Kezdőoldal » Közlekedés » Egyéb kérdések » Miért nem teszik egymásra a...

Miért nem teszik egymásra a konténereket a tehervonatokon?

Figyelt kérdés

Az emeletes személyvonatok mintájára gondoltam az elképzelést.


Jelenleg a tehervonatok iszonyatosan hosszú szerelvényeket húznak maguk után, amik több okból is problémásak:


1. Hosszú időre gátolják az átjáróknál a forgalmat.


2. Ha valami hiba történik, akkor jó eséllyel pont az átjáróban ragad a vonat, így órákra leblokkolva a forgalmat. Nem egy ilyen esetnek voltam már szemtanúja. Ez azon túl, hogy a KRESZ szerint is szabálytalan (tilos blokkolni a forgalmat!), még veszélyes is, mert a mentőnek is kerülnie kell ilyenkor, ami főleg a mostani vírusos helyzetben akár a páciens életét is követelheti.


3. Hatalmas vágányt kell neki fenntartani a rendezéskor. Van, hogy napokig elfoglalják a többi vonat elől a helyet az ipari kocsik, mert általában ugye nem azonnal vontatják el őket az állomásról, hanem összevárják és egyszerre az egészet.


A megoldás erre mindössze annyi lenne, hogy a konténereket egymásra kellene tenni, tehát alul egy konténer és felette a másik. Így felére csökkenne a vonat hossza, duplázódna(!!) az állomások kapacitása, hiszen fele vonatnak fele helyet is kell fenntartani és minden fenti problémát megoldana.


A kérdésem, hogy miért nincsenek emeletes tehervonatok, holott adja magát az ötlet? Speciális mozdony kellene a vontatásukhoz (nem hiszem) vagy valamilyen más oka van?



2020. nov. 27. 02:50
1 2 3 4 5 6 7 8
 31/80 anonim ***** válasza:
100%

"Ha ott a szigetelő réteg, akkor maximum a rajta álló vízrétegig húz át az ív, de tovább nem jut, mert ott a szigetelés"

Az itthoni 25 kV-os felsővezeték megközelítési távolsága 2 m, ezen belül már életveszélyes, még szigetelt nyelű csavarhúzóval is. A felsővezeték a sínkorona felett 5,05-6 m közti magasságon van, két ISO 40 konténer egymáson pedig 5,18 m magas úgy, hogy nincs alatta vasúti kocsi.

Nagyon örülnék neki, ha elmagyaráznád, ezekből a számadatokból hogy jön ki neked az, hogy két egymásra pakolt konténer, alattuk egy pőrekocsival biztonságosan elfér a felsővezeték alatt úgy, hogy nem lesz tűzijáték belőle. Én ugyanis akárhogyan rajzolom fel, nem jön ki a matek.

2020. nov. 27. 16:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 32/80 anonim ***** válasza:
87%

"Előbb-utóbb úgy is hozzá kell nyúlni felújítás miatt,"

nem csak a vasúthoz kellene hozzányúlni hanem minden máshoz ami a vasúton átível. Mindent 2 méterrel magasabbra kellene építeni.

szerinted ez mennyibe kerülne?

2020. nov. 27. 16:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 33/80 A kérdező kommentje:
#31 Már megint azt nem vetted csak figyelembe az érvelésben, hogy mint mondtam, a második szinten lévő konténer lehet alacsonyabb is, ha nem fér be a vezeték alá. Ez válasz a #32-esnek is, hogy ha szerinte nem építhető át a pálya, hát akkor kisebb konténert kell berakni, problem solved. De én továbbra is azon a véleményen vagyok, hogy a hosszú távú átépítés igenis megoldható. A vasút amúgy mindig is a hitelről szólt. Hitelből vették a mozdonyokat, az új szerelvényeket, hitelből építették fel a pályákat, amiket mindmáig csorgatnak vissza szép lassan. Megfelelő gazdasági menedzsmenttel ez nem probléma, márpedig a vasutat az állam pénzeli, ott folyamatosan és mindig lesz pénz a hitelek felvételére és visszacsorgatására.
2020. nov. 27. 16:54
 34/80 A kérdező kommentje:
Egyébként #32 te magad cáfoltad meg, hogy globálisan át kellene építeni az ország vasúthálózatát, hiszen mint mondtad, a magasságbeli különbségeket kirugózza az áramszedő.
2020. nov. 27. 16:55
 35/80 anonim ***** válasza:
87%

"Egyébként #32 te magad cáfoltad meg, hogy globálisan át kellene építeni az ország vasúthálózatát, hiszen mint mondtad, a magasságbeli különbségeket kirugózza az áramszedő."


ha átépítik utána is kell nekirugóznia.... nem lehet több100 km hossza mm pontosan flrakni a drótot :D


és különben is minden műtárgynál általában lejjebb engedik. Ahogy fentebb kolega írta a pontos méreteket is.

2020. nov. 27. 17:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 36/80 anonim ***** válasza:
89%

Hagyd rá. Ez egy barom, aki minden lehetséges jó választ amúgy ismer, de mivel a trollkodástól lesz nedves a nacija, mindegyik jó válaszra ír valami baromságot, amik már előre készen vannak. Ilyenek, mint a szigetelő a tetőre, alacsonyabb konténer felülre, stb.

Ez ugyanaz a vadbarom, mint amelyik az USB-elosztót, meg a metrós fejlámpát kereste. Hagyni kell egyedül, semmilyen provokációjára nem válaszolni, új kérdéseit figyelmen kívül hagyni, meg fogja unni.

2020. nov. 27. 17:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 37/80 anonim ***** válasza:
100%

"... mint mondtam, a második szinten lévő konténer lehet alacsonyabb is, ha nem fér be a vezeték alá"

Ezzel pont a konténeres szállítás lényegét teszed tönkre. A konténer azért jó, mert egységes méretű, függetlenül attól, mi van benne. Lehet benne olcsó tornacipő, plüssnyúl, LEGO vagy bármi más, mindenképpen egységes méretet ad ki, ezért könnyű kezelni. Tudod, mekkora a mérete, mennyi fog felférni a hajóra, a kikötőben mekkora vonatnak kell várnia, az átrakóból hány teherautó tudja majd elvinni a célállomásra. Egyébként viszont nem sok bajod van vele, mert mindegyik egységrakományod egyforma méretű. Ha egy hajón van vonaton belül elkezded keverni a különböző méreteket, azzal csak többletmunkát adsz mindenkinek, aki az ellátási láncban van.

2020. nov. 27. 17:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 38/80 A kérdező kommentje:

#36 A válaszok önmagukban jók, de a kérdéshez nem, mert ignorálják a kontextust.


Példák, hogy mikre gondolok:


1. Írtam a szigetelőréteget. Erre válasz, hogy de hogyha esik? -> De hát írtam, hogy szigetelőréteg! Ezt nem vette figyelembe.


2. Írtam, hogy lehetne alacsonyabb a felül lévő konténer. Válasz: Túl magasak lennének a konténerek. -> De hát írtam, hogy lehetne alacsonyabb! Ezt nem vette figyelembe.


Stb.

2020. nov. 27. 17:14
 39/80 A kérdező kommentje:

"Ezzel pont a konténeres szállítás lényegét teszed tönkre. A konténer azért jó, mert egységes méretű, függetlenül attól, mi van benne."


Félreérted. Az kisebb konténert úgy értem, hogy bevezetik szabványba, onnantól kezdve ugyanúgy szabványkonténer, lehet vele tervezni, stb. Pl. a kocsik szélessége is szabványosítva lett annak idején, ezért tudunk átutazni más országokba is a vonattal.

2020. nov. 27. 17:17
 40/80 anonim ***** válasza:
90%
Valaki belinkelné a fejlámpás meg a metrós kérdést? Kíváncsi lennék azokra is. :D
2020. nov. 27. 17:27
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4 5 6 7 8

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!