Kezdőoldal » Közlekedés » Egyéb kérdések » Miért kell erőltetni a bicikli...

Miért kell erőltetni a biciklizést a nagyvárosokban?

Figyelt kérdés

Valamiért az urbanisztikával foglalkozó emberek egyetértenek abban hogy a bicikli (roller,segway,minden guruló lóf.sz) megfelelő alternatívája lehet az autózásnak vagy épp a tömegközlekedésnek.

Valahányszor az előnyökről kell beszélni ilyen bárgyú érveket hallok, hogy a bicaj az környezetbarát, meg egészséges maradsz tőle stb.


Nem értem hogy hogy lehet tömegesen elvárni az emberektől például Budapesten hogy hagyják ott az autót/tömegközlekedést.

Amikor a bicajt kell népszerűsíteni plakátokon jellemzően fiatal csinos nőket ábrázolnak egy kellemes tavaszi napon.

Holott az igazság az hogy az átlagos budapesti ember napi 30 km-t utazik a munkahelyére/iskolába. Ha úgy tekersz hogy a tüdődet kiköpöd akkor is minimum 2 óra mire ezt megjárod és főleg Budán jelentős emelkedők is vannak. Azon kívül Magyarország klímája elég változékony. Télen a csikorgó hidegben vagy a nyári hőségben vagy épp viharban a franc se akar biciklizni és az ilyen napok azért kiteszik az év jó 1/3-át. Mindamellett egy 60+-ostól (akik a lakosság 1/4-ét kiteszik) szerintem nem elvárható hogy tízen-húszon kilométereket bringázzon.

A környezetvédelembe nem akarok részletesen belemenni. Ha nincs az agyad teljesen átmosva zöldpolitikával akkor tudhatod hogy globálisan és lokálisan sem számít szinte semmit ha pár tízezer ember otthagyja tömegközlekedést a bicaj miatt. A gyárak ugyanúgy fogják magukból ontani a szén-dioxidot, a hulladékot.

Az egészségügyet én nem keverném ide mert szerintem abszolút magánügy hogy ki mennyire van elhízva vagy bármi.

Összegezve tehát alig lehet értelmesen ráhúzni ezt a bicaj koncepciót a nagyvárosokra és mivel nincs szinte semmi szabad hely a fő útvonalakon ezért nem is igazán lehet kialakítani minőségi bicikliutat még annak néhány ezer biciklistának sem.

Szóval vissza a fő kérdésemre... miért tartják ezt jó ötletnek?



2021. júl. 29. 12:35
1 2
 1/18 anonim ***** válasza:
53%
Én csak azt nem értem, mi az egészséges abban, ha valaki akár 1 órát is teker mondjuk a körúton a rengeteg autóból kiáramló égéstermékben?
2021. júl. 29. 13:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/18 D. Brasco ***** válasza:
81%

"hogy globálisan és lokálisan sem számít szinte semmit ha pár tízezer ember otthagyja tömegközlekedést a bicaj miatt. A gyárak ugyanúgy fogják magukból ontani a szén-dioxidot, a hulladékot."


Tudod erre szokták mondani,hogy azért mert más szemetel neked még nem kötelező!

Egyénként tudsz valamilyen más alternativát javasolni?!Mert akarhogy is nézzük jelenleg csak a bicikli az (főleg magyarországon) amivel meg lehetne formalni a nagyvárosok közlekedését.

Az időjárás dolgot meg hagyjuk,tőlünk jóval északabbra kismillioan tekernek....télen is!

2021. júl. 29. 13:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/18 anonim ***** válasza:
62%

Milyen gyárak ontják a hulladékot Budapesten? Van vagy 2-3, de Magyarország pont arról híres, hogy a szoci ipar összeomlása óta kb. nincs itt semmilyen üzem ami pont azt eredményezte, hogy Magyarországon már rég a háztartások és a közlekedés a legnagyobb CO2 kibocsátó. Németországban még lehet azzal vagdalkozni, hogy az erőművek és nehézipar szennyezőbbek, mint a magán felhasználás, de igazából már ott is kezd megfordulni a trend, mert a gyárak sokkal nagyobb mértékben csökkentik a kibocsátásukat energetikai és technológiai fejlesztésekkel, mint mondjuk egy háztartás.

Ettől persze a pék még nyilván nem fogja bringával vinni a kenyeret a sütödéből a boltba, de amúgy ha ránézel Budapest térképére akkor láthatod, hogy a legnagyobb lakótelepek bizony nincsenek 30 kilométerre a legnagyobb munkahelyketől és a budai hegyekben sem laknak tömegek, szóval ezek az érvek nem túl acélosak arra, hogy miért ne buzdítsuk a lakosságot kerékpározásra.

2021. júl. 29. 13:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/18 anonim ***** válasza:
0%

A környezetbarátsággal a gond, hogy a tömegközlekedés akkor is működik, ha az emberek fele biciklire ülne. Tehát a buszok, villamosok akkor is járnának, ugyanúgy szennyezve a környezetet.

Amikor pedig jön a rossz idő, ismét mindenki a tömegközlekedést veszi igénybe, vagy autóba ül. A bicikli csak arra jó, hogy az ember leugorjon a sarki közértbe kifliért.

A biciklis emberek mindenfelé mászkálnak jó időben, összeszednek mindenféle betegséget, aztán rossz időben tömegközlekedésre szállnak, és a betegséget átpasszolják másoknak.

Szerintem mindenkinek tömegközlekedéssel kellene járnia. Ott ugyanis mindenféle betegséget össze lehet szedni, ami ellen az immunrendszer hamar ki tud alakítani védelmet, és így amikor jön a rossz idő, és a sok biciklis terjeszteni akarja a ragályt, a rendszeresen tömegközlekedők már védettek, mert kényelmesen ülve átesnek a betegségeken, hogy észre se veszik.

2021. júl. 29. 13:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/18 anonim ***** válasza:
78%
Hollandiában, Belgiumban működik. Biztos azért, mert nem olvasták az ottani közlekedési szakemberek a kérdező magasröptű gondolatait.
2021. júl. 29. 14:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/18 A kérdező kommentje:

#2 - Igen, tudok. A tömegközlekedés fejlesztésével lehet megreformálni. Még ha környezetszennyezőbb is mint a bringa akkor is bőven megéri mert az 1 főre eső káros anyag kibocsátás elenyésző.

A téli bicajozással meg csak annyi a baj hogy a "nagy biciklis városok" (Amszterdam, Koppenhága stb.) télen se nagyon megy 0°C alá a hőmérséklet.

#3 - Nem magyarországi gyárakról van szó. A 30 km-t meg oda-vissza értettem de ha valaki képes lenne napi 2x30 km-t tekerni az konkrétan elmebeteg.

2021. júl. 29. 14:35
 7/18 A kérdező kommentje:
#5 - Gondoltam hogy előkerülnek a Benelux államok. Ott az óriási bicikli kultúra mellett az éghajlat is kedvezőbb a bicajhoz. Mindamellett Amszterdam harmad akkora város mint Budapest és 1 millióval kevesebben is laknak benne.
2021. júl. 29. 14:38
 8/18 D. Brasco ***** válasza:
63%

Normális fejleszthető tömegközlekedéshez először kellene egy normalis használható úthálózat......ez ügyben meg azt hiszem nincs miről beszélni,igy a kör bezárult.

A bicikli témához meg még ráadásul nagyságrendekkel kevesebb penz is elég.

2021. júl. 29. 14:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/18 A kérdező kommentje:

"Normális fejleszthető tömegközlekedéshez először kellene egy normalis használható úthálózat......ez ügyben meg azt hiszem nincs miről beszélni,igy a kör bezárult."


Pont hogy van. Mi a baj az úthálózattal?

2021. júl. 29. 14:52
 10/18 D. Brasco ***** válasza:
63%
Ja,ha szerinted ez rendben van akkor semmi baj vele......és akkor innentől kezdve nincs is értelme ezzel a kérdéssel meg veled érdemben foglalkozni.
2021. júl. 29. 14:57
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!