Kezdőoldal » Közlekedés » Egyéb kérdések » A sínekre miért nem tesznek...

A sínekre miért nem tesznek súrlódó réteget?

Figyelt kérdés

Köztudott, hogy a vonatoknak azért hatalmas a féktávolságuk, mert fém-fém csúszik egymáson, így tulajdonképpen a szerelvény tömege határozza meg, hogy mennyire hatékonyan tud lassulni a vonat.


Ebből kifolyólag logikusabb lenne, ha vagy a sín felületére vagy a vonat kerekeire tennének egy súrlódó réteget, így fékezéskor nem megcsúszna, hanem egymásba kapaszkodni a két felület (kerék és sín), így pikk-pakk lefékezhető lenne a vonat. Miért nem vezetik ezt be?



2020. nov. 20. 17:33
 81/125 anonim ***** válasza:
100%
2021. jún. 2. 10:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 82/125 anonim ***** válasza:
78%
ez egy jó kérdés volt xd
2021. jún. 2. 11:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 83/125 anonim ***** válasza:
79%
Vagy miért nem áll néhol keresztbe a sín, az is segítene a lassulásban. Amúgy azóta a kérdező meggyógyult?
2021. jún. 2. 12:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 84/125 A kérdező kommentje:

Döbbenten állok a videó előtt! Hogy van az, hogy egy ősrégi mozdony pikk pakk meg tudott állni vészfékkel, míg egy mai vonat kilométerekig csikorgatja a fékeit mire megáll? Lemaradtam volna valamiről?


https://www.youtube.com/watch?v=mt2NtyEh9W0

2021. szept. 24. 02:05
 85/125 anonim ***** válasza:
84%
Csak arról, hogy ez egy max 30-al száguldó szerelvény, ami talán lehet 25-30 méter hosszú, a tömege szerint is "pehelysúlyú", és tervezetten lassítva áll meg, nincsen semmiféle plusz súrlódó réteg a síneken.
2021. szept. 24. 03:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 86/125 anonim ***** válasza:
76%

#84 Mi abban a rendkívüli, hogy 30-ról megáll egy szerelvény 100 méter alatt? Egy mai motorvonat sokkal nagyobb lassulást produkál vászfékzezésnél.



Többiek:

Ennyire szerettek galambbal sakkozni? ( aki nem ismeri: lesöpri a bábukat, összeszarja a táblát, majd kijelenti hogy győzött) De írhattam volna Ford Fairlane szállóigévé vált hasonlatát is:

[link]


Egyébként kérdező, feltaláltad a csőbe a lukat: olyan kötöttpályás járműveken, ahol fontos vész esetén a rövid fékút, van sinfék. Elektromágnes, ami a szerelvény súlyánál sokkal nagyobb erővel tapad a sínekhez, és ezzel olyan lassulást produkál, ami egy ABS-el szerelt autónak is becsületére válna száraz aszfalton. Nagyvasúton ez kivitelezhetetlen, mert minden vagont el kéne vele látni, másrészt ha 2000 tonna úgy döntene, hogy megáll 100 méteren 80-as tempóról, akkor vinné magával a vágányzatot, ágyazatot, mindent...



De folytasd csak, szeretem nézni a vergődő hülyéket, akik magyarázzák, hogy az ég zöld, a hó fekete, a Föld lapos, és leereszthető gumibak kell a vonatokra :D

2021. szept. 24. 11:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 87/125 anonim ***** válasza:
30%
Van gumikerekes vonat amúgy! Metrószerelvények vannak ilyenek, többek között Párizsban, Lille-ben, Lausanne-ban, Mexikóvárosban és még pár helyen. A meredekebb emelkedőket jól bírja.
2021. szept. 24. 13:03
Hasznos számodra ez a válasz?
 88/125 A kérdező kommentje:
Nézzétek már meg jobban! Sípolástól számítva két kocsihossznyi távon állt meg! Hol van ez 100 méter? És nem 30-ról állt le, hanem legalább 50-ről! A mai vonatokat erre nem képesek!
2021. szept. 24. 16:03
 89/125 anonim ***** válasza:
80%

Sokkal előbb (kb. 00:07-nél már elkezd már fékezni), hallani is lehet.

A sípoláskor már csak kb. 10-20 km/h-val megy.

2021. szept. 24. 16:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 90/125 anonim ***** válasza:
88%

"míg egy mai vonat kilométerekig csikorgatja a fékeit mire megáll? Lemaradtam volna valamiről?vitathatatlan, hogy valaki lemaradt valamiről... Vagy te

Vagy én... mert én biza nem láttam mai vonatot ami "kilométerekig csikorgatja a fékeit mire megáll" pedig aztán láttam érdekes meneteket ahol 1-2 kocsi fékezett.

Nemrég volt egy baleset a környékemen és megkérdeztem volt kollégákat mivolt-hogyvolt. A szili (433) + 2 halbi kocsival 350 fékút után állt meg 100 km/h-ról.

A fenti vidinyóban meg nem 2 kocsi van...

2021. szept. 24. 17:08
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!