Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Kamionos munkának van jövője?

Kamionos munkának van jövője?

Figyelt kérdés
azon gondolkodtam hogy belevágok a CE kategoriába csak láttam hogy már az önvezeto kamionokrol van szó, gondolom ez még egy jo par evig nem lesz aktiv de azért kivancsi vagyok a velemenyekre

2019. szept. 5. 20:06
1 2 3 4 5 6 7
 41/63 anonim ***** válasza:
84%
Köszönjük Emese. 😚😁
2019. szept. 8. 20:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 42/63 anonim ***** válasza:
6%

"Köszönjük Emese."


Értem. Akkor tehát vehetem úgy, hogy kifogytál az érvekből és elvéreztél? Jöhet az óvodás kisdedó fröcskölődés.

A lepontozást visszakaptad. Ez nekem is megy, kisapám, kár a gőzért.

2019. szept. 8. 20:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 43/63 anonim ***** válasza:
Jót nevettem, köszi! 😁 De mostmár nyugodj meg, még agyvérzést kapsz... 😁
2019. szept. 8. 20:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 44/63 anonim ***** válasza:
6%

...

Jaaaaa, te itt most poénos akartál lenni!

Várjál, elolvasom mégegyszer, hátha beüt...

2019. szept. 8. 20:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 45/63 anonim ***** válasza:
Ez az egész akkor tud majd működni, ha addig eljutunk, hogy nem lesz majd saját tulajdonú autó, mindent egy központi agy vezérel és mindenről tudja, hogy hol van. Ez szvsz. a következő 50 éven belül nem fog megvalósulni. Egy kamionnal menet közben annyi dolog tud történni, hogy egy számítógép képtelen megoldani ilyen helyzeteket úgy, hogy a többi jármű mozgásáról szintén nem ugyanazon gép dönt.
2019. szept. 8. 20:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 46/63 anonim ***** válasza:
83%

"Nem vagyok kamionos, de az informatikához speciel értek. Talán picit jobban átlátom, mekkora ökörség 100 százalékban egy programra bízni egy több tonnás jármű vezetését, mint te, akármennyit is köpkölődsz."


Dehoy értesz jobban.. Mihez értesz, tudsz vindózt telepíteni vagy portás vagy a microsoftnál? Hagyjuk már a hülyeséget, de tényleg... Főleg, mert pont, aki jártas a területen az tudja, hogy tulajdonképpen csak és kizárólag a jogi szabályozás állja útját az önvezető járműveknek, nem a hardware vagy a software...


"Mesélj észvitéz, miért éri meg jobban, ha egy programozott gép áll egy helyben, mintha egy emberi sofőr? Ugyanazt fogja csinálni, csak épp sokkal többe kerül."


Most ez meg fog lepni, de az, ha a gép. Ugyanis a sofőrnek ketyeg a vezetési ideje (ez által a havi fizetése is) amíg áll a dugóban, a gépnek meg nem, ott csak annyit bukik rajta a cég, hogy áll. De ezt bukná a sofőrön is, mert az is áll, csak azt még fizetnie is kell. De ezt miért is tudná egy olyan okostojás, aki alap dolgokkal sincs tisztában a témát illetően, csak próbál okoskodni.


"Nem, nem mindegy, hogy hol áll. A sofőr ugyanis az állásával játszik, ha olyan helyen áll meg, ahol kifoszthatják pl. a kamiont. A robot mit fog csinálni?"


Megint világít a negro a szádban. Mivel neked fingod nincs kérdezz már meg gyorsan 10 kamionost, hogy hol félnek jobban attól, hogy felvágják a ponyvát: a hivatalos parkolóban vagy a sztrádán állva a dugóban. Garantálom neked, hogy 10 egybehangzó választ fogsz kapni, hogy a parkolóban. Pont ezért sok kamionos be sem áll már parkolókba, inkább bevállalja az út szélét. De ugye megint okos akartál lenni...


"gen, ezt már hallottuk ötvenezer különféle problémára."


A különbség az barátom, hogy az önvezetés nem fikció, hanem megvalósult tény. A Tesla már évek óta NHTSA 2-es szintű önvezető autókat árul, megveheted te is. Idén év végén már rendelhető lesz a 3as szintű is. 2020/22-re már egy tucat autógyártó jelentett be a saját NHTSA 3 önvezető rendszerét.


És innentől kezdve biztosan állítható, hogy amelyik autógyártó kereskedelmi forgalomba hoz 3-as szintű önvezetést ott a polcon van a 4 és az 5 is. Amit viszont jelenleg Kalifornián kívül sehol a világon nem engedélyez a jogi környezet - ergo értelmetlen lenne forgalomba hozni.


Ez is fikció szerinted? Kitalálom, bulvár propaganda!

2019. szept. 8. 20:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 47/63 anonim ***** válasza:
58%

"Dehoy értesz jobban."


Juj de jó, hogy te itten fotelből megmondod, ki mihez ért, kisapám!


"Mihez értesz, tudsz vindózt telepíteni vagy portás vagy a microsoftnál? Hagyjuk már a hülyeséget, de tényleg..."


És te mennyit tudsz az informatikáról, kisapám? Ha komolyan azt hiszed, hogy csak úgy robotkamionok fognak rohangálni az utakon, remekül bizonyítod, hogy lófszt se.


"Most ez meg fog lepni, de az, ha a gép. Ugyanis a sofőrnek ketyeg a vezetési ideje (ez által a havi fizetése is) amíg áll a dugóban, a gépnek meg nem, ott csak annyit bukik rajta a cég, hogy áll."


Ha áll a robotkamion, az áru ugyanúgy késve jut a célterületre, mintha emberi sofőr lenne, tehát az állításod fals.


"De ezt miért is tudná egy olyan okostojás, aki alap dolgokkal sincs tisztában a témát illetően, csak próbál okoskodni."


No John...YOU ARE the demonz!!!


"Megint világít a negro a szádban"


Kongratyülésön kisapám, ezt kőkeményen odamondtad ám! 10 éve égő volt már ez a szöveg...


"Mivel neked fingod nincs kérdezz már meg gyorsan 10 kamionost, hogy hol félnek jobban attól, hogy felvágják a ponyvát: a hivatalos parkolóban vagy a sztrádán állva a dugóban. Garantálom neked, hogy 10 egybehangzó választ fogsz kapni, hogy a parkolóban."


Te írtad a parkolót, kisapám. Én pedig leírtam, hogy mi történhet akkor, ha egy fullautomata jármű zéró emberi személyzettel beáll a parkolóba.

Szerinted, ha minden kamion full automata lenne, nem lenne szükség kamionparkolókra?

Hány apától van ennyi eszed?


"A különbség az barátom, hogy az önvezetés nem fikció, hanem megvalósult tény."


Ja, a promóvideókon, nem a köznapi életben.


"A Tesla már évek óta NHTSA 2-es szintű önvezető autókat árul, megveheted te is. Idén év végén már rendelhető lesz a 3as szintű is. 2020/22-re már egy tucat autógyártó jelentett be a saját NHTSA 3 önvezető rendszerét."


Nemigen látom, hogy annyira vinnék, mint a cukrot, pedig állításod szerint ez a legnagyszerűbb dolog a szeletelt kenyér óta.


"Ez is fikció szerinted? Kitalálom, bulvár propaganda!"


Igen, fikció. Ugyanis kishazánkban egyetlen feltétel se adott ennek az elterjedéséhez. De ahogy írtam, még Japánban sincs ilyen. Biztos ők is mind hülyék, igaz? Kici szárga lenni osztoba, okosz madar fehérember jobban tudni, önvezető kamijon lenni világ legnaccerűbb dolga...

2019. szept. 8. 20:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 48/63 Beviz Elek ***** válasza:

#47

Tisztán látszik hogy neked ez már vérre megy, neked kell igazad legyen és kész.


Veled ellentétben én logisztikát és nemzetközi szállítmányozást végeztem, jelenleg kamiont vezetek, talán kicsit több rálátásom van.


Kezdjük a már korábban említett dologgal: egy sofőrnek adott vezetési ideje van aminél nem mehet többet, ez napi max 9 (heti 2x10) óra lehet, két hetente maximum 90 óra. Természetesen a munkaidő is szabályozva van, ezt azért nem lehet pontosan kivezetni.


Egy héten 168 óra van, 2 hétben ez 336, automata kamion esetében csak a tankolás és az áru pakolása veszteség ebből (ez görgős félpótnál kb 5 perc).

Alaphangon, kényelmesen heti 80 órával többet tudna gurulni egy automata kamion és nem kell a sofőrnek fizetést adni.


A ritka, extrém időjárási stb körülmények miatt ha késik a fuvar, az vis majornak számít, ilyenkor nem kell a szállítmányozó kötbért fizessen, tehát nyugodtan állva maradhat az automata kamion (is).


Évente 52 hét van, ha a sofőr dolgozik folyamatosan, tehát sem szabadság, sem kamionstop, se semmit nem számítunk, akkor évi 2340 órát vezethet, de ennyi közel sem lehetséges. Egy automata kamionnal ez 5 hónap alatt kényelmesen(!) hozható, miért ne érné meg ez egy fuvarozónak? Olcsóbban vállalhatja el a munkát, folyamatosan forog a kerék, az fog a legtöbbet szakítani aki először ugrik bele ebbe, ehhez persze kellenek a depók is.


A jelenlegi szintű önvezetőkből mit nem hiszel el? Fent van minden az interneten, városban láthatod közlekedni.


Mi az hogy nem viszik a Teslát mint a cukrot? Nézd már meg hogy milyen kis garázsból indultak és hol tartanak! Nem tudnak annyit gyártani mint amennyit vennének.

2019. szept. 8. 21:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 49/63 anonim ***** válasza:
58%

"Tisztán látszik hogy neked ez már vérre megy, neked kell igazad legyen és kész."


Szó nincs róla, egyszerűen csak tisztában vagyok a magyarországi helyzettel, és hogy fényévekre vagyunk attól, hogy itten majd robotkamionok furikáznak, az égvilágon semmilyen feltétel nem adott ehhez. Az ellenoldal meg nem a tényekre kíváncsi, hanem a bugyuta marketingdumára.


Vezetési idő: ezt nem is vitattam, hogy a robotkamionnak nem kéne megállnia enni meg aludni. Az viszont vitán felül áll, hogyha valami baj történik a kamionnal, sokkal jobb, ha ül benne 1 ember, mintha egy sem. Ugyanis egy kamion számtalan rajta kívül álló ok miatt is le tud robbanni.


Elhiszem, hogy vannak önvezető autók. Azt viszont nem, hogy még a mi emberöltőkben ez lenne az etalon. Sőt, SZVSZ jóval utána sem lesz.


Az elektromos autók pedig még igencsak gyerekcipőben járnak, de akkor jöjjön egy konkrét esettanulmány: a nővérem élettársának a legjobb barátja Teslát vásárolt nem is olyan rég. Nem önvezető, de Tesla, nem is rossz. Annyi jót hallott már róla, hogy nem tudott ellenállni neki, mellesleg elég jól keres a Just-Nahrin cégnél, meg is engedhette magának anélkül hogy rohadt urizálónak kelljen éreznie magát. Teslával járt be dolgozni, vásárolni, amit csak akarsz, nem is volt semmi baj. Na, akkor egy nap úgy döntött, jöjjön egy komolyabb próba: Miskolcról Budapestre sztrádán.

Nyomta is neki rendesen a "gázt", a Tesla ment a sztrádán, mint az álom. Gödöllőnél egyszer csak kiírta, hogy max. sebesség 60 km/h. A manusz kissé elképedt. Budapest városhatáránál kiírta, hogy max. sebesség 40 km/h. Mire beért a Clark Ádám térre, le is állt a kocsi, vitethette trélerrel superchargerhez. Elég sokba fájt neki egy kis kaland, de megtanulta, hogy a Tesla nem arra való, hogy fénysebességgel repesszünk vele.

És akkor most képzeld el ugyanezt egy több tonnás járműnél, aminek a saját súlyán kívül még a rakománnyal is meg kell birkóznia. Bőven van itt még megoldatlan probléma ám.

Lehetőséget látok benne, de semmi többet. És főleg nem kezdem el fanatikusan hinni, hogy a jövő végre elérkezett.

2019. szept. 8. 22:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 50/63 Beviz Elek ***** válasza:
91%

Hiába kanyarodunk vissza, semmivel sem jobb ha a vezető is a kamionban ül amikor le van robbanva a gépezet. Ennél csak újabb kamionok lesznek, a sofőr jó ha izzót tud cserélni, ez már nem a Raba korszak. Mellékesen megjegyzem, mi váltásban dolgozunk, folyamatosan megy a kamion (nem nemzetközi fuvar) és az elmúlt több mint 1 évben egyszer sem robbant le, tehát nem pont a szerelési időn múlik hogy melyik éri meg jobban. Mellesleg... egy imbusz kulcson kívül semmilyen szerszám nincs benne, tehát sokat nem tudnánk kezdeni.

Az elektromos hatótávnak mi köze ahhoz hogy lerobban-e a kamion?

1. Olyan távra kell küldeni a kamiont amit teljesíteni is tud.

2. Önvezetőt nem csak elektromos járművel lehet megvalósítani, írtam korábban a 600+ literes üzemanyagtankról (2000+km hatótáv), tehát nem értem hogy ezt miért kevered ide.

2019. szept. 8. 22:36
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4 5 6 7

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!