Kezdőoldal » Közlekedés » Egyéb kérdések » Melyek azok a KRESZ-szabályok,...

Melyek azok a KRESZ-szabályok, amelyekkel nem értetek egyet?

Figyelt kérdés

Nekem kettő jutott eszembe hirtelen

1) Olyan vasúti átjárónál, ahol fényjelző is van, meg félsorompó is, a vonat áthaladása után még azt is meg kell várni, hogy TELJESEN felnyíljon a sorompó, mert csak akkor vált fehérre. Külföldön már akkor kialszik a piros szabaddá válik az átkelés, amikor "félúton" van felfelé a sorompó. Indokolatlannak tartom, hiszen elment a vonat akkor már tehát nincs veszély. (Itt inkább magára a szituációra értem)

2) A motorosok piros lámpánál előre mehetnek az autók között, és a sor elejére állhatnak. Ezt néhány éve vezették be és azért tartom hülyeségnek, mert egyrészt balesetveszélyes, megnő a károkozás esélye, ha az autók között centizgetve megkarcolják, letörik a tükröt, stb. másrészt ők mitől többek, hogy előre mehetnek.


Egyik hozzátartozóm pedig azzal nem ért egyet, hogy lámpás csomópontokban, ha egy balra kanyarodó sávból kanyarodok nagy ívben két sávos (2x2 sávos) útra, akkor nem kötelező a belső sávba fordulni, hanem lehet a külsőbe is, amelyikbe kedvem van. Szerinte ez balesetveszélyes, mert nem egyértelmű, nem kiszámítható esetlegesen a másik jármű mozgása, a holtterek miatt könnyebben kialakulhat balesetveszély.


Na ezek apropója a kérdés. Nálad melyek azok a KRESZ szabályok, amikkel nem értesz egyet? És mi miatt? Kíváncsi vagyok, kinek melyik közlekedési szabály a "vesszőparipája".



febr. 18. 21:30
1 2 3
 1/27 anonim ***** válasza:
88%

1. kérdésre válasz: nem tudhatod, hány sávos (sínpáros) az átjáró. Ha nyilás közben a másik sinen jön vonat, ott a baj. Nem lehet az életed annyira fontos, hogy 5 másodpercen múlna, hogy nekimenj egy 100 tonnás mozdonynak.

2. kérdés A motorosok ha előremennek, azzal csökkentik a sort, előlről hamarabb elmennek, a maradék autóból több fér át egy zöldön. A kérdésed utolsó sora arra utal, hogy tipikus irigy magyar vagy, neki se legyen jobb.

Végül összefoglalva: hála istennek a KRESZ nem javaslat gyűjtemény, nekünk nincs mérlegelési jogunk. Aki nekiáll a KRESZT (vagy a fizikát) felülbírálni, abból lesznek a balesetes videók.

A fiatal sofőrök nem értik meg, hogy a közlekedés azért van, hogy mindenki épségben hazaérjen, nem azért, hogy fasztméregessünk, gyorsulgassunk, KRESZT felülbíráljunk.

febr. 18. 21:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/27 A kérdező kommentje:
Nyilván be kell tartani, nem erről van szó. A kérdés az volt, megismétlem akkor, van-e olyan KRESZ szabály, amivel valamilyen ésszerű oknál fogva nem értesz egyet, vagy abban a formájában hülyeségnek tartod az adott szabályt/szabálykivételt.
febr. 18. 21:42
 3/27 anonim ***** válasza:
86%
Nekem nincs ilyen. Nem láttam még olyan KRESZ szabályt, amiről ne lehetett volna kilogikázni max. 10 másodperc alatt, hogy miért a biztonságot szolgálja.
febr. 18. 22:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/27 anonim ***** válasza:
67%
Nincs ilyen, nem is lehet. Ha egy elemet kiveszel, felborul az egész.
febr. 18. 22:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/27 anonim ***** válasza:
86%

Bocs, mégis van.

A gyalogos elsőbbségét a zebrán újrafigalmaznám, hogy mindenkinek egyértelmű legyen. Ha csak akkor van elsőbbsége, ha már az.úztesten van, az már nem is elsőbbség.

Az ugyanis az egyszerre történni akaró dolgokat szabályozza.

Ha csak akkor léphetek le, ha nem is zavarom a járműveket, akkor minek a zebra?

febr. 18. 22:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/27 anonim válasza:
82%
Nem motorozok de sosem értettem miért ne lehetne egy kisebb 125 köbcentis motort a járdán tolni.(ha nem is huzamosabb időre de egy pár percre)
febr. 18. 22:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/27 anonim ***** válasza:
63%
#5 Senki nem mondta, hogy csak akkor léphetsz le. A járműveknek úgy kell megközelíteni a zebrát, hogy az esetleg rálépő gyalogosnak biztosíthassák az elsőbbségét. Tehát a zebra kezdete legyen mindig féktávon kívül. Ha ott áll egy gyalogos a zebra szélén, a zebrától egy méterre kb. csak akkor van a zebra féktávon kívül, ha már gyakorlatilag megálltam. Tehát még nem lépett le a gyalogos, de megálltam, hogy biztosítsam, akármelyik pillanatban lép le, át tudjon menni. Nem tudom, mit lehetne ezen átfogalmazni, mert a többségnek így is egyértelmű, a fenti levezetésből meg láthatod, hogy még egy autista is ugyanarra a következtetésre jut a szabály mostani szövege alapján.
febr. 18. 22:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/27 anonim ***** válasza:
100%

- a "megfordulni tilos" tábla csak útra vonatkozik és nem kereszteződésre, mint a hasonló "balra bekanyarodni tilos" tábla. — ez szerintem félrevezető.

- 2+ sávos úton nem használhatod teherautóval a belső sávokat (csak kanyarodásra). — Kisteherautó esetén semmi nem indokolja ezt, ugyanis 2010 óta ugyanazok a sebességkorlátok.

- "tehergépkocsival behajtani tilos" táblánál behajthatsz kisteherautóval, de csak akkor ha zárt a raktér. — Tehát pl. egy Felicia pickuppal nem mehetek be, ahová a 3,5 tonnás dobozos Ducato bemehet.

- a kerékpáros lakott területen kívül sisakban 50-nel mehet, egyébkent csak 40-nel. — Tök logikátlan szabály. Mintha 40-nél nem lehetne halálos fejsérülést szenvedni. Ráadásul a segédmotor miért nem mehet sehol 50-nel, ha arra eleve kötelező a sisak?

- Ha a "gyermekek" tábla alatt távolságot jelző kieg. tábla van, akkor az egyben 30 km/h-s sebességkorlátozást jelent. — Teljesen marhaság ilyen plusz szabályokkal bonyolítani a kreszt, mert senki nem fogja tudni, simán csak ki kéne rakni a 30-as táblát.

- A vészvillogózó gyerekszállító buszt tilos kikerülni — nem tartom életszerűnek. A busz elejénél a kötelező megállást elégnek tartanám.

- "Kerékpárral a kerékpárútról a vele párhuzamos útra balra bekanyarodni nem szabad." — ezt a szabályt a "kreszprofesszor" sem tudta értelmezni.

febr. 18. 23:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/27 anonim ***** válasza:
80%

1. Logikus, egyrészt beleakasztod az autót a mozgó sorompóba, ha balf/sz vagy, másrészt a visszacsukódik, mert jön a másik irányból valami, akkor ismételten vagy törsz, vagy bentragadsz

2. Én alapvetően nem bírom a motorosokat a végtelen gyenge morál miatt. De ez a szabály jó lenne, ha motorosok, ismét a gyenge morál miatt, tudnák normálisan alkalmazni ezt a szabályt. De inkább kötelezőnek érzik előremenni, mint reálisan felmérni a helyzetet

3. A több sávos útra kanyarodásos probléma viszont valid. Én rendszeresen járok olyan kereszteződésben, ahol ebből, ha nem figyelsz, konfliktus van.


Alapvetően nincsenek nagy gondok a KRESZ-szel, inkább a morállal, betartással, betartatással. Na meg azokkal a vakfoltokkal, amik az elmúlt 30-40 évben jöttek. Csak egyet említve, a szokásos roller, e-roller stb bekategorizálása.

febr. 19. 07:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/27 anonim ***** válasza:
57%

7. Pethő Attila sem tévedhetetlen, de ő sem figalmaz olyan egyszerűen.

És ha megnézed itt a kérdéseknél, hogy mekkora vérre menő viták alakulnak ki, akkor valami mégis csak hibádzik.

febr. 19. 07:51
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!