Kezdőoldal » Közlekedés » Biztosítás, papírmunka » Segédmotor kerékpáromat át...

Segédmotor kerékpáromat át szeretném alakítani és utána újra le vizsgáztatni. Miből áll egy vizsgáztatás?

Figyelt kérdés

Van egy segédmotor kerékpárom ami teljesen gyári és papíros is. Ki szeretném venni a jelenlegi motor blokkját és a helyére egy ugyan akkora teljesítményű villanymotort beszerelni. Ha a jármű üzem kész,akkor hogyan tudom le vizsgáztatni úgy,hogy újra a forgalomban közlekedhessen?

Válaszokat köszönöm!



2016. szept. 1. 18:06
 1/7 anonim ***** válasza:
54%

robbanómotoros segédmotort nem kell vzsgáztatni, soha nem is kellett..

a villnymotornál az a gubanc, hogy a jelenlegi törvények nem ismernek, és nem is engedélyeznek 300wattnál nagyobb teljesítményű kerékpárt..


nem segédmotoros kerékpárt, csak simán kerékpárt..


szép, mondhatni nemes cselekedet a villanyhajtás, de atörvények még nem engedik az úttörők szárnypróbálgatásait.


semmit ne tégy, ne vidd sehová, csak használd.. aztán ha egy hozzáértő rendőr megállít, akkor majd ráérsz gondolkodni a válaszon..

2016. szept. 1. 18:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:
0%

Javaslom a KRESZ áttanulmányozását a segédmotoros kerékpár definiálása résznél. Ugyanott az elektromos kerékpár is megtalálható.


Gúgli, letölthető.

2016. szept. 1. 18:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 Johnny Bravo ***** válasza:
Most hogy elkezdődött az iskola inkább arra koncentralj!
2016. szept. 1. 19:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/7 A kérdező kommentje:
Kedves Johnny Bravo. Tanulmányaimat már be fejeztem. Jelenleg dolgozom.
2016. szept. 1. 19:28
 5/7 anonim ***** válasza:

A jelenlegi motorodnak ún. nagy sorozatú forgalomba helyezési engedélye van, vagyis a gyártó vagy a forgalmazó valahol az unióban megkérte az engedélyt, és meg is kapta. Ez alapján egy adott típusú jármű közlekedhet az utakon.

Amikor te átépíted, akkor vagy a kis sorozatú gyártás, vagy ha gyári alkatrészekből állítod össze akkor a jármű összeépítés valósul meg, amit egyedileg kell engedélyeztetni. Az engedélyezési eljárás 175 ezres díja azért elgondolkodtató.

Az alkatrészeknek rendelkezniük kell típusbizonyítvánnyal, és szakszerűen kell elvégezni az építést. Mindent dokumentálni kell, szóval ez így felejtős.


A 300W nem tudom hogyan került elő, hiszen a segédmotoros kerékpárban működhet max. 4kW-os elektromos motor is.


A '80-as években gyakori volt, hogy a kis Romet blokkját Simson blokkra cseréltük. Azért nem igazán szóltak a rendőrök, no meg a 5/1990 KöHÉM rendelet se létezett. Egy hasonló dolgot most is meg tudsz csinálni, és simán közlekedni vele (ha nem túl gány munka volt), de az elektromos motort simán kiszúrják, már csak a hang alapján is, és kérni fogják a papírokat.

2016. szept. 1. 19:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 A kérdező kommentje:
Itt semmiképp valami kulibuli átalakításról lenne szó! Igényesen elkészített járműről beszélek. Például egy ilyen: [link]
2016. szept. 1. 19:42
 7/7 A kérdező kommentje:
Kedves 5.-ik válaszoló: Köszönöm szépen válaszát!
2016. szept. 1. 19:45

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!