Milyen autómárkának tartjátok a Fordot? Mi a véleményetek róla?
Köszönöm az eddigi válaszokat.
Nos, nekem elég ha olyan autóm van ami elvisz A-ból B-be. Nincs szükségem sportautóra. Ha megbízható, és gondos karbantartás mellett hosszú évekig tud szolgálni engem, az már bőven elég. Az adott modell problémáira pedig van megoldás, a rozsdásodásra pl: alváz- és üregvédelem, stb.
Nem szereltem még a sajátjaimon kívül Fordot, nincs Ford fanatikus ismerősöm, így nem tudok általánosságban beszélni róla, de a tapasztalataim megosztom.
Volt három Fordom is, egyiket sem kifejezetten akartam megvenni, mind csak úgy jött valahonnan, alkalmi vételként. Egyik sem volt a szívem csücske.
1) Első autóm. 1997-es "szaloncukor" elejű Ford Mondeo 2.0 Ghia, benzines.
Kicsit kevesebb, mint 2 évig volt a tulajdonomban, és ebből kicsit kevesebb, mint egy évet működött összesen, ha jól számolom.
Ez a 2 literes Zetec motor. Üreges vezérműtengellyel, innen is csókoltatom, aki ezt kitalálta. El is tört, pedig nem hajtottam különösebben. Vitt is magával sok mindent. Sosem lett azután ismét olyan a motor, mint előtte. Azután a semmiből eltört a váltóház, pedig maximum kétszer volt olyan, hogy reccsenve váltottam vele kevés kuplunggal - első autóm volt ugyan, de van affinitásom a vezetéshez, nem voltam béna.
Emellett olyan szinten elrohadt a semmiből amíg nálam volt, hogy bagóért tudtam csak eladni valakinek. Hatalmas bukó volt. Utáltam. Amúgy amikor működött, egész jó volt, volt benne klíma, plüss ülések, kényelmes volt, és ment is a maga 136 lovával tisztességesen. Kanyarokban is meglepően fürge volt. Csak egy fostaliga.
2) 1991-es Ford Scorpio 2.0 Ghia, ismét benzines, de ez még a régi 120 lovas DOHC motorral. Ehhez érzelmi kötelékeim voltak (és vannak), mivel ezzel tanultam meg vezetni, még a jogsi előtt. Ismerősünké volt, és amikor eladta, nyilván én vettem meg, hobbiautónak.
Ez ma már nem annyira releváns, nagyon régi konstrukció, a '80-as évekből. Viszont ezt imádtam. Elképesztő kényelmes volt, csendes, és hatalmas, hátul keresztbe tudtam tenni a lábam. Ebben is volt klíma, elektromos ülések elöl, és még hátul a támla dőlésszöge is elektromosan állítható volt, ülésfűtés, tetőablak - tudott mindent, közben az a 2 literes motor, ami ebben volt (és amit a már említett szar Zetec váltott, ami a Mondeomban volt), hihetetlen jó. Alacsony fordulatról is volt nyomatéka, nem nagyon kellett 3000 fölé pörgetni, ereje bőven elegendő volt ennek a hatalmas autónak is, pályán 130-cal nagyon simán lehetett vele menni, még mai szemmel nézve is csendes körülmények között.
Aztán sajnos kölcsönadtam egy ismerősömnek egy hónapra, és összetörte. Ott vége lett. Mostanáig fáj a szívem miatta.
3) Céges autóként használtam egy 2012-es Focust, az 1 literes turbós háromhengeres Ecoboost motorral, eléggé alap kivitelben.
Na, ezt utáltam, de ezt még használni is. Kényelmetlen volt, gyenge, a kis fűnyírómotornak még rosszabb hangja volt, mint a régi, szintén háromhengeres egyliteres Swifteknek. Az anyagminőség és az összeszerelési minőség szintén közel sincs mondjuk ahhoz a Golf VI-hoz, amit próbáltam azonos évjáratból, pedig ugyebár elvileg vetélytársak voltak. De még a később szintén cégesként megkapott 2015-ös Kia Cee'd is egy sokkal kellemesebb autó.
Szóval nekem nem nőtte be magát a szívembe. Kétségtelen, hogy a Ford gyártott, és ma is gyárt olyan autókat, amik lázba tudnának hozni (Mustang V8-as változatai, GT, Capri, Raptor), de azok köszönőviszonyban sincsenek egy Mondeoval vagy Focussal. Ezek szerintem olyan semmilyen autók. Nem is szépek, nem is kifejezetten jók, olyan közepesek. Csak akkor már inkább veszek valami koreait, ami legalább olyan jó, de olcsóbb és megbízhatóbb.
Írjàtok itt, hogy unalmas, meg átlagos mind, meg nem különb az Opelnél stb. Ember... Életetekben ültetek, vagy láttatok már Mustangot 5-6 ezres motorral? Vagy egy Focus RS-t? Az Opeltől mikor láttatok ilyen típusokat? Csupa igénytelen formájú olcsó műanyagokból építkező Dacia szintű autókat gyártanak, újabban egyre drágábban. Az Opel Grandland 1.2 T benzines? Egy két tonnás autóba fűnyíró motor? Ez lenne az autó.
Lepontozhattok, de igazam van, amit nagyon jól tudok, néhány nyomorult lepontozàsa ide vagy oda.
“Persze nekik is voltak mellényúlásaik.”
Ma már csak azok vannak nekik.
#13
Nem tudom, miért nem vagy képes felfogni, hogy egy átlag Focusnak vagy Fiestának nulla köze van az amcsi részleg által gyártott Mustanghoz, a GT-hez, vagy bármelyik legendás modellükhöz. Attól még a hétköznapi autóik igenis elég unalmasak, ugyanolyan egyenautók, mint egy Volkswagen, vagy - bizony, látom hogy fáj neked - egy Opel. A Focus RS pedig 10 éve ütött nagyot, amikor első kerékre rászabadították azt az öthengeres szörnyeteget, ma van A45 AMG, Golf R, RS3, Civic Type-R és még sorolhatnánk - ma már egyáltalán nem különleges, egy a sok erős hot hatch közül, és messze nem a leggyorsabb, ahogy nem is a legminőségibb.
Senki nem is hasonlította az Opelhez. Nem tudom, mit ártott neked az Opel, valamelyik másik kérdésnél is biztos vagyok benne, hogy te hoztad fel a semmiből a Ford-Opel hasonlatot. Sajnos az igazság az, hogy ültem már Insigniában, és ültem már Mondeoban azonos évjáratból, el kell keserítselek: nem a Mondeo volt a jobb. Nagyon nem.
#12 voltam.
“de bizony vannak a Volkswagen konszernnek kifejezetten jó termékeik is.“
Jaja pl az 1.0 fűnyíró tsi motor a T-Roc CROSSOVERBEN!!!, vagy a Skoda Kamiq CROSSOVERBEN, vagy az 1,2 tsi az Octaviaban, vagy barmelyik tsi motor.
Esetleg a 2.0 CLEAN Diesel, amelyik ontotta magából a moslékot, de ügyesen csaltak vele, vagy a 2,5 tdi motorjuk.
Szintén remek termékük a VW Phaeton, amelyiknek pár év alatt be is szüntették a gyártását, annyira tökéletes volt.
“Nem tudom, miért nem vagy képes felfogni, hogy egy átlag Focusnak vagy Fiestának nulla köze van az amcsi részleg által gyártott Mustanghoz, a GT-hez, vagy bármelyik legendás modellükhöz“
Nem tudom miért nem vagy képes felfogni, hogy a Ford részét képezi az RS Focus, a Mustang, sőt az F150 is.
A kérdés az volt, milyem autómárkának tartjuk a Fordot. Egy márkát nézve pedig a teljes paletta figyelembe vételével lehet csak megállapítani ezt meg azt. Márpedig ennek az egyik véglete a Ford KA, Fiesta, Focus, a másik meg a Mustang, F150, RS Focus.
Ja és akkor az Explorert, Edge-t nem is említettem, amelyik a megjelenésével már-már a prémium szegmenst súrolja, sőt formaterv és anyaghasználatában azok már nagyon jó autók. A szutyok Opel mikor gyártott ilyen autókat valaha? Tudsz egy 4-500 lóerős Opelt mondani? Nem. Innentől a Ford jobb márka nála, pont!
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!