Kezdőoldal » Közlekedés » Egyéb kérdések » Miért tiporják el a kerékpáros...

Miért tiporják el a kerékpárosokat az utcán?

Figyelt kérdés

Ahányszor csak megyek a városban az országútimmal, valaki mindig beszól, vagy direkt felgyorsít mögöttem. De miért?

Miért kell állandóan idegeskedni?



2017. ápr. 6. 16:17
1 2
 11/17 Alex Fly ***** válasza:
100%
@10: miért is? Mert megkérdezte a taplótól, miért nem szabályosan előzte? Talán inkább a tulkot kellene, aki nem elég, hogy másokat veszélyeztet, de még neki áll feljebb...
2017. ápr. 6. 23:44
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/17 anonim ***** válasza:

Rendszeresen használom a kerékpárt is és az autót is....

Kis városban lakunk, nincs kerékpár út, így sajnos aki bicóval megy, az kénytelen az úttesten közlekedni. Ezzel nem lenne gond, ha figyelne mindenki!

A szűk utcákban is az út közepén megy egy-némelyik és rendszeresen egymás mellett mennek ketten-hárman. Volt már, hogy rájuk dudáltam, mert máshogy nem térnek le, de van amelyik akkor is nehezen.

De itt is van sok analfabéta autós, amit gyalogosként tapasztalok sokszor (egyszer a zebrán sétáltam át a babakocsit tolva, pár száz méterről akkor kanyarodott ki egy gyökér. Olyan sebességgel jött, hogy ha a zebra közepén nem állok meg, simán kivasal minket! De volt hogy az egyenesen haladó elengedett, a kanyarodó meg kivágódott elénk- szintén gyalog voltunk. Ha nem állok meg, kórházban kötünk ki- vagy az alaksorában, egy tepsiben....)

2017. ápr. 7. 08:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/17 anonim ***** válasza:
35%

Be kellene látni, hogy a nagyvárosaink többsége alkalmatlan a biztonságos kerékpáros közlekedésre. Ez már nem az a világ, mikor még fele ennyi, ráadásul szocialista, keskenyebb járművek araszoltak a nagykörúton. A kerékpárok pedig nem lettek annyival gyorsabbak, hogy biztonságosan felvegyék a forgalom tempóját, mégis osztoznak a gépjárművek sávján.

Ugyancsak balesetveszélyes, amikor leszakadozott konvojokban kerülgetik a keskeny országutakon a hobbiverseny kerékpárosok az út széli kátyúkat. Kinek jó ez?

2017. ápr. 7. 09:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/17 Alex Fly ***** válasza:
100%

@13: be kell látni, hogy ez nem teljesen így van. Ha viszont igen, akkor annál inkább tenni kell valamit.

A városokban sok ember él egy helyen, alapvetően azért jöttek létre, hogy ott lakjanak, dolgozzanak, szórakozzanak, stb. Nem azért, hogy ott nagy sebességű, másféltonnás vasdarabok szágudozzanak. Ha a mai modern autók a gyalogos és kerékpáros közlekedést veszélyeztetik, akkor korlátozni kell a használatukat. Nem lehet cél az emberek életterének korlátozása egy tárgy érdekében. Ha az autók teszik élhetetlenné a várost, azért nem azok életét kell megnehezíteni, akik nem azt használják.

Amennyiben a nagy gépjárműforgalom miatt egy város nem alkalmas a kerékpározásra, akkor csökkenteni kell a gépjárműforgalmat.

2017. ápr. 7. 12:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/17 anonim ***** válasza:
29%

Alex Fly, nagyon unalmasak már a dumáid minden kérdésnél.

Mindjárt kiderül, hogy a nagyvárosok útjai csakis a bicikliseknek lettek kitalálva, és az autókat ki kellene tiltani...

2017. ápr. 7. 13:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/17 Alex Fly ***** válasza:
100%

@15: inkább az unalmas, hogy egyesek szerint a városok útjai autópályaként kellene, hogy funkcionáljanak, hogy egy teljesen más felhasználásra tervezett járműfajta haladása akadálymentes legyen.

És ezen cél érdekében nem számít, hogy ezáltal a városok éppen az alapfunkciójukat nem képesek ellátni.

Leher, hogy unalmas, de a világ minden civilizált vidékén éppen ez az egyik legnagyobb megoldandó probléma, amelyre éppen ez az unalmas vélemény a lehgatékonyabb válasz.

Ajánlott irodalom:

Jan Gehl: Élhető városok

2017. ápr. 7. 13:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/17 anonim ***** válasza:
59%

Nem tudom, engem nem szoktak eltiporni, mert úgy megyek, hogy lássanak engem. Többek között igen, a sáv közepe felé húzódva megyek, mert így:

- jobban látnak engem a becsatlakozó utakról érkezők

- nem centiznek le miközben megelőznek engem

- nem kanyarodnak át rajtam előzésből jobbra kanyarodva

- nem vágnak oldalba a parkoló autók ajtajával.


Nekem mindez elég ok ahhoz, hogy tudatosan a sáv közepe táján haladják. És itt a hangsúly a haladáson van: ha valaki meg is előz 45-tel egy városi úton, a következő lámpánál rendszerint utolérem és élve a legetőséggel, előre is húzok a jobb szélen a piros jelzés tartana alatt. Tehát senki nem veszít semmit.

2017. ápr. 7. 14:32
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!