Kezdőoldal » Közlekedés » Biztosítás, papírmunka » Szeretnék vásárolni egy...

Szeretnék vásárolni egy használt autót a tulaj elmulasztotta az átírás.Miért vannak ilyen köztes tulajok, a vagyonosodási ill.befizetését kerülik így meg? Meg üthetem-e a bokám ez valami trükk mikre figyeljek oda a papírok ellenőrzésénél?

Figyelt kérdés
Szeretnék vásárolni egy használt autót magánszemélytől aki elmulasztotta az átírást, így a lekérdezett adatok szerint hivatalból ideiglenesen ki van vonva a forgalomból az autó. Az eladó állítása szerint az autót egy cégtől vásárolta aki szintén nem íratta át, így elméletileg a törzskönyvben egy előző tulajdonos szerepel (az aki beadta a céghez). A tulajdonosi láncolat adásvételi szerződéseit elméletileg majd megkapom a törzskönyvvel. Ezek után hogyan tudok célszerű ügyet intézni, ha a kocsival nem is tudok közlekedni szabályosan azért, mert hivatalból ideiglenesen ki van vonva.Miért vannak ilyen köztes láncolatok, a vagyonosodási illeték befizetését kerülik így meg? Meg üthetem-e a bokám ez valami trükk mikre figyeljek oda a papírok ellenőrzésénél. Ha sikerül beadni mindent és ez működik ahogyan az eladó állította, az új forgalmiban üzemben tartó lehet-e majd azonnal üzembentartói szerződés együttes beadásával a barátnőm amellett, hogy az új tulajdonos én lennék. Vagy először a saját nevemre kell átírni és csak utána tudok megint új forgalmit kérni a az üzemben tartó nevére?

#forgalomból kivonás #átírás #törzskönyv #hivatalból ki van vonva #köztes tulaj
jan. 28. 23:46
 1/7 anonim ***** válasza:
85%
Simán lehet lopott, ezt nehogy megvedd. Jól megütheted vele a bokádat, ja. Vagy akár az illetéteket akarták megúszni, az is lehet, de a lényeg, hogy így nehogy megvedd. Legalábbis amíg nem ment végbe teljesen az átírás, addig ne fizesd ki. Ebbe meg ők nem fognak belemenni, szóval erről ennyit.
jan. 28. 23:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:
91%

Megmondanám annak, aki nekem el akarta adni, hogy amíg nincs a nevén az autó és nincs üzembe helyezve, addig nincs miről beszélni.

Röhej, nem is a papír szerinti tulajdonos hirdeti. Fogadok, lopott.

jan. 29. 00:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 anonim ***** válasza:
80%
Felejcsd el az ilyen autot. Cégbe bevitt auto meg nincs átirva meg a kis 5 éves armando nevén van. Oda adod a pénzt soha többet nem elérhetö akinek adtad. Még az a csürcsavar ilyenkor ha valamikor banki hitelesvolt és nem iratták le rola a hivatalban a tartozást. Hagyd a g.ibe az ilyen bonyolult dolgot.
jan. 29. 03:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 anonim ***** válasza:
68%
Engedd el.
jan. 29. 08:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 anonim ***** válasza:
68%

Ha megvan a teljes adásvételi láncolat akkor elméletileg nem gond átiratni.

De lehet zűrös az autó, ezért nem iratta át senki a nevére.

Inkább elkerülném.

jan. 29. 09:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 anonim ***** válasza:

┌─ Az ügyintézés.

1./ Ha a közlekedési nyilvántartásba bejegyzett tulajdonostól, hozzád, hiánytalan az adásvételi láncolat (ebbe azt is beleértve, hogy a nyilvántartással egyező adatok vannak a szerződéseken, pl. nem valótlan lakcímek, személyi okmány adatok stb.), akkor átírják a nevedre.

2./ Ha átírás elmulasztása miatt vonták ki hatóságilag ideiglenesen a forgalomból, az addig érvényes, amíg az oka meg nem szűnik. Ha sikeresen átíratod, akkor megszűnik az ok, tehát az átírás során automatikusan ismételten forgalomba helyezik, persze csak akkor, ha érvényes a műszaki vizsgája, egyébként csak sikeres vizsgaigazolás után. Ha forgalomba helyezik, akkor az üzembentartó részére helyben kiállítják az új forgalmi engedélyt, és ha megengedi, akkor rögtön közlekedhetsz is vele.

3./ Igen, lehet az átírással egyidőben intézni az üzembentartói jogod átadását. A barátnőd nevére szóló KGFB szerződés kell hozzá, ha még nincs szerződés, az ügyintézéshez elfogadják az ajánlattétel visszaigazolást is. (A fiam és menyem hat éven belül két használt autó vásárlásnál is így tettek, a fiam lett a tulajdonos, a menyem az üzembentartó.)

4./ „Miért vannak ilyen köztes láncolatok, a vagyonosodási illeték befizetését kerülik így meg?”

Azért vannak, mert valamilyen okból az új tulajdonosok nem íratják át. A vagyonszerzési illeték megfizetését csak addig ússzák meg, amíg valaki az ő adásvételi szerződésüket is felhasználva, el nem végzi az átíratást. Azzal, hogy a hatóság „karmaiba” kerül a szerződésük, mulasztásuk átirányításra kerül a NAV-hoz, mivel állami bevétel határidőre történő megfizetését mulasztották el. Rosszul járnak, mert a bírság nagyobb, mint a vagyonszerzési illeték.

Gondolom, nem ritka eset, mert jogszabály külön rendelkezik ezügyben, szó szerint szerepel a tulajdonosi láncolat és eljárás: „a tulajdonjog megszerzője a tulajdonosi láncolat igazolásához a tulajdonszerzési láncban őt megelőző tulajdonjog változásokat, valamint a jármű motorjának jogszerű megszerzését bizonyítja”…” A nyilvántartásban nem szereplő, az átírás kezdeményezését elmulasztó korábbi tulajdonos(ok) tulajdonjogát a közlekedési igazgatási hatóság a törzskönyv kiállítása nélkül jegyzi be a nyilvántartásba.” És hogy a mulasztók érezzék az állam gondoskodását: „ha az új tulajdonos a jármű átírását a jogszabályban megjelölt határidőn belül nem kezdeményezte, a közlekedési igazgatási hatóság értesíti a mulasztási bírság kiszabása érdekében az adóhatóságot.” Utóbbira nyilván csak lelepleződésük után kerülhet sor, ha csak suttyomban adják-veszik az autót, akkor akár hosszú láncolat is kialakulhat úgy, hogy a hatóság nem tud róla. ─┘


┌─ Azért óvatosan megkérdezem: mi van az előzetes eredetiség vizsgálattal? Ennek célja az, hogy bizonyítsa: a megvásárolni kívánt jármű eredeti állapotban van, ha valamiben eltér attól, akkor a módosítás hatóság által elfogadott és nyilvántartott, továbbá az okmányai is hitelesek. Vagyis, a vevő biztonságát szolgálja. Nem kötelezi a vevőt a biztonság igénybevételére, lemondhat róla, és végeztetheti ő az „előzetes” eredetiség vizsgálatot (ahogy többnyire történik), unaloműző orosz rulettet játszva. Tény, hogy az esetek nagy részében nincs gond, de ez azt a vevőt nem vigasztalja, aki elakad a vizsgálat során.

Már régóta nincs mobil vizsgálóállomás, és a hatóság által ideiglenesen kivont járműre nem kérhető a három napra és javítási helyre, eredetiségvizsgálati helyre, műszaki vizsgabázisra történő közlekedésre szolgáló ideiglenes forgalomban tartási engedély. Ez is nehezítő körülmény. ─┘

jan. 29. 17:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 A kérdező kommentje:
Sikerült az átírás, köszönöm a válaszokat.Ebben az esetben (ha a köztes tulajdonos nem íratta át időben és ennek következményeként hivatalból ki lett vonva a forgalomból,) be kellett adnom a köztes kétpéldányos adásvételiket megnézték a tulajdonosi láncolatot, a szerződésekkel bemutatott köztes tulajdonosoknak utána néztek élő személy volt-e, működött-e a cég azon a dátumon amikor aláírták.Utána az újra forgalomba helyezéshez +10900 Ft-ot kellett fizetnem.
febr. 3. 21:48

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!