Kezdőoldal » Közlekedés » Egyéb kérdések » Miért nem teszik egymásra a...

Miért nem teszik egymásra a konténereket a tehervonatokon?

Figyelt kérdés

Az emeletes személyvonatok mintájára gondoltam az elképzelést.


Jelenleg a tehervonatok iszonyatosan hosszú szerelvényeket húznak maguk után, amik több okból is problémásak:


1. Hosszú időre gátolják az átjáróknál a forgalmat.


2. Ha valami hiba történik, akkor jó eséllyel pont az átjáróban ragad a vonat, így órákra leblokkolva a forgalmat. Nem egy ilyen esetnek voltam már szemtanúja. Ez azon túl, hogy a KRESZ szerint is szabálytalan (tilos blokkolni a forgalmat!), még veszélyes is, mert a mentőnek is kerülnie kell ilyenkor, ami főleg a mostani vírusos helyzetben akár a páciens életét is követelheti.


3. Hatalmas vágányt kell neki fenntartani a rendezéskor. Van, hogy napokig elfoglalják a többi vonat elől a helyet az ipari kocsik, mert általában ugye nem azonnal vontatják el őket az állomásról, hanem összevárják és egyszerre az egészet.


A megoldás erre mindössze annyi lenne, hogy a konténereket egymásra kellene tenni, tehát alul egy konténer és felette a másik. Így felére csökkenne a vonat hossza, duplázódna(!!) az állomások kapacitása, hiszen fele vonatnak fele helyet is kell fenntartani és minden fenti problémát megoldana.


A kérdésem, hogy miért nincsenek emeletes tehervonatok, holott adja magát az ötlet? Speciális mozdony kellene a vontatásukhoz (nem hiszem) vagy valamilyen más oka van?



2020. nov. 27. 02:50
1 2 3 4 5 6 7 8
 71/80 anonim ***** válasza:
100%

"Ezzel szemben a metrokban alkalmazott áramszedési mód sokkal értelmesebb lenne első blikkre több szempontból is"

Ezzel csak te vagy így. Aki ért az elektromosságtanhoz és a munkavédelemhez, az tudja, mi a különbség a metró és a nagyvasút üzemelési feltételei és elektromos hálózata között. Ez ugyanis a kulcs ahhoz, hogy miért használható a metrókon a harmadik sínes tápellátás, a nagyvasúton pedig miért nem.

2020. nov. 29. 18:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 72/80 Alex Fly ***** válasza:
100%
Végül is az alsó táplálás valóban jobb lenne....mondjuk az első esőig...
2020. nov. 29. 18:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 73/80 anonim ***** válasza:
100%
Hagyd már. Azokat a szabályokat is át kell írni. Sőt, a fizika törvényeit is kétharmados szavazással meg kell változtatni. Mindent módosítani kell, akár a Föld Nap körüli keringési idejét is, csak hogy egymásra lehessen pakolni Vérpistike konténereit.
2020. nov. 29. 18:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 74/80 anonim ***** válasza:
100%
Ne oltogassátok a kérdezőt, még az is lehet igaza van és egy elveszett zsenivel van dolgunk. Sőt még az is lehet hogy egy leendő MÁV vezérigazgatóval van dolgunk 😊
2020. nov. 29. 19:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 75/80 anonim ***** válasza:
100%
Továbbfejlesztettem az ötletét, szerintem a konténereket a felsővezetékre függesztett csigákra akasztva kéne továbbítani. Vonat sem kell hozzá...
2020. nov. 29. 20:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 76/80 anonim ***** válasza:
90%

"áramszedők működéséről és döbbenetes, hogy mennyire problémás konstrukciók"


ugye?

oszt mégis az összes nagysebességű vasúton alkalmazzák....


amúgy nem, nem azok, műhelygyakorlaton a kedvencem volt tetősnek lenni, pár mozdulattal meg lehet vizsgálni egy áramszerőt, aztán lehet menni a dolgodra.


a metrós harmadik sín nem jó megoldás nagyvasúton


de ezt fejtsük ki egy másik kérdésben jó? :D

2020. nov. 29. 20:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 77/80 A kérdező kommentje:

#74 Köszönöm szépen a biztatást, úgy gondolom megérdemelsz egy zöld pipát. ;)


Többieknek mondom, hogy hagyjuk ezt a témát, mondom, még csak egy kósza gondolat volt. Ameddig nem olvasok utána rendesen, felesleges róla beszélni.

2020. nov. 29. 22:25
 78/80 anonim ***** válasza:
87%
Szerintem már a legelején ezt mondta neked mindenki. Olyan voltál, mint a szorzótáblát sem ismerő iskolás, aki egy profnak magyarázza, hol rontotta el az integrálszámítást...
2020. nov. 30. 09:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 79/80 anonim ***** válasza:
27%
#74-es vagyok. Tényleg van ebben logika. Tény és való, hogy itt Magyarországon túl közel kerülnének a felső konténerek a felső vezetékhez, de arra van megoldás, magasabbra kell építeni, a tartóoszlopokat kellene csak nagyobbra cserélni fokozatosan és ha az áramszedő nem éri el, akkor azt is cserélni nagyobbra. Az áramszedő nagyobbra cserélésére volt már példa: a kisföldalatti M1-es metró szerelvényei valamikor jártak villamosvonalon is, kapott egy új hosszabb áramszedőt és azzal már elérte a drótot. Mondjuk csak alagútmentes szakaszokon tudna működni a dolog, mivel ott már alagút fúrásra is szükség lenne. Azért minden tehervonat nem megy át alagúton. Egyedül a felüljárók lehetnek problémásak, az meg mindenütt van, de arra is van megoldás: nem kell a felüljáró alatt felső vezeték, lendületből átmegy alatta a vonat, így is sok helyen feszmentesek a szakaszok fázishatár miatt. Így már csak azt kell felmérni, hogy az adott helyen befér-e a szerelvény a felüljáró alá úgy hogy most nem vesszük figyelembe a biztonsági távolságot felső vezetéktől, ami itt már nincs, arról nem beszélve, hogy sok helyen amúgy sincs drót, nem véletlen, hogy szükség van a Szergejekre is. A #75-ös trollkodott ugyan, de ötletet is adott, vannak helyzetek, ahol akár a felső vezeték fölé is lehetne gondolkodni, mondjuk villamoson. A 4-6-os például olyan sűrűn jár, hogy sokszor egymás mögött mennek és akadályozzák is egymást, erre jó megoldás lehetne egy felüljáró, ahol még egy rend villamos is mehetne ezáltal növelve a kapacitást, sőt akár gyorsjáratok is lehetnének, felül csak a fontosabb helyeken, meg csomópontokon állna meg, alul meg minden bokornál megállhatna, a fonódón is sok menetidőt lehet nyerni, főleg hogy nem kellene a lámpáknál állnia legalább a felső villamosnak.
2020. nov. 30. 12:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 80/80 anonim ***** válasza:
100%
Ebből a cuccból nekem is kell.
2020. nov. 30. 17:07
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4 5 6 7 8

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!