Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Kamionos munkának van jövője?

Kamionos munkának van jövője?

Figyelt kérdés
azon gondolkodtam hogy belevágok a CE kategoriába csak láttam hogy már az önvezeto kamionokrol van szó, gondolom ez még egy jo par evig nem lesz aktiv de azért kivancsi vagyok a velemenyekre

2019. szept. 5. 20:06
1 2 3 4 5 6 7
 21/63 anonim ***** válasza:
100%

#17 a pilóta nélküli repülőgép a II. világháború óta létezik és működik, ennek ellenére mái napig nem tudta kiváltani az embert a hadászatban se az automatika. Polgári felhasználásban még kevésbé fogja.

A mai kamionok szuper felszerelése nem azért van, hogy kiváltsa az embert, hanem hogy megkönnyítse a dolgát.

Ha már megkérdezted: elég gyakran látok út szélén lerobbant kamiont, errefelé 4-5 főbb közlekedési útvonal is van. És bizony megesik, hogy még maga a sofőr se megy semmire, további segítséget kell hívnia. Kötve hiszem, hogy egy önvezető autó ezt majd úgy helyből megoldja. Arról nem is beszélve, hogy még ha tudna is szervizkocsit hívni, mire az kiérkezik a telephelyről, bőven több időt veszített, mint emberi sofőrrel.

Na meg az is egy érdekes kérdés, egy full automata kamion hogy oldaná meg a tankolást, és persze a fizetést utána.

2019. szept. 6. 13:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 22/63 Beviz Elek ***** válasza:

#21

Ha sofőr hívja a szerelőt, akkor gyorsabban ér oda mintha egy automata jelezné a hibát? Hmmm...


Szerinted ha Spanyolországban lerobban egy Waberer's kamion, akkor Magyarországról szalad ki a szerelő? Akár szerelésről, akár kerékcseréről van szó, megcsináltatják egy helyivel vagy egy nemzet(köz)i hálózattal.


A tankolás, főleg annak a fizetése a legkisebb felmerülő probléma. Ha valóban létrejön a depóból-depóba automata fuvar, akkor majd a depóban tankolnak.

2019. szept. 6. 14:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 23/63 anonim ***** válasza:

#22 ha a sofőr szerel, akkor gyorsabban megvan.


Ahhoz, hogy spanyolok megjavítsák a lerobbant magyar kamiont, először nemzetközi hálózat is kéne!


A depóból-depóba automata fuvar távolsága pedig pindurkát több szokott lenni, mint az üzemanyag kapacitás.

2019. szept. 6. 14:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 24/63 Beviz Elek ***** válasza:
83%

#23

Nem ismerem pontosan a szervízhálózatokat, de az előző angol cég ahol dolgoztam elég gyorsan intézte a szervízt Olaszországban is és Németországban is.

A jelenlegi cégnél ahol vagyok, defekt után nem volt 1 óra és mentem tovább.


A Scania amit vezetek, ezen 2x300 literes tank van. Most 25,01 literes átlagfogyasztást mutat, de számoljunk 30-cal az egyszerűség kedvéért. 2000km-t megy el 1 tankolással, ezzel azért jókat lehet fuvarozni Európában. Gyártanak kamiont nagyobb tankokkal is, tehát ez nem jelenthet problémát.

2019. szept. 6. 15:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 25/63 anonim ***** válasza:

#24 na látod, azért nem volt több 1 óránál, mert emberi közreműködéssel hamar meg lehet oldani az ilyesmit. Egy automata erre nem képes, ahogy sok minden másra se.

Arról nem is beszélve, egy fullautomata járgány, ami NEM kötöttpályás, legalább annyira balesetveszélyes, mint egy elszabadult vonat.

2019. szept. 6. 15:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 26/63 Beviz Elek ***** válasza:
83%

#25

Igazad van, nagy segítség voltam, ügyesen néztem ki a fejemből.


Nem arról van szó hogy robot gumisok jönnek ki akik gumit cserélnek, ez nem a Wall-E mese, hanem arról hogy automatán mennek a kamionok a 2 depó között, ha gond van akkor emberek oldják meg.

2019. szept. 6. 16:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 27/63 anonim ***** válasza:
100%

Na ja,csak ha lerobban félúton a kamion, nem fog tudni bemenni a legközelebbi faluba segítségért. Annyit tehet, hogy lead egy vészjelzést valamelyik depó felé, és majd valamikor, ha ráér a szervizkocsi, akkor kimegy megjavítani.

A műszaki hibák jó része mellesleg simán javítható vezető által is, ahelyett, hogy állandóan szervizkocsit kellene szalajtani.

2019. szept. 6. 16:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 28/63 anonim ***** válasza:
83%

Az a baj, hogy - már bocsánat - csak egy bitesen tudsz gondolkodni.


Átlagosan hány km-enként robban le egy kamion (és most ugorjunk a tipikus magyar 800.000 km-t futott de 5 éve szervízt nem látott mutyis cégektől)? Mit is tud megcsinálni egy kamionos az út szélén? Max. feltölti a hűtővíz tartályt vagy egy kerékcserét (bár ált. azt csinálja a halál, arra is a szerződött partnert hívják), minden másra szervíz. A gép sokkal előbb fogja tudni már a műszeres értékekből, hogy gond van, félreáll, jelez a központnak és pont. Szerelő kimegy nemzetközi szerződés alapján, megcsinálja, ha olyan a hiba nem órákkal később küldik a mentesítő kocsit hanem azonnal, stb.. Lehet ezt csűrni csavarni de abszolut hatékonyabb lesz a gép, ez 101%.


De a lényegre visszatérve:

A gép 24 órát vezet. Ha közbe tankolni kell tankol, ez a legkevesebb, szerződések alapján központilag terhel a kút oszt' kész. A sofőr mennyit vezethet egy nap? 2*4,5 órát aztán pihi. Vagyis egy nap 15 órával többet, mint a gép. Ha 100.000 km-enként van egy olyan hiba, amit a sofőr meg tudott volna oldani egy óra bütyköléssel, szerelőt hívni meg 4 óra akkor pedig ott bukta 4 óra - csak aznap nyert az automata 11 órát!


A sofőrnek egyetlen egy előnye van az önvezető kamionnal szemben - váratlan, szokatlan, improvizációt igénylő helyzeteket meg tud oldani. Amiből azért lássuk be egyre kevesebb van és ami van az szinte mind a célállomásra kiszállításkor történik faluban, városban, ipartelepen. Az automatika meg kényelmesen eldöcög majd napi 2000 km-t autópályán, ledobja a cuccot a lokális depóba ahonnan a reggel kezdő este hazajáró sofőrök kihordják a környékre az árut.

2019. szept. 6. 16:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 29/63 anonim ***** válasza:
100%

Nem, én reálisan gondolkozok. Az pedig, hogy önvezető robotkamionok cirkálnak majd totál felügyelet nélkül, félelmetesen naiv gondolat.


Kapaszkodj meg: bármikor történhet baj egy kamionnal! Rajtad kívül álló okok miatt is, amit neked kell megoldanod!

Az egy dolog, hogy a promóvideókon a néptelen úton, tökéletes időjárási körülmények között remekül elboldogul egy robotkamion. Fogd meg ugyanazt a kamiont, pakold ki Zakopánéba január kellős közepén, ahol helyből másfél-kétméteres hótorlaszok vannak az utakon, szeretném én azt látni, ott milyen pöpecül is boldogul majd el egy kamion.

Szóval a promóvideóknak kb. annyi a valóságtartalmuk, mint a pornóknak, amiben a szexi bögyös milf szexel a kukással meg a pizzafutárral.

Váratlan, szokatlan helyzetből, és emberi tényezőt igénylő helyzetből pedig több van, mint gondolnád. Azért hiszed, hogy kevesebb, mert a csak a bejelentett, nyilvántartott eseteket veszed alapul, és azokból is csak azokat, amiket az újság megír valahol hátul a "kutya megharapta a postást" hírmazsolák között. Arról nem is beszélve, hogy a magyar utak jelentős hányada botrányos állapotban van, a verduni csatatéren is normálisabban lehetett közlekedni.

2019. szept. 6. 16:52
Hasznos számodra ez a válasz?
 30/63 anonim ***** válasza:
83%

Senki nem promó videókrol beszél. Az a baj csak extremitasban tudsz most is gondolkodni. Egy nyugat német sztrádán hányszor van hotorlasz?

A 100000 levezetett kilométeren egyszer kell menteni a robot kamiont már 50 szeresen behozta az árát. arról nem is beszélve hogy erősek kétségem hogy ahol a robotot menteni kell ott a valódi sofőrt is kéne 10 ből 8 szor.

2019. szept. 6. 18:19
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4 5 6 7

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!