

febr. 8. 08:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 25/69 anonim ***** válasza:
89%
Sokan kikészülnek idegileg amikor eléjük ugranak és nem tudnak megállni.
febr. 8. 08:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 26/69 anonim ***** válasza:
88%

1. Nehezek a vizsgák nagyon, sokan ki buknak állítólag annyira nehéz.


2. Szr meló, nem családbarát, összevissza kell járni dolgozni. Éjszaka is, ünnepnapokon is. Én se akarnék az lenni.

febr. 8. 08:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 27/69 anonim ***** válasza:
100%

Tehát szerinted Luxemburgban aki nem mozdonyvezető, az gyári munkás?

Valószínűleg ott helyben a mozdonyvezetői fizetés nem számít túl jónak, így inkább valami más munkát végeznek emberek.

febr. 8. 09:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 28/69 anonim ***** válasza:
100%

Lehet leírták már, nem olvasok vissza ennyi választ de:

az ottani mv béreket ne a magyar megélhetéshez viszonítsd és ne a magyar eszeddel gondolkodj erről. Az ottani mozdonyvezető bér az az ottani megélhetéshez viszonyítva nem sok. Sőt... Nem véletlenül nem kapkodnak az emberek hogy mozdonyvezetők legyenek.

febr. 8. 09:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 29/69 anonim ***** válasza:
100%

Szerintem nem is azzal van a baj, hogy dolgozni kell, akármit, hanem hogy elveszi az életed. Ha 6 órás munkanapok lennének 8 óra helyett sokkal jobban bírnák az emberek. Sokan még emellé 1-2 órát ingáznak, máris elment 10 órád. Hazaesel fáradtan, ha családod is van kb semmi hobbit nem tarthatsz fenn.


Emellé még hozzájön, hogy itthon meg se fizetnek rendesen, tényleg nincs sok értelme robotolni.

febr. 8. 10:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 30/69 anonim ***** válasza:
100%
Az ovisok másik fele meg kukásautón akar lógni. Valahogy felnőtt fejjel mégsem érezzük a karrier csúcsának. Nem is értem.
febr. 8. 10:47
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4 5 6 7

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!