Kezdőoldal » Emberek » Munkahely, kollégák » Miért nem akarnak az emberek...

Miért nem akarnak az emberek dolgozni?

Figyelt kérdés

Ma olvastam, hogy a le kell állítani vonatokat, mert nincs elég mozdonyvezető. Csak a slusszpoén az, hogy nem Magyarországon, hanem Luxemburgban! Európa leggazdagabb országában! Ott biztosan jól fizetnek, és a szomszédos országokból (Németország, Belgium, Franciaország) is tudnak vendégmunkásokat hozni, mert ezekben az országokban némileg alacsonyabbak a bérek.

Egy magyar vendégmunkásnak meg ez álomfizetés lenne. A magas megélhetés meg "kijátszható", ha a lakás valamelyik szomszéd országbanb van, mert az ország kicsi, a napi ingázás így teljesen normális, mert maximum egy Győr-Sopron táv.

Ha még egy csóróbb országban lenne ez, az érthető lenne. Meg akkor is, ha egy alacsonyabb presztizsű munka lenne, talán akkor is!

De a mozdonyvezető, szinte mindenhol menő munkának számít, és a fizetések sem rosszak!

Akkor miért nincs tolongás? Luxemburgban a táj is változatos.

De ugyanez a helyzet Svájcban is, ott is hiány van, holott Európa, vagy talán a világ legszebb vasútjai ott vannak! Az ottani vonatokon sokan komoly összegeket fizetnek a jegyért (pedig alapáron is nagyon szuper), sőt nem keveset fizetnek azért, hogy kimehessenek a vezetőállásra, nem is keveset.

Akkor miért nem tolonganak az emberek?

Ha nővérnek nem találnak elég embert, az még érhető, beteg emberekkel egész nap foglalkozni, az testben és lélekben is kimerítő. Na de egy automatikával teli mozdonyon, ahol egy balesethez mindig több hiba kell, így az esélye kicsi, a táj változatos és gyönyörű, nem darálja be a munka az embert 50 éves korára (nem a MÁV vagy a CFR a téma), így tolongani kéne az embereknek, de mégsem teszik.



febr. 8. 00:00
1 2 3 4 5 6 7
 41/69 anonim ***** válasza:
91%

A legtöbb közlekedési vállalkozásnál a foglalkoztatottság ára az, hogy nincs az utaskörrel napi kapcsolatban lévő alkalmazottaknak saját életük.

Más területről, de megtörtént példa:

Már nem élő sógorom vállalt egy multinacionális japán cégnél sofőri állást, - legyártott gépkocsikat trélerezett naphosszat az elvárt módon.

Amikor ezt csinálta a sógorom, kimagaslóan jó fizetésnek számított a havi 200000 forintos havi szintű nettó jövedelem, de rá kellett ébrednie néhány hónapon belül, hogy ezt ott kell hagynia, bármennyire is jól fizet, mert a japán multi olyan szinten zsigerelte ki, hogy az már az egészségét veszélyeztette és gyakorlatilag nem volt saját élete sem.

Egyre többen jönnek rá, hogy nincs az a pénz, amiért ők önként rombolnák le a magánéletüket, társasági életüket, illetve egészségüket!

Aki megteszi azt másokkal, hogy a "jó fizetésért" gyakorlatilag a vágóhídra küldi az alkalmazottjait, annak nincs lelkiismerete, - rezzenéstelen arccal lép túl azokon, akik tönkremennek miattuk és kénytelenek abbahagyni a munkájukat. A profit mindenek előtt!

Az ilyen embereknek ne is próbáld elmagyarázni, hogy a kevesebb néha több, mert még csak hajlandóságot sem mutatnak arra, hogy meghallgassanak!

Inkább betaníttatnak időközönként y embert, - ami a hülyének ugyancsak kiesés, mert a betanító sem tud 100 %-ot teljesíteni, de tanuló sem, amíg egymást ajnározzák, - de neki "megéri", mert ennyit tud!

febr. 10. 10:24
Hasznos számodra ez a válasz?
 42/69 anonim ***** válasza:
96%
A hülye Elon Musk meg a többi f-szfej cégvezető azt nyilatkozta hogy ők 16 órát dolgoznak egy nap és mindenkinek annyit kéne. Megnézném hogy állna-e a gyártósor mellett 16 órát. Mert az ha egész nap telefonálgat meg emailezik meg meetingel az nem munka, az lóf-sz
febr. 10. 11:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 43/69 A kérdező kommentje:
Tényleg kemény munka. De ilyen az élet! A munkák jelentős része kemény. Nem dolgozhat mindenki 8-tól 4-ig légkondícionált irodában!
febr. 10. 13:41
 44/69 anonim ***** válasza:
75%

Hát, akkor légy áldozati szerepben, ha neked jó, és termeld másnak a hasznot, aki semmit se dolgozik!


Erre mit lehet mondani?

Azt lehet kizsákmányolni, aki hagyja!

febr. 10. 13:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 45/69 anonim ***** válasza:
100%
Kérdező menjél te vonatvezetőnek
febr. 10. 14:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 46/69 anonim ***** válasza:
90%

"A hülye Elon Musk meg a többi f-szfej cégvezető azt nyilatkozta hogy ők 16 órát dolgoznak egy nap és mindenkinek annyit kéne. Megnézném hogy állna-e a gyártósor mellett 16 órát. Mert az ha egész nap telefonálgat meg emailezik meg meetingel az nem munka, az lóf-sz."


Még korbáccsal is ütném a hátát, lehet hogy le is köpném!

febr. 10. 15:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 47/69 anonim ***** válasza:
65%

Nekem a jelenlegi munkarendem pnt olyan, mint egy villamosvezetőé lehet (random éjszaka, hajnal, aztán délután, aztán menj vissza egy 8-20-ig 12 órára, mindezt ünnepnap és szabad hétvége nélkül), és én azon szerencsések közé tartozom, aki ha álmos, akkor alszik, szóval számomra ez nem akadály, jól bírom. Oké, nyilván pocsék, hogy 10+ emberre kell ráírnom, hogy légyszi cseréljünk már, hogy elmehessek egy utolsó pillanatban szervezett szülinapra, de cserébe kedd délelőtt egyedül úszom egy sávban az uszodában, meg úgy is sorra kerülök fél órán belül a bankban, ha az összes gyeses anyukát, meg időset (tehát rajtam kívül kb. mindenkit) magam elé engedek.

Viszont ilyen hitvány kompromisszumot nem kötök. Biztos nagyon jó villamost vezetni, videók alapján azt is nagyon szeretik páran, de ha én mozdonyt akarok vezetni, akkor mozdonyt fogok, vagy semmit. De olyan szempontból egyébként tök jó, hogy ha mondjuk a mostani állásomból kirúgnak, vagy besokallok a jelenlegi szakmámtól, akkor ott a B terv (meg C meg D is, csomó szakma van, ami szimpatikus, választottam egyet, de felszabadító, hogy mást is kipróbálhatok).

39-es válaszoló voltam.

febr. 10. 16:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 48/69 A kérdező kommentje:

Mentem volna, de EÜ okok miatt nem lettem volna alkalmas.


Amúgy itt nemcsak a mv-kből van hiány, hanem orvos, nővér, bolti eladó, pincér, szobaasszony, buszsofőr, kamionos, szakács stb... mindenből hiány van nyugaton. Szóval a kérdés kicsikét általánosabb.

febr. 13. 00:20
 49/69 anonim ***** válasza:

Az a helyzet hogy az emerek már nem nagyn szeretnek rabszolgák lenni

Kaminos is, befoldes szar, felkelsz hajnali 4-kor, mész 700 km-t, este 7-re vagy otthon, b-szhatod a minden nap otthon alvást

Nemzetkozi meg kitudjahol tudsz megallni meg aludni

Toltheted a hetveget kamionban

febr. 13. 07:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 50/69 anonim ***** válasza:
Luxemburg a luxemburgiai embereké.
márc. 16. 11:21
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4 5 6 7

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!