Kezdőoldal » Közlekedés » Biztosítás, papírmunka » Az tényleg igaz, hogy nagyobb...

Az tényleg igaz, hogy nagyobb szívás a kötelező biztosításon keresztül intézni egy káreseret mintha kifizetné biztosításon kívül?

Figyelt kérdés
A bónusz - malusz miatt
dec. 23. 11:29
1 2
 11/11 anonim válasza:

Érdekes néhány hozzászólás. Az én idei tapasztalatom, ami miatt most itt olvasgatok. Egy kis koccanás történt. Egy-egy elemen volt festésleválásos sérülés, mindkét autón. Igazából az elemeken még látható horpadások sem voltak. A biztosító a másik félnek 600eFt-ot fizetett ki. Max 100eFt-ból javították volna. De nekem nem árulta el a biztosító, hogy mennyi lesz a megemelt díj, ami alapján el tudtam volna dönteni, hogy befizessem-e nekik ezt az összeget. Most tudtam meg. Ebben az évben 78eFt-ot fizettem, a következő évre ez már 210eFt-lesz. Az ezt követő évet persze megint csak nem tudom. De a 78eFt már szerintem nem fog visszatérni. Szóval most úgy érzem, hogy jobb lett volna befizetni. Én is azt hittem, hogy majd 20-30eFt-al több lesz, vagy 50%-al. A dupla összegtől csak tartottam, de nem hittem, hogy megtörténhet. Erre kiküldték a közel 3*-os díjat...


Másik tapasztalatom hogy amint kiderül, hogy a biztosító fizeti a kárt, az autószerelő, és a többi résztvevő azonnal vérszemet kap, és kezdődik a lehúzás. Amit, a biztosító támogat is. Ezt a telefonos ügyintéző megerősítette. Amiről számlát viszel, azt kifizetik. Így idézet: "Egy 100eFt-os autóra is kifizethető több millió forint." Ugyanis a teljes kárt megtérítik. Szintén idézet: "Ha traumát okoz az esemény, akkor a pszichológiai kezelést is a károkozó fizeti." Csak legyen róla számla.


Amikor az én autómnak okoztak kárt, akkor csak a lökhárítóról jött le a festék. Mivel fiatal volt, gondoltam javíttatom. Bevittem a márka szervizbe (akkoriban csak oda vittem), és ott azt mondták, hogy ne törődjek a számokkal, majd ők intéznek mindent. (Ezt már évekkel korábban másik kárnál is mondták már.) Nagy nehezen kihúztam belőlük az összeget, ami 300eFt, és 4 hét autó állásidő lett volna. Majd elmentem egy karosszériáshoz. Annyit mondtam neki, hogy nem figyeltem, és nekimentem a garázs falnak. 3 napra 40eFt-ért vállalta. A kárszakértő 65eFt-os kárt állapított meg. Elfogadtam, és a plusz pénzből még jutott "csinosításra" is. Majd a márkaszerviz megtudta, hogy elfogadtam a biztosító ajánlatát, ezért felhívtak. Ekkor megtudták azt is, hogy nem ők fogják javítani. Amit ezért kaptam tőlük, finoman szólva sem lehet zsebre tenni. Nagyon zabosak lettek, hogy bukták az üzletet. Ebből is látszik, hogy jelentősen lehúzzák a biztosítót, és rajta keresztül minket...


Szerintem egyéni, és egyedi elbírálás kérdése, hogy megéri-e zsebből fizetni.

A károsultnak, jobb a biztosító. Szerintem csak kevesen, és kis károknál mennek bele a közvetlen kifizetésbe. Ráadásul a szerelők mindig ajánlanak, valami pluszt, a biztosítós autókért. Ki ne örülne egy új, androidos rádiónak? Vagy csak egy ingyen takarításnak, fényezéssel? Ami megint csak a biztosítós irányba tereli a károsultat. Ha más nem is, de a korrupció az tökéletesen működik...

dec. 29. 04:33
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

További kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!