Kezdőoldal » Közlekedés » Biztosítás, papírmunka » Miért tudja a mozdony elhúzni...

Miért tudja a mozdony elhúzni a nála sokkal nehezebb vagonokat?

Figyelt kérdés

2012. márc. 5. 16:05
 1/5 anonim ***** válasza:
100%
Mert a húzóereje sokkal nagyobb mint a gördülő súrlódás!
2012. márc. 5. 16:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 anonim ***** válasza:
mert Chuck Norris azt mondta!
2012. márc. 5. 16:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 anonim ***** válasza:
100%

Mert úgy van megtervezve. A nyergesvontató is elhúzza a nála nehezebb félpótkocsit, a ló is a megrakott szekeret, de még te is el tudod tolni a talicskával a betont.

A mozdony által kifejtett gyorsító erő több, mint a gördülési súrlódás által kifejtett fékezőerő (jó esetben). Ha pedig ez teljesül, a szerelvény gyorsulni fog, vagyis a mozdony el bírja húzni a kocsikat.

2012. márc. 5. 16:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 anonim ***** válasza:

A vagonokat húznia kell, és nem a súlyukat megtartani! Ez lényeges különbség. Te is el tudsz tolni egy nálad 10* nehezebb gumikerekes autót (megemelni már kevésbé :P. Mivel a vasút miatt kisebb az ellenállás, ezért sokkal könnyebb megmozdítani nagy tömegeket is.


Egy mozdony olyan 100 tonna körül van és van benne egy 70 literes dízelmotor, durván 1700 LE. Egy autóban átlagosan 1-2 literes moci van, vagyis durván 70-100 autóval ér fel egyetlen mozdony (minden tekintetben).


Vegyünk mondjuk egy BHV kocsit, az durván 40 tonna. Ha ebből van 10 db, az durván 400 tonna. A 100 tonnás mozdonynak kell elhúznia a 400 tonnát, vagyis kb 4*es a szorzó. Látható hogy jóval kisebb mint te és az autó között. A motor arányok is stimmelnek, mertha vesszük azt hogy egy autó el tud húzni mondjuk 4 tonnát (ha nagyon akar), akkor a 100 autóval egyenlő dízel mozdony éppen el tudja húzni a 400 tonnát.


Ezek csak nagyságrendi számok, csak hogy értsd és lásd hogy kb. minden arány stimmel mint egy autónál csak minden fel van nagyítva a szükséges méretekre.

2012. márc. 5. 23:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 kíváncsiésfáncsi válasza:
0%
A lényeg az, hogy a mozdony nem az egész szerelvényt mozdítja meg egyszerre, hanem csak egy-egy kocsit. Ez azért lehetséges, mert a kocsik pár centimétert tekintve rugalmasan vannak összekötve. Az egész szerelvényt a mozdony nagy súlya ellenére sem tudná megmozdítani, mert a sínen kicsi a gördülési ellenállás. Ha az egész szerelvény kellene a mozdonynak megmozdítani, akkor csak csúsznának a mozdony kerekei a sínen, és az egész szerelvény meg sem mozdulna.
2012. márc. 11. 11:53
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!