Kezdőoldal » Közlekedés » Autók, motorok » Hülye ember az aki nagy autó...

Hülye ember az aki nagy autó helyett kisebbet vesz?

Figyelt kérdés

2023. jan. 26. 17:33
1 2 3 4 5 6 7
 41/61 anonim ***** válasza:
54%

Azért nézd meg az átlagárakat. Egy átlagos kisautó olcsóbb ugyanabban az évjáratban én ezt látom. Kevesebb a teljesítményadójuk. A súlyuk is kisebb és a kisebb motor is jól mozgatja őket. Egy átlagos alsó-közép már elfogadható 1600-as motorral az a sweet spot.


Bocs, de én azt mondom, hogy a fizikát nem lehet megerőszakolni. Egy nagy nehéz jármű, nagy űrtartalmú motorral sokat fog fogyasztani. Amikor ilyen 7-8 litereket mondanak nagy motoros, nehéz, felső kategóriás autókra, akkor én illedelmesen nem hiszem el.


Ha alulméretezett motorral veszel egy alsó középkategóriát, akkor az is többet fog fogyasztani, mintha egy ideális motorral vetted volna. Vagy valami baja van, át kell nézetni.


Egy hasonló méretű diesel motoros nyilván kevesebbet fog fogyasztani, mint egy benzines. De egy jóval nagyobb diesel motor többet fogyaszt, mint egy átlagos normál méretű benzines.

A dieseleket már nem nagyon érdemes venni, egyre több helyről tiltják ki. Az EU-ban kezdik leépíteni a diesel vonalat és később a benzineset is. A fosszilis üzemanyagú autók tankolása horror lesz, most kopogtat a 800 forintos üzemanyagár, 3-4 év múlva már 1000 forint felett lesz valahol. A németek szórják ezeket az autókat kifelé. Lassan ezek már a magyaroknak sem kellenek, mert kezd megjönni az eszük. Ha meglátnak egy nagy, lóba..ó "luxus" autót, akkor már nem azt mondják, hogy irigykedek, de jó lenne nekem is, hanem azt mondják, hogy ez sültbolond.

2023. ápr. 13. 18:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 42/61 A kérdező kommentje:

41/


Nem fogják végleg kitiltani őket,látom te is felültél az elektromos autó kamunak.Majd pont az elektromos autó lévár fog összedőlni pár éven belül.

2023. ápr. 13. 20:18
 43/61 anonim ***** válasza:
0%
EU kimondta, vége 2035-től a tisztán dízel és benzin üzemű autóknak. Nincs több értékesítés. Nagyobb városokból 10 éven belül ki lesznek tiltva, vagy olyan behajtási díj lesz, amit senki nem fog megfizetni.
2023. ápr. 13. 20:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 44/61 anonim ***** válasza:

#41 530d-k 7 liter alatt fogyasztanak. De a 740d-k is lazán 7-8 között.

De ha nem vesszük a nagyobb motoros példányokat akkor mondjuk egy 520d/ E220d 6 alatti átlagot is tud.

2023. ápr. 13. 20:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 45/61 A kérdező kommentje:

43/


Kimondta de akkor arról nem hallottál mikor a németek meg még más országok is felebeztek ellene és most nem biztos a kivitelezés se a dátum.

2023. ápr. 13. 20:47
 46/61 anonim ***** válasza:
20%

A nagy autó egy buta amerikai divat. Sajnos itt Európában is azt kajálják amit a hülye amerikai kiszar, nemcsak kocsi, más vonatkozásban is.

Az elektromos autókról meg annyit, hogy óriási biznisz a fejeseknek amelyet egy környezetvédelmi süket duma mögé lehet bujtatni hogy az átlagember megegye... Egyenlőre a mai napig senki nem igazolta hogy az elektromos autó környezetbarátabb lenne a benzines és gázolajos társaihoz képest, tudniillik egy komoly környezetvédelmi projekt távolról sem merülhet ki a gépkocsi által kibocsájtott károsanyag mennyiségében, ennél sokkal több komponens vizsgálata szükséges, a járműelőállítástól kezdve az élettartamán át a reciklálásig.

A helyzet az hogy mindent a pénz és az üzlet mozgat egy tőke és profitalapú társadalomban, ellehetetlenítve a valódi környezettudatosságra és az ésszerűségre irányuló törekvések elemi csíráit is.

Ha valóban a környezettudatosság lenne a döntő, akkor a kisebb autók gyártása lenne szorgalmazva. Továbbá jelentős vasutfejlesztést indítanának el és a teherszállítás nagy részét a vasutra terelnék.

Most megkérdel egy gyártót miért böszme nagy kocsit gyárt, persze hogy azért mert többet fizetnek érte...Szóval egy ilyen primitív példa is alátámasztja hogy a biznisz az első, az ésszerűség, környezetvédelem meg le van szarva...

2023. ápr. 13. 21:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 47/61 A kérdező kommentje:

46/


Mondjuk lehet amerikában a nagy távok végett tartósabb egy nagy köbcentis autó,de nem mondom,hogy ez igaz csak ilyet is hallottam.

Sokan csak a lokális szennyezésre alapoznak,hogy az nincs viszont ugyan úgy hatással van ránk bárhol is szennyez az elektromos autó dolog.

2023. ápr. 13. 22:24
 48/61 anonim ***** válasza:
54%

Az elektromos gépjármű egy érdekes dolog. Még csak 2010-ben kezdődött el ez a korszak, a Tesla törte át a falat, addig inkább hibridek voltak elterjedtek, mint alternatíva. A belsőégésű motoros autóknak 100 éves múltja van már. Nem lehet elvárni, hogy az elektromos üzeműek két évtized alatt átvegyék a belsőégésűek helyét. Már csak azért sem, mert ahhoz a fejlett országok autóparkjának legalább a felének le kellene cserélődnie elektromosra és megfelelő infrastruktura kell ekkora mennyiségű jármű kiszolgálására.


A töltés egy része megoldható otthon, családi háznál napelemekkel, ez megfelelő azoknak, akik leginkább helyben közlekednek. A távolabbra közlekedőknek kell majd több töltőállomás, ahogy növekszik a elektromos autók száma. Ezt ki is kell tudni szolgálni erőművekkel. Ezek egy része lehet szintén napelemes, vagy egyéb megújuló.


Az akkumulátoroknak is fejlődniük kell még. A hatótáv már egészen jó, de még nehezek az akkupakkok és ritkaföldfémek szükségesek a gyártásukhoz. Ez változni fog, mert az elektromos autók gyártói befektetnek az akkumulátor technológia fejlesztésébe, fokozatosan várható a fejlődés. Vannak kidolgozott alternatívák, de még nincsenek gyártásban.


Ami biztos, hogy ahány elektromos járművet (ilyen személyautókat, haszongépjárműveket) legyártanak, azokra mindre van vevő. Még relatíve drágán is van rájuk kereslet. Később olcsóbbak lesznek, amikor teljesen hétköznapivá válnak és nagyon sokat fognak belőlük gyártani.

Az elektromos autók terjedésének ez a legnagyobb gátja, nem tudnak annyit gyártani, amennyire igény lenne. Ennek egyik oka az, hogy nincs elég akkupakk. Ennek a fontos alkatrésznek is bővül már a gyártókapacitása, egyre több akkupakk gyár épül.

Az elektronika, az elektromos motorok már elég fejlettek, de ezek is fejlődnek még, hatékonyabb lehet az energiafelhasználásuk, csökken a méretük és a súlyuk. Egy példa: https://www.youtube.com/watch?v=fDmO5e-xQS0 Az ilyen motorok el fognak terjedni a kommersz kategóriákban is.


Most szerintem a belsőégésűekhez leginkább érzelmi kötődés van és az, hogy még drágák az elektromos hajtásúak. Az előbbi változik, amint beleülsz egy elektromosba és a pedált lepadlózva azonnal meglódul, az utóbbi megoldódik magától, ahogy egyre többet gyártanak és a használt piacon is többet lehet majd találni, olcsóbban. Hiába drágák most, hosszú távon behozzák ezt a hátrányt. A fenntartásuk olcsóbb, nem kell rendszeres olajcsere, vezérlés csere, megbízhatóbbak, tartósabbak lesznek. Csak az akkupakk kapacitása csökken, de a tapasztalatok szerint tartósabbak, mint amire számítani lehetett, nyugodtan lehet hosszú távra venni és nem kell úgy számolgatni a kilométereket, mint most a belsőégésűeknél, nyugodtan meg lehet majd venni 1 millió kilométerrel is (ha már volt benne akkupakk csere, a jelenlegi akkumulátorok techológiája mellett, de később lehet, hogy sokkal tartósabbak jönnek).

Szerintem mindenképpen jó irány az elektromos.

2023. ápr. 14. 10:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 49/61 A kérdező kommentje:

48/


Szerintem meg befog halni az elektromos autózás. Az emberek azt vesznek amit az orruk alá tolnak ha nincs választás és mivel egyre gyatráb minden direkt szarabb minőségű fogyasztói társadalom.

2023. ápr. 14. 12:45
 50/61 anonim ***** válasza:
44%

#49 Csomó ismerős álláspontja, és az enyém is, hogy inkább járok majd egy akkor 5-10 éves dízellel, és tartom életben mint a kubaiak az 50 éves autókat életem végéig. Élhetetlen az elektromos autózás, egy vérbeli sofőrnek meg még szívfájdalom

Is.

2023. ápr. 14. 13:00
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4 5 6 7

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!