Kezdőoldal » Közlekedés » Egyéb kérdések » Miért nem teszik egymásra a...

Miért nem teszik egymásra a konténereket a tehervonatokon?

Figyelt kérdés

Az emeletes személyvonatok mintájára gondoltam az elképzelést.


Jelenleg a tehervonatok iszonyatosan hosszú szerelvényeket húznak maguk után, amik több okból is problémásak:


1. Hosszú időre gátolják az átjáróknál a forgalmat.


2. Ha valami hiba történik, akkor jó eséllyel pont az átjáróban ragad a vonat, így órákra leblokkolva a forgalmat. Nem egy ilyen esetnek voltam már szemtanúja. Ez azon túl, hogy a KRESZ szerint is szabálytalan (tilos blokkolni a forgalmat!), még veszélyes is, mert a mentőnek is kerülnie kell ilyenkor, ami főleg a mostani vírusos helyzetben akár a páciens életét is követelheti.


3. Hatalmas vágányt kell neki fenntartani a rendezéskor. Van, hogy napokig elfoglalják a többi vonat elől a helyet az ipari kocsik, mert általában ugye nem azonnal vontatják el őket az állomásról, hanem összevárják és egyszerre az egészet.


A megoldás erre mindössze annyi lenne, hogy a konténereket egymásra kellene tenni, tehát alul egy konténer és felette a másik. Így felére csökkenne a vonat hossza, duplázódna(!!) az állomások kapacitása, hiszen fele vonatnak fele helyet is kell fenntartani és minden fenti problémát megoldana.


A kérdésem, hogy miért nincsenek emeletes tehervonatok, holott adja magát az ötlet? Speciális mozdony kellene a vontatásukhoz (nem hiszem) vagy valamilyen más oka van?



2020. nov. 27. 02:50
1 2 3 4 5 6 7 8
 11/80 anonim ***** válasza:
100%
A surlodo gumifelület már nem elég jó kérdés?
2020. nov. 27. 10:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/80 anonim ***** válasza:
100%
#8: Sőt, a sínpárból egyszerre csak egy sínt használjon, így egy vágányon mehet egymás mellett két vonat is 🤣
2020. nov. 27. 11:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/80 anonim ***** válasza:
91%

Kérdező, már megint feltaláltad a csőbe a lyukat:

[link]

2020. nov. 27. 12:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/80 A kérdező kommentje:

> "Megváltozna a menet-tulajdonsága a szerelvényeknek, instabillá válna, megnőne a borulás, kisiklás veszélye."


LOL. Dehogy változna meg. :D A síneknél direkt akkorára építik a kanyarodósugarat, hogy az oldalerők ne tudják leborítani a vonatot.


> "Az is fizika, hogy az alagutakon, aluljárókon, hidako nkeresztül haladó vonatoknak el is kell ott férni, és azokat nem túlméretezve építették."


Egy szóval sem mondtam, hogy a felső konténer is legyen ugyanakkora. Meg kell vizsgálni, hogy milyenek a magassági viszonyok az országban és a felső konténer magasságát annak megfelelően kell megépíteni.


Egyébként meg itt van kép egy tehervonatról, tessék megnézni mekkora hely van még a felsővezeték között:


[link]



> "Az sem mellékes, hogy a fel illetve lerakodás egyszerűbb egy hosszú, de "lapos" szerelvényről."


Miért is? Van a rakodóhely. Van a 200m hosszú vonat. Van a daru, ami leszedi a konténereket.


Na most, nem mindegy, hogy a daru elmegy 200m-t, felemeli a konténert, visszamegy 200m-t a rakodóhelyig, lerakja, majd megint megy 190 métert a következő konténerért és így tovább.


Ha párosával vannak a konténerek, akkor 200 helyett már csak 100 métert kellene tilitolizni. Kevesebb helyet foglal a vonat, kevesebb erőforrást használ el a daru, gyorsabb a leszedés, gyorsabb minden.


> "egy 50 méteres vonat is ugyanúgy el tudja zárni az átjárót, mint egy 200 méteres"


Középiskola, valószínűségszámítás, geometriai valószínűség. Egy 50m hosszú vonat kisebb eséllyel ragad be az átjáróba, mert kevesebb ideig tartózkodik benne.


> "Ennél már csak az jobb, ha a felsővezetéket a rakományon keresztül sikerül leföldelni, amire magas rakomány esetén megvan az esély."


És mégis hogyan földelne le, ha egyszer hozzá sem ér? Nem azt mondtam, hogy érje el a felsővezetéket a konténer. Különben, ha földel is, kit érdekel? Nem tartózkodik senki a konténerekben, akit meg tudna rázni.


> "nem minden tehervonat áll konténerekből, kb a legtöbb nem"


Ez így igaz, és a kérdés a konténeres szerelvényekre vonatkozik csak. A többit borítják, leeresztik, azoknál tényleg értelmetlen lenne az egymásra pakolás.


> "a rövidebb vonat is várakozhat napokig valahol"


Hát jah, csak nem mindegy, hogy mekkora helyet foglal el. :D Ha felezzük a konténereket, akkor felezzük a helyek számát is, ergo kétszer annyi hely marad minden másnak. Így is tömve van a vasút, nem kellene feleslegesen foglalniuk a vágányokat álló szerelvényeknek.


> "A konténervonatok azok általában irányvonatok, zárt szerelvények, akkor is 40 kocsival fog menni ha csak 22 konténer van rajta."


Hát jó, de ha tényleg így is van, amit kétlek, még akkor is ott van, az hogy duplaannyi konténert szállít el egyszerre...


> "Kérdező, már megint feltaláltad a csőbe a lyukat:"


Nem találtam én fel semmit. A kérdés Mo.-ra vonatkozott, nálunk még nem találták fel ezt. :)

2020. nov. 27. 15:14
 15/80 A kérdező kommentje:
Egyébként igen, jó meglátás, hogy a hatékonyabb féknek itt hatványozottan lenne értéke. De az egy másik kérdés volt, ne keverjük ide.
2020. nov. 27. 15:18
 16/80 anonim ***** válasza:
94%

Nem kevernénk ide, ha nem ez is ugyanaz a téma lenne, hogy okosabbnak képzeled magadat azoknál a mérnököknél, akiknek ez a szakmájuk, és Japántól Nagy-Britanniáig még egyik sem tudta kidolgozni sem a satu-fékezés, sem az emeletes konténer szállítás technológiáját.

Biztos lehetsz abban, hogy nem azért, mert senkinek nem jutott eszébe, hanem azért, mert viszonylag gyorsan kiszámolták, hogy nem megvalósítható, van egy meglévő infrastruktúra, amihez nekik kell alkalmazkodni, és csak addig tervezhetnek, amit az biztonságosan elbír.

Amíg matematikával nem bizonyítható, hogy lehetséges, addig csak álmodozni lehet, tervezni nem.

2020. nov. 27. 15:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/80 anonim ***** válasza:
100%

"itt van kép egy tehervonatról, tessék megnézni mekkora hely van még a felsővezeték között:"

ott nincs felsővezeték te ökör! Az nem villamosított vonal.



"200 helyett már csak 100 métert kellene tilitolizni."

és ezt a 100 métert szorozd meg kettővel, mert két konténer van egymáson - te találtad ki!

tehát az mennyi is? 200? :D



"És mégis hogyan földelne le, ha egyszer hozzá sem ér? "

nem a földelés a lényeg, hanem a megközelítési távolság.


"Különben, ha földel is, kit érdekel?"

zárlat keletkezik a felsővezetéi rendszerben ami miatt a zárlatvédő rendszerek kikapcsolnak - ergp más vonat sem tud haladni és a kontnervonat sem.

Illetve eléghet a felsővezeték is, csere, javítás, stb. soroljam?


"Nem tartózkodik senki a konténerekben, akit meg tudna rázni."

Ha tartózkodna is akkor sem rázná meg. (Faraday-kalitka)


"nem mindegy, hogy mekkora helyet foglal el."

forgalomszabályozási szempontból ha egy vagon, vagy 100 vagon áll egy vágányon az a vágány foglalnak minősül. És most abba ne menjünk bele, hogy a forgalmi utasításokban hogyan szavályozzák a foglalt vágánon történő közlekedést, mert itt alszunk.


"A kérdés Mo.-ra vonatkozott"

az országon belül nem közlekednek konténer vonatok... úgy értem belföldi viszonylatban.

Amit látsz az külföldről jön, oda megy, vagy tranzit. Egy ekkora országban felesleges egész vonatokat közlekedtetni.

Felmerül a kérdés: ha tehát Budapestről megy usztriába egy konténervonat és Magyarországon lehetne duplamagasan pakolni a konténereket, Ausztriában meg nem, akkor Hegyeshalomnál át kellene pakolni?

2020. nov. 27. 15:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/80 qkker1 ***** válasza:
100%

"na itt a fékesgyerek... nembaj, szeretjük a kihívásokat!"


Belinkelnéd?Szeretem az agyamenteket.


Amúgy nem ez az idióta a fénysebességes is?

2020. nov. 27. 15:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/80 qkker1 ***** válasza:
100%

""itt van kép egy tehervonatról, tessék megnézni mekkora hely van még a felsővezeték között:"


ott nincs felsővezeték te ökör! Az nem villamosított vonal."


Távvezeték felső vezeték ennek mindegy!

2020. nov. 27. 15:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/80 anonim ***** válasza:
2020. nov. 27. 15:53
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4 5 6 7 8

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!