Kezdőoldal » Közlekedés » Biztosítás, papírmunka » A bonus – malus fokozat...

A bonus – malus fokozat véglegesítése miatt adódott-e másoknak is gondjuk az új biztosítónál megkötött KGFB szerződéssel?

Figyelt kérdés

„(A 21/2011. (VI.10.) számú NGM rendelet értelmében)….A bonus – malus fokozat véglegesítéséhez a biztosító a szükséges adatokat a központi kártörténeti nyilvántar-tásból kérdezi le….”


„A hivatkozott rendelet a biztosítókat arra kötelezi, hogy amennyiben a szükséges adatok HATÁRIDŐRE nem beazonosít-hatóak és ezáltal a szerződés végleges besorolása nem állapítható meg, a szerződés BESOROLÁSÁT A00 KATEGÓRIÁBAN VÉGLEGESÍTSE.” (kiemelések tőlem…)


„Megszűnt szerződése alapján a megfelelő bonus-malus besorolást csak abban az esetben tudjuk érvényesíteni szerződésén, HA ELŐZŐ BIZTOSÍTÓJA A MEGSZŰNT SZERZŐDÉSÉT A KÖZPONTI KÁRTÖRTÉNETI NYILVÁNTARTÓ FELÉ MEGFELELŐEN LEJELENTETTE.”

(kiemelés tőlem..)


Kérdéseim:


1. hogy lehetséges, hogy ezekről a dolgokról ez év február 21-én kapom az értesítést? (Az idézett mondatok ebből, a 2012-02-15-i keltezésű levélből származnak)

2. honnan kell nekünk, biztosítottaknak tudnunk „A” HATÁRIDŐ-t? és az vajon mely időpont?

3. ha a rendelet szerint az előző biztosítónak kell lejelenteni a nála megszűnt szerződést, miért BENNÜNKET büntetnek a visszasorolás lehetőségének felemlegetésével??

4. mit tehetnek azok, akik ebben a helyzetben vannak, és az előző biztosítójuk a volt biztosítottjaik kérésének (esetleg) nem fognak eleget tenni?

5. Mi van itt?!?



2012. febr. 21. 15:38
1 2 3
 1/30 anonim ***** válasza:
Én még azt sem tudtam, hogy 1 évnek el kell telnie a szerződéskötéstől, hogy válthassak 2012.01.01-kor. Csak azt hajtogatták, hogy váltsanak váltsanak, most megtehetik. Aztán persze el is utasítottak és a korábbi negyedéves 8000 forint helyett kaptam 14000 forintos csekket. Ha elfogadták volna az új szerződést, 4700 forint lenne a negyedéves díj.
2012. febr. 21. 18:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/30 A kérdező kommentje:

Ez igen érdekes.

Ez melyik biztosítónál történt meg veled?

Van olyan ismerősöm, aki minden évben biztosítót vált....

2012. febr. 21. 19:33
 3/30 anonim ***** válasza:

Úgy látom nem csak nekem van ezzel bajom. Én is ma kaptam a levelet (21.-én amit 15.-ei dátummal írtak!) hogy nem tudják megállapítani a bonusomat. Bonus 10-ben vagyok, és nagyon nem akarom elveszíteni, ha kell beperlem a biztosítót. Egy új idióta rendszer szerint a régi biztosítónak kell feltölteni a Kártörténeti nyilvántartás-ba az adatokat.

ha nem teszik meg, vagy valamit elírnak akkor nincs igazolás, és állítólag papíron már nem adnak ki, de ha ki is adnak akkor az új biztosító nem fogadja el. Az indok, hogy miért nincs meg z igazolásom nincs meg, csak annyi hogy hibaüzenetet kaptak.

Egyszerűen idegbajt kapok, mert nem tudom mit tegyek. Egyik biztosító sem foglalkozik a dologgal, és ha február 29-ig nincs bent az igazolás A00-ba tesznek.

Nem hiszem el hogy létezik ilyen! Nagyon várok én is választ valakitől sürgősen aki tud biztosat mondani. A biztosítók most kényükre kedvükre szívatják azt aki elment tőlük, egyszerűen nem jelentik be a bonust, így az ügyfél mehet a francba A0-ba. Milyen jogrendszer van itt hogy ezt meg lehet tenni? Ha egy betű el van írva, ők már nem keresik, hanem azt mondják hogy nincs igazolás. De azt sem közlik hogy mi a hiba.

Mit lehetne tenni?

2012. febr. 21. 19:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/30 anonim ***** válasza:
Nekem egyébként az a retek Allianz nem töltötte fel, és nem is lehet olyan ügyintézőt felhívni aki foglalkozik az üggyel. gyakorlatilag csak biztoosítást tudnak kötni az irodákban és telefonos ügyfélszolgálaton, de semmiben nem segítenek, azt mondják írjak mailt. Arra pedig 2 hét után jön egy sablon válasz. Holnap hívom a MABISZ-t, PSZÁF-ot és még ki tudja kit kellene.
2012. febr. 21. 19:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/30 A kérdező kommentje:

Mi a B9-ben lennénk...

Az idegbaj környékezte a páromat, amikor meglátta ezt a levelet.

"A rendelkezésünkre álló információk alapján a szerződése végleges bonus-malus besorolásához szükséges adatok lekérdezése során hibaüzenetet kaptunk, ezért szerződése végleges bonus-malus besorolásának megállapítása jelenleg nem végezhető el" .

Írták kivastagított betűkkel...

Nekünk úgy tűnik, találtak kiskaput, amely lehetővé teszi, hogy az ügyfél nehogy már jobban járjon.

2012. febr. 21. 20:16
 6/30 A kérdező kommentje:

Kedves 4/5!


Mi is az Allianz-tól mentünk el, neki meg kellett volna már küldenie a törlési értesítőt (nekünk), illetve az adatokat feltöltenie a kártörténeti nyilvántartóba.

Egyiket sem tette meg.

Technikai okokra hivatkozva a 06-40-421-421 szám 7-es gombján azt tanácsolta a gépi hang, hogy néhány nap múltán érdeklődjünk..

2012. febr. 21. 20:24
 7/30 A kérdező kommentje:
Bocs, 4/6!
2012. febr. 21. 20:26
 8/30 A kérdező kommentje:

Hát ez a megszólítás nem akar pontosra sikerülni!

Tehát a ma, 19:45-ös válaszolónak akartam írni - kiegészítésképpen a mi tapasztalatainkat ama biztosítóval kapcsolatban...

:-)

2012. febr. 21. 20:29
 9/30 anonim ***** válasza:
Én is hívtam (volna) az Allianz-ot és én is meghallgattam a 7-es pont alatt hallható szöveget, de nem nyugtat meg. Ha pár napot várunk akkor ugrik a bónusz, mert február 29-ig kell igazolni. Valahol olvastam, hogy lehet hogy nem jó egy-két adat, de lehet hogy a volt biztiosító nem töltötte fel, stb. Az a baj, hogy ezt nem tudja az ügyfél megoldani, mert állítólag papír alapú igazolást már nem fogadhatnak el. Egyszerűen nem értem! Tiszta idegbaj vagyok, nem tudom mit csináljak. Nem akarok évente kb 100ezerrel többet fizetni, nem is vagyok hajlandó.
2012. febr. 21. 20:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/30 A kérdező kommentje:

Létezik vagy inkább működik-e biztosításfelügyelet?

Az egyik válaszadó komolyan gondolta-e hogy segítségért fordul?

Tájékoztathatna-e erről valaki, tapasztalt, hozzáértő bennünket?

2012. febr. 21. 20:53
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!