Kezdőoldal » Közlekedés » Biztosítás, papírmunka » Egy Svájcból (NEM EU TAGÁLLAM)...

Egy Svájcból (NEM EU TAGÁLLAM) behozott 2002es évjáratú audi A3 (1.8 turbobenzin) autóra mennyi VÁMot kell fizetni? És összesen kb mennyibe kerul lerendszámoztatni magyarorszagon?

Figyelt kérdés
2017. nov. 9. 06:14
 1/10 anonim ***** válasza:
27% áfa és még a regado is. Szinte kizárt, hogy megérje behozni.
2017. nov. 9. 07:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/10 anonim ***** válasza:
Az összes tételre van kalkulátor. Ha nem sikerült használni, akkor szerintem ne erőltesd az autó behozatalt
2017. nov. 9. 07:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/10 anonim ***** válasza:
100%
Van neten kalkulátor. Gondolom idős orvos házaspártól, aki kizárólag templomba járt vele.
2017. nov. 9. 07:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/10 A kérdező kommentje:
Rokontól lenne, 3as
2017. nov. 9. 09:21
 5/10 anonim ***** válasza:
VÁM 10 %. Az a motor EURO 4-es?? Merthogy csak ilyet, vagy ennél jobbat lehet behozni, tudomásom szerint.
2017. nov. 9. 11:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/10 anonim ***** válasza:

Utolsó:

EU-n kívülről igen de Svájc az kivételt képez ez alól.

2017. nov. 9. 11:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/10 anonim ***** válasza:
Én pedig úgy tudom, hogy nem kivétel Svájc. Legalábbis pár éve még nem volt. Utána is olvastam.
2017. nov. 9. 12:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/10 anonim ***** válasza:
Rosszul tudod. 2016ban hoztam be a kocsimat.
2017. nov. 9. 15:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/10 anonim ***** válasza:

A járművet első körben vámkezeltetni kell akár Magyarországon, akár az unió bármely más tagállamában. Ehhez mindjárt keresned kell egy vámügynököt, mert a vámkezelés egy vámszakmai jártasságot igénylő eljárás, másrészt pedig elektronikus úton lehet benyújtani a NAV-hoz, és ehhez megfelelő számítógépes szoftverrel kell rendelkezni. A vámügynökök általában 10.000,-Ft.+ÁFA összegben csinálnak ilyen vámkezelést, de ez helyenként eltérő lehet.


A vámkezelés során a gépjármű értékét vesszük alapul, mely megállapítható a kereskedelmi számlából, az adásvételi szerződésből, vagy ennek hiányában az általad tett írásbeli értéknyilatkozatból. Tudni kell, hogy amennyiben a bejelentett érték nagyon eltér az azonos gépjárművek értékétől, akkor a NAV nem köteles az értéket elfogadni, és vámértékvizsgálatot rendelhet el, aminek a lezárultáig különbözeti biztosítékot kell fizetni. Ilyen esetben a vámértékvizsgálat végén vagy visszakapod a vámbiztosíték összegét, vagy elszámolják, attól függ hogy a vizsgálat során igazolódik-e az általad tett érték. Amennyiben erre nincs szükség, akkor a NAV nem tart vámértékvizsgálatot.


A vámérték 10%-a a fizetendő vám, illetve a vámérték és a vám összegének a 27%-a fizetendő ÁFA Magyarországon. Ha van rá lehetőséged, hogy más uniós tagállamban tedd meg a vámkezelést, akkor célszerű vele élni, mert nálunk Magyarországon a legmagasabb az ÁFA (27%). Ha más tagállamban vámkezeltetsz, akkor olyan VPID (vámazonosító) számmal kell rendelkezned, amely egyben EORI szám is. Ezt az igénylésnél kell eldönteni, mármint hogy van-e szükséged EORI számra is. Ha más tagállamban vámkezeltetsz, akkor olyan vámhatározattal kell rendelkezned, amyelyen látható a gépjármű alvázszáma is. Ez szükséges a későbbi regisztrációs adóigazgatási eljáráshoz. Vagy marad az a lehetőség, hogy Magyarországon vámkezeltetsz magasabb ÁFÁ-ért. Ha merül fel szállítási költség akkor annak az unión kívűli része növeli a vámalapot, a belföldi része pedig mind a vámalapot, illetve mind az ÁFA alapot növeli.


Vámkezelést követően mehetsz honosítani gépjárművet. Ha van érvényes külföldi műszaki vizsga rajta, akkor csak honosítani kell aminek az összege kb. 20.000,-Ft. körül van, ha nincs érvényes műszaki vizsgája akkor a honosítással egyidejűleg műszakiztatni is kell aminek az összege így már 40.000,-Ft. körül van.


Honosítás után jöhet a regadó. Nem írtad, hogy milyen környezetvédelmi osztályba tartozik a járműved, de feltételezem, hogy EURO III. Ebben az esetben a regisztrációs adó 81.000,-Ft. Ha valamilyen csoda folytán EURO IV. lenne, akkor a regisztrációs adója 54.000,-Ft. lenne. A regisztrációs adóigazgatási eljáráshoz nem szükséges ügyintézőt keresni, azt egyedül is el tudod intézni. Nem bonyolult!!!


Eredetvizsga: 18.500,-Ft.

Forgalmi engedély: 6.000,-Ft.

Törzskönyv: 6.000,-Ft.


A vagyonszerzési illeték megállapításához a gépjármű teljesítményére van szükség amit nem írtál.

Ha a gépjármű teljesítménye 81-120 Kw között van akkor 550 Ft./Kw., ha 120 Kw. fölött van, akkor 650 Ft./Kw. Tehát minimum 44.550 Ft. vagyonszerzési illetéket kell fizetned, ami már csak több lehet ennél. Kevesebb csak akkor lehet, ha a teljesítménye kevesebb mint 81 Kw. Ebben az esetben a vagyonszerzési illeték 450 Ft./Kw.


Kötelező felelősségbiztosítás: Sok mindentől függ, használj kalkulátort. A neten biztos van, de nem tudom melyik a megbízható.


Hát körülbelül ennyi.


Vámhivatalban ezzel foglalkozom és az a tapasztalat, hogy unión kívűli autót nagyon ritkán hoznak be a vámkezelés miatt. Ugyanis ha olyan kis értéken sikerülne megszerezni hogy megérje, akkor viszont nem biztos hogy elfogadja a vámhivatal a vámértéket, amit már fent is írtam. A költségeket ismerve nagyon sokan elállnak az unión kívűli autó behozatalától. Elvétve azért akad. A Németországból behozott autó most a sláger.


Remélem tudtam segíteni. Szép napot!

2017. nov. 11. 14:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/10 anonim ***** válasza:

Semmiképpen ne MO-n vámoltasd. Osztrákoknál olcsóbb és kb. fél óra alatt megvan. Itthon eleve 27% a sarc nem 19 és a NAV SOHA Nem fogadja el az adás-vételi értéket, nem érdekli őket. Csak és kizárúlag az a céljuk, hogy túlsarcoljanak. Jönnek az EUROTAX értékes hülyeségükkel, burtálisan túlárazzák a kocsikat. Nekem pl. arra hivatkozva, hogy sok extrás az autó és keveset futott 2,5M forintos értéket akartak kiszabni. Az, hogy körbe minden elem sérült volt mert törött volt arra meg avultattak volna 150e foritot. MOndom nekik egy motorháztetőt nem kapok nyersen annyiért, nem, hogy körbe minden elemet javitani és fújni - lexarják. Csak a lehúzás a cél.


Ott is hagytam őket, visszavittem a kocsit az osztrák határra és simán elfogadták az eredeti számlán szereplő vételárat, mint adóalapot..


Ennyit a NAV-ról.


Utána megy minden ugyan úgy, mint egy EU-s autónál.

2017. nov. 11. 15:53
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!