Kezdőoldal » Közlekedés » Egyéb kérdések » Miért nem teszik egymásra a...

Miért nem teszik egymásra a konténereket a tehervonatokon?

Figyelt kérdés

Az emeletes személyvonatok mintájára gondoltam az elképzelést.


Jelenleg a tehervonatok iszonyatosan hosszú szerelvényeket húznak maguk után, amik több okból is problémásak:


1. Hosszú időre gátolják az átjáróknál a forgalmat.


2. Ha valami hiba történik, akkor jó eséllyel pont az átjáróban ragad a vonat, így órákra leblokkolva a forgalmat. Nem egy ilyen esetnek voltam már szemtanúja. Ez azon túl, hogy a KRESZ szerint is szabálytalan (tilos blokkolni a forgalmat!), még veszélyes is, mert a mentőnek is kerülnie kell ilyenkor, ami főleg a mostani vírusos helyzetben akár a páciens életét is követelheti.


3. Hatalmas vágányt kell neki fenntartani a rendezéskor. Van, hogy napokig elfoglalják a többi vonat elől a helyet az ipari kocsik, mert általában ugye nem azonnal vontatják el őket az állomásról, hanem összevárják és egyszerre az egészet.


A megoldás erre mindössze annyi lenne, hogy a konténereket egymásra kellene tenni, tehát alul egy konténer és felette a másik. Így felére csökkenne a vonat hossza, duplázódna(!!) az állomások kapacitása, hiszen fele vonatnak fele helyet is kell fenntartani és minden fenti problémát megoldana.


A kérdésem, hogy miért nincsenek emeletes tehervonatok, holott adja magát az ötlet? Speciális mozdony kellene a vontatásukhoz (nem hiszem) vagy valamilyen más oka van?



2020. nov. 27. 02:50
1 2 3 4 5 6 7 8
 21/80 A kérdező kommentje:

> "Nem kevernénk ide, ha nem ez is ugyanaz a téma lenne, hogy okosabbnak képzeled magadat azoknál a mérnököknél, akiknek ez a szakmájuk, és Japántól Nagy-Britanniáig még egyik sem tudta kidolgozni sem a satu-fékezés, sem az emeletes konténer szállítás technológiáját."


A téma nem ugyanaz. A fék hatékonyságának növelése egy teorikus kérdés volt, ez viszont létező technológia, csak hihetetlen módon mifelénk számításba sem veszik, ami abszurd... A világ egy kis táján rájöttek, hogy lehetne így is, példát is lehet venni róluk!


> "nem megvalósítható, van egy meglévő infrastruktúra, amihez nekik kell alkalmazkodni, és csak addig tervezhetnek, amit az biztonságosan elbír."


Na ne röhögtess. Mi köze annak a biztonsághoz, hogy mekkora magasra rakodják a konténert? Semmi. A meglévő infrastruktúrát hosszú távon át lehet építeni, de az is megoldás, ha alkalmazkodunk hozzá és mondjuk a második szinten lévő konténer magassága kisebb, így elfér a meglévő helyeken is. Megjegyzem pontosan ugyanez történt az emeletes személyvonatoknál is, mert ott is probléma volt, hogy nem fért volna el magasságban, hát gondoltak rajta és lefaragtak belőle. A mérnökök nem hülyék, pláne ha milliárdos megrendelésről van szó.


> "ott nincs felsővezeték te ökör! Az nem villamosított vonal."


A mozdonyhoz képest nézd. És képzeld még fölé az áramszedőt. Ha egymásra is raknak kettőt, még bőven alatta van a vezetéknek saccra.


> "és ezt a 100 métert szorozd meg kettővel, mert két konténer van egymáson"


Ezt most nem értem...


> "nem a földelés a lényeg, hanem a megközelítési távolság."


Ezt sem igazán...


> "zárlat keletkezik a felsővezetéi rendszerben"


Mégis mitől? Nem érne hozzá a felsővezeték. Ha a felsővezeték szakadásra gondolsz, az ellen még a mostani szerelvények sem védettek, az a mozdonyvezető felelőssége, hogy időben észrevegye és megálljon előtte.


> "Ha tartózkodna is akkor sem rázná meg. (Faraday-kalitka)"


Hát akkor?


> "forgalomszabályozási szempontból ha egy vagon, vagy 100 vagon áll egy vágányon az a vágány foglalnak minősül."


Nem erről van szó. A vágányra gyűjtik össze elvontatásig az összetartozó szerelvényeket, eddig gondolom világos. De nem mindegy, hogy egy vágány kapacitása 100 kocsinyi és ráfér 100 konténer vagy ugyanúgy 100 kocsi, de ráfér 200 konténer. Nem veszed észre, hogy duplázódik a helykihasználhatóság?

2020. nov. 27. 15:59
 22/80 qkker1 ***** válasza:
100%
Köszi.
2020. nov. 27. 16:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 23/80 A kérdező kommentje:

Hasonlításképpen:

[link]


Bőven marad ott hely... Oké, nem konténer, de a konténer sincs annyival lényegesebben magas.

2020. nov. 27. 16:03
 24/80 anonim ***** válasza:
100%

"teorikus"

az mi?


"Ezt most nem értem..."

tehát ha 200 méter hosszan van a konténer akkor 200x kell fordulni a darubal

de ha 2 konténer van egymáson és 100 méter hosszan akkor is 200-at kell vele fordulni.

két konténert egyszerre emelni nem lehet.


"Ezt sem igazán..."

A vasúti felsővezetékeknél (meg úgy általában minden feszültség alatt álló berendezésnél) van egy biztonsági távolság aminél közelebb nem szabad menni és nem szabad ott lennie semminek.

Kivéve persze az áramszedőt :DD

Tehát nem rakhatod fel annyira a konténert, hogy épphogycsak ne érje el a drótot!

Ráadásul a munkavezeték (amihez konkrétan hozzáér az áramszedő) magassága nem egységes. például felüljárók alatt sokkal alacsonyabb mint nyilt vonalon. Ezt az áramszedő kimozogja, hiszen arra találták ki. De egy konténer nem tud összehúzódni nemigaz?

"Nem érne hozzá a felsővezeték"

előző mondataimban elmondtam. nem lehet közel a dróthoz semmiféle rakomány!


"Hát akkor?"

mondtam: Faraday-kalitka

olvass utána


"eddig gondolom világos"

minden világos!

2020. nov. 27. 16:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 25/80 A kérdező kommentje:

Szigetelő réteget kell tenni a felső konténer tetejére, akkor nem tud áthúzni az ív.


A magassághoz további adalék: Mint mondtam a felső konténer lehetne kevésbé magas. Másfelől az egész kocsi is lehet süllyesztett, mint a kamionoknál, amikor leengedik, azzal is rengeteget lehet spórolni összmagasságban.

2020. nov. 27. 16:15
 26/80 A kérdező kommentje:

> "Ráadásul a munkavezeték (amihez konkrétan hozzáér az áramszedő) magassága nem egységes."


Ahol túl alacsony, ott nem közlekedni, hosszú távon azokat a vonalakat át kell építeni, ennyi.

2020. nov. 27. 16:16
 27/80 qkker1 ***** válasza:
88%

"Ahol túl alacsony, ott nem közlekedni, hosszú távon azokat a vonalakat át kell építeni, ennyi."


Szponzorálod, vagy a kíbicnek semmi nem drága?

2020. nov. 27. 16:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 28/80 anonim ***** válasza:
91%

"Szigetelő réteget kell tenni a felső konténer tetejére, akkor nem tud áthúzni az ív."

és esőben? ködben?

2020. nov. 27. 16:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 29/80 A kérdező kommentje:
#27 Előbb-utóbb úgy is hozzá kell nyúlni felújítás miatt, tehát nem kell szponzorálni semmit.
2020. nov. 27. 16:36
 30/80 A kérdező kommentje:
#28 Nem tudom mire gondolsz. Ha ott a szigetelő réteg, akkor maximum a rajta álló vízrétegig húz át az ív, de tovább nem jut, mert ott a szigetelés. Meg aztán menet közben amúgy sem áll rajta tócsa, mert lepereg.
2020. nov. 27. 16:38
1 2 3 4 5 6 7 8

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!