Kezdőoldal » Közlekedés » Egyéb kérdések » Miért nem teszik egymásra a...

Miért nem teszik egymásra a konténereket a tehervonatokon?

Figyelt kérdés

Az emeletes személyvonatok mintájára gondoltam az elképzelést.


Jelenleg a tehervonatok iszonyatosan hosszú szerelvényeket húznak maguk után, amik több okból is problémásak:


1. Hosszú időre gátolják az átjáróknál a forgalmat.


2. Ha valami hiba történik, akkor jó eséllyel pont az átjáróban ragad a vonat, így órákra leblokkolva a forgalmat. Nem egy ilyen esetnek voltam már szemtanúja. Ez azon túl, hogy a KRESZ szerint is szabálytalan (tilos blokkolni a forgalmat!), még veszélyes is, mert a mentőnek is kerülnie kell ilyenkor, ami főleg a mostani vírusos helyzetben akár a páciens életét is követelheti.


3. Hatalmas vágányt kell neki fenntartani a rendezéskor. Van, hogy napokig elfoglalják a többi vonat elől a helyet az ipari kocsik, mert általában ugye nem azonnal vontatják el őket az állomásról, hanem összevárják és egyszerre az egészet.


A megoldás erre mindössze annyi lenne, hogy a konténereket egymásra kellene tenni, tehát alul egy konténer és felette a másik. Így felére csökkenne a vonat hossza, duplázódna(!!) az állomások kapacitása, hiszen fele vonatnak fele helyet is kell fenntartani és minden fenti problémát megoldana.


A kérdésem, hogy miért nincsenek emeletes tehervonatok, holott adja magát az ötlet? Speciális mozdony kellene a vontatásukhoz (nem hiszem) vagy valamilyen más oka van?



2020. nov. 27. 02:50
1 2 3 4 5 6 7 8
 51/80 anonim ***** válasza:
53%

Elnézést, hogy beleszólok, mert én igazság szerint nem értek hozzá, de volna egy ötletem.


Mi lenne, a ha fél magasságú konténerek helyett a szabvány konténereket használnánk, de azok úgy kerülnének fel a vonatra, hogy a kocsihoz képest keresztben áll? Két oldalra lelóghat néhány métert, arra még a felsővezeték sincs útban. Így egy kocsin egy helyett akár 3-4 konténer is elférne.

2020. nov. 28. 04:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 52/80 anonim ***** válasza:
78%
Az ötlet nem rossz, csak visszatérünk az első hozzászólások egyikében említett problémához: az űrszelvényhez. Csak olyan jármű közlekedhet a vasúton, ami befér az űrszelvénybe, a keresztbe fordított konténer meg elég erősen kilóg belőle. Illetve a szabványos konténerek esetén a teherviselési pontok a sarokelemeknél vannak, azt kell megtámasztani szállításnál. Ha azok a levegőben lógnak, a konténer nem ott veszi fel a terhet, ahol kellene neki, hajlik az egész és nem lehet kihasználni a legnagyobb terhelhetőségét.
2020. nov. 28. 07:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 53/80 anonim ***** válasza:
32%

Rossz érv. A teherviselési pontok gond nélkül áthelyezhetőek lennének a konténer közepe tájára. Ettől még ugyan úgy szállítható lenne "normál" módban is.


Az űrszelvény kérdése igazából nem is kérdés. Mivel a konténer szimmetrikusan van felrakva, ezért mindkét irányba csak egy harmad konténernyi kilógás van.

Ez egy 40 láb hosszú konténernél 4,5 méter kilógást jelent. Ennyi hely amúgyis van a vágány mellett, különben balesetveszélyes lenne a vasúti közlekedés.


Ha így lennének felpakolva a konténerek, akkor az a kérdező minden problémáját megoldaná, sőt még jobban le lehetne rövidíteni a vonatokat. A kecske is jól lakik a káposzta is megmarad.

2020. nov. 28. 08:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 54/80 anonim ***** válasza:
20%

Ez is rossz érv. A teherviselési pontok áthelyezhetőek, csak ahhoz új, nagyobb teherbírású padlószerkezet kell, ami növeli a saját tömeget és csökkenti a hasznos terhet, mert az meg jó lenne, ha ugyanakkora össztömegű maradna a konténer.

Az űrszelvény pedig nagyon is kérdés. Egy 40 lábas konténer keresztben felpakolva 12 méter széles, az európai űrszelvény szélessége meg emlékeim szerint valahol 3 és 4 méter között van. Nincs ennyi hely a vágányok mellett sem nyílt vonalon, sem állomásoknál, de hidakon, alagutakban, felüljárók alatt sem.

2020. nov. 28. 08:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 55/80 anonim ***** válasza:
66%

53-as ezekkel a méretekkel számolj:

[link]

A kérdező is szánalmas, de a te rálicitálásod még szánalmasabb.


Eddig egész vicces volt ez a két kérdés, mert lehet normálisan is trollkodni ahogy a kérdező eddig csinálta.

De látom elkezdett átfordulni szánalmas-trollkodós rommápontozós partyba, úgyhogy köszi de ez már nem kell... viszlát!

2020. nov. 28. 10:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 56/80 qkker1 ***** válasza:
55%

"A kérdező is szánalmas, de a te rálicitálásod még szánalmasabb."


Szerintem az is a kérdező, csak másik regről próbálja igazolni a baromságait!

2020. nov. 28. 10:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 57/80 A kérdező kommentje:
#51 Gondoltam az oldalra kilógásra is, de vasúton nagyon passzentos az oldaltávolság. Ha forgatnánk a konténereket, sacc 5-10 foknál jobban nem lehetne, mert összeakadnának az egymás melletti vágányokon közlekedő vonatok.
2020. nov. 28. 16:39
 58/80 anonim ***** válasza:
84%
Rögtön élére állítva nem? Űrszelvényről meg nem hallottál még úgy néz ki.
2020. nov. 28. 18:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 59/80 anonim ***** válasza:
17%

Ne terelj! Az előbb a kérdezőt hülyézted le, pedig nagyon is igazat mondott. A vasúti áruszállítás ebben a formában nagyon nem hatékony. A problémát mindenképpen meg kell oldani.



Az a bizonyos négy méter úgy jön ki, hogy a legszűkebb helyeket veszed alapul. Ezek nagy része viszonylag könnyen átépíthető. (pl. az átjáróban a sorompót odébb kell tenni)


Ami nehezen átépíthető (alagút) az Magyarországon nem, vagy alig van. De ha még szélesebbre is vannak fúrva, hosszú távon jobban megérné, hiszen a tripla szállítókapacitás harmadakkora szállítási költséget jelent.


Ha rakomány könnyebb, akkor ezt akár össze lehetne kombinálni a kérdező kétszintes konténeres ötletével, így akár hat konténer is szállítható, ott ahol most csak egy.


Persze a felső konténerek szigetelését nehéz megoldani, de a mérnökök nem hülyék, megoldják.


A továbbiakban tehát max. a szigetelés mikéntjéről érdemes eszmecserét folytatni.

2020. nov. 28. 21:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 60/80 anonim ***** válasza:
79%
Lehet nem esett le, de én először szóltam ehhez a kérdéshez.
2020. nov. 28. 21:03
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4 5 6 7 8

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!