Kezdőoldal » Közlekedés » Biztosítás, papírmunka » Megszűnt a biztosításom, mit...

Megszűnt a biztosításom, mit tehetek?

Figyelt kérdés

Évfordulós váltásom volt. Decemberben lemondtam a Signalnál az éves biztosítást, és megkötöttem a Genertelnél 2024-re. Azt hittem, minden rendben is van. A Signalnál meg is szűnt.

A Generteltől megkaptam az új szerződést, majd most nézem az alkusznál a levelezést, LEZÁRT-nak írja a Genertelnél a szerződést, ergo nincs élő biztosításom. Sajnos az email-címem egy clb-részéről generált volt, így az értesítéseket sem kaptam meg semmiről.

Most nézem a levelet, amit február 1-én küldtek, ebben az áll, hogy mivel rendelkezek erre az időre szerződéssel, ezért megszüntetik a szerződésemet.

Ergo most két hónapja nincs kötelezőm, és csak most vettem észre...

Mit tegyek?

Mire számíthatok? A Bonus Malus legmagasabb fokozatában voltam már, eddig minden alkalommal pontosan fizettem mindent.


márc. 31. 11:49
 1/7 anonim ***** válasza:

"mivel rendelkezek erre az időre szerződéssel, ezért megszüntetik a szerződésemet"


Hát itt valami nem kerek. Ha idő előtt próbálod lemondani az előzőt és kötni egy újat, akkor az nyilván nem fog menni. De sikerült, mivel az előző azt mondod megszűnt, tehát nem voltál idő előtt, akkor mégis hogy lehetne az új szerződés már kifizetett időszakra kötve? Ez nem áll így össze...


Na mindegy. Köss egy újat, lehetőleg normális biztosítónál, ne ilyen nevenincs szaroknál nemlétező ügyfélszolgálattal. Soha nem is hallottam még ezekről, elsőre azt hittem külföldiként akarod itt a magyarokat kérdezni... CLB vagy Netrisk tökéletes, amiket ott feldob, azok megbízhatók. Union szokott lenni a legolcsóbb, én is ott vagyok a kezdetek óta, soha nem volt még semmi zökkenő, pedig minden évben újrakötöm. A biztosítatlan hónapokról majd egyszercsak valószínűleg kapsz egy értesítőt, benne hogy mennyi a bünti, azt ki kell fizetned, nem nagyon tudsz mit tenni.


A bonus viszont ugrott, vissza A0-ba, hiszen azt folyamatosan vinni kell, nálad meg megszakadt a folytonosság.

márc. 31. 12:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:

"Most nézem a levelet, amit február 1-én küldtek, ebben az áll, hogy mivel rendelkezek erre az időre szerződéssel, ezért megszüntetik a szerződésemet."


Lehet a Signal mégsem szűnt meg?


Beszélj valaki biztosítóssal, segítsenek kibogozni.

márc. 31. 12:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 anonim ***** válasza:
100%

Amiket írtál, annak alapján legfeljebb te tudod, hogy mi mikor volt és miért.

Pl. mikor volt az évfordulód (napra pontosan), mikor kapta meg a Signal Iduna Biztosító Zrt. az évforduló napjára történő felmondásod?


Csak tippem, hogy a „megkötöttem a Genertelnél 2024-re” azt jelenti, hogy január 1-től, azaz, január 1-én volt az évfordulód. Ha így van, akkor az érvényes felmondáshoz a Signalnak legkésőbb 2023. december 2-án meg kellett kapnia az évforduló napjára történő felmondásod.


Szintén csak tippelni tudom, hogy „hogy mivel rendelkezek erre az időre szerződéssel, ezért megszüntetik a szerződésemet” azt jelenti, hogy a Genertel azért utasította el a szerződésajánlatod, mert nem volt érvényes a felmondásod a Signalnal, ott folytatódott a határozatlan idejű szerződésed, és ugyanarra a épjárműre azonos időre kötött második és további KGFB szerződés érvénytelen.


És mi van a díjfizetéssel? Melyik biztosítónál fizetted az ezévből eddig eltelt időszakra a biztosítást?

Szintén tippem, hogy egyiknél sem, és a 60 nap türelmi idő leteltével a biztosító díjnemfizetés miatt felmondhatta a szerződést. A türelmi időre, mivel fenntartotta a biztosítást, követelheti az időarányos díjat. A díjnemfizetés miatti felmondás napjától pedig napi fedezetlenségi díjat számol fel a Kártalanítási számla kezelője; ezt az első esedékes díjjal együtt az a biztosító köteles beszedni, amelyikkel új szerződést kötsz.

Mivel biztosítási éven belül vagy, csak az a biztosító jogosult elfogadni a szerződésajánlatod, amelyiknél a biztosítás díjnemfizetés miatt megszűnt.


Ha jól tippeltem, és díjnemfizetés miatt szüntették meg a biztosításod, akkor azzal a bonus-malus besorolásod megszűnt; azaz, új szerződés kötésekor a bonus-malus szempontjából új szerződőnek számítasz, és így A00 besorolással indulsz.


Lehet, hogy a tippjeimből egyik sem talált, de nem írtál pontos időpontokat.

márc. 31. 15:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 anonim ***** válasza:
Első körben a Signalt kéne megkeresni, vagy, a szerződésszám ismeretében biztos meg lehet nézni az oldalukon is hogy áll a szerződés. Lehet mégse lett törölve? A Genertel úgy látta hogy van, akkor utasítják így vissza.
márc. 31. 15:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 anonim ***** válasza:

Közben végigolvastam, rájön a kérdező is.


"Ergo most két hónapja nincs kötelezőm, és csak most vettem észre..."


"Mit tegyek?"


Minél előbb köss biztositást.


"Mire számíthatok? A Bonus Malus legmagasabb fokozatában voltam már, eddig minden alkalommal pontosan fizettem mindent."


B10-ből A0, többszörös lesz a kgfb-d.

A fedezetlenségi díjat ki tudod keresni itt, a jármű teljesítménye alapján.

[link]

Kb. 60ezer, az sem kis szumma.


Nem tudom mennyire rugalmasak, érdemes-e méltányosságot kérni.


Én lehet elgondolkodnék alternatív

márc. 31. 16:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 anonim ***** válasza:

*megoldásokon.


**Nem tudok ilyet, nem is javaslom. Csak elgondolkodnék.

márc. 31. 16:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 anonim ***** válasza:
Mielőbb köss újat, egyrészt a fedezetlenségi díj miatt, másrészt, mert ha nincs biztosításod, akkor az időszakos elektronikus összevetésből kiderül, és hivatalból időszakosan kivonják a forgalomból. Igaz, akkor legalább szünetel a fedezetlenségi díj, és a kivonás napját követő hónap első napjától a gépjárműadó fizetési kötelezettség is, a kivonás időtartamára. (Mindegy, hogy az ideiglenes kivonás hivatalból, vagy az üzembentartó kérésére történik.)
márc. 31. 17:52
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!