Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » Mit gondoltok a kötelező...

Mit gondoltok a kötelező kerékpárút használat eltörléséről?

Figyelt kérdés
Kerékpárosként én nagyon helyesnek tartom, mert eddig is össze-vissza tekertek a kerékpárosok. Most végre a gyakorlathoz igazítják a KRESZ szabályokat is.

2021. ápr. 7. 16:33
1 2 3 4 5 6 7 8
 51/80 anonim ***** válasza:
81%

Azért van abban is valami, hogy a tervezők egy gyökér parasztok és a büdös életben nem bicikliztek, ahogy a megrendelő önkormi, az engedélyező állambácsi és a szalagátvágó polgi+parlamenti muksó a díszsorfallal együtt. És így születnek a 30 centi széles bicikliutak, a sehonnan sehova vezetők, a köztük 2,5 méter széles, direkte átlagszélességi-statisztikát javítandó de totálisan kihasználatlan biciklisztrádák.


Ahogy írta valaki, ha mindenki "hülye" talán nem mindenhol de nem véletlenül... mert nem ők a hülyék hanem az íróasztal mögöttiek.

2021. ápr. 9. 17:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 52/80 Alex Fly ***** válasza:
28%

@49: nyilván én személyeskedek, amikor egy névtelen hozzászóló merészeli velem kapcsolatban a "hülyegyerek" jelzőt használni...

Mindezt azért, mert egy általam ismeretlen helyszínről nem fogok neki véleményt nyilvánítani, de amit viszont naponta használok, arról a tapasztalatom nem egyezik meg az ő fantazmagóriáival.

Gratulálok, szépen bemutatkoztál!

2021. ápr. 9. 18:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 53/80 anonim ***** válasza:

52:

Leírtam a helyszínt, Google Mapsen is megnézheted, erre te szimplán annyit tudtál hozzatenni, hogy ahol ugynaazt az utat kell folyton keresztezni, meg hogy szabályt sértettem, mit magyarazol. Ezutan enyhe volt a jelző, amit írtam, hiszen veled szemben én érveltem te meg csípőből személyeskedésbe mentél át.

2021. ápr. 9. 19:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 54/80 Alex Fly ***** válasza:
@53: attól, hogy egy adott helyszínről adtál egy pár soros szubjektív leírást, semmiképpen nem elég ahhoz, hogy helyettesítse a tapasztalatokat. Azon pedig már ne nyissunk vitát, hogy ha az úton hosszában közlekedni életveszély, ott keresztben teljesen biztonságos lenne... Valahogy a baleseti adatok sem ezt támasztják alá. De nem kell messzire menni; elég ha belegondolsz abba, mi lenne ha nem csak a kerékpárosok számára alakítanák ki úgy a szegregált infrákat, hanem hasonlóan megvalósított külön utakra kényszerítenék azokat az autókat, amelyek vezetői számára egy egyszerű beton terelőelem is instant életveszélyt jelent -amely bringautakon mindennapos -utána folytathatjuk.
2021. ápr. 9. 19:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 55/80 anonim ***** válasza:
Én támogatom, de akkor a kerékpárosok is fizessenek a közutak fenntartásáért, mint az autósok. Nekik is legyen kötelező jogosítvány (vagy legalább kresz vizsga), és KGFB (KBFB?). Ja, és az autósok és gyalogosok is korlátozás nélkül közlekedhessenek a kerékpárutaokn, így lenne igazságos.
2021. máj. 7. 16:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 56/80 anonim ***** válasza:
55 így is az autósok fizetik már mindenképp a kerékpárutak építését. Úgyhogy így is úgy is fizetniük illene. Plusz rendszám a biciklire, akkor nem szelelhetnek el károkozás után.
2021. máj. 7. 17:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 57/80 anonim ***** válasza:
#56: Valami azonosító tényleg kéne, mert így mindent megúsznak. (meg egyébként a robogókra, és a motorokra előre is)
2021. máj. 7. 17:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 58/80 Alex Fly ***** válasza:

@55: Akkor kezdheted támogatni. A kerékpárosok ugyanúgy fizetik a közterheket, amelyeket a közutak fenntartására (is) fordítanak. És természetesen egy kerékpáros nem amortizálja olyan mértékben az utakat, mint a gépjárművek, ezért indokolatlan különadó kivetése a számukra. Az egyesek által állandóan vízionált "kerékpáros jogosítványt" pedig a BKE és az uniós szabályozások még mindig kategorikusan tiltják, így erről nincs mit beszélni. Felelősségbiztosítással pedig a nagyrészük mindenféle kötelező jelleg nélkül is rendelkezik: egyrészt az MK-tagság mellé is jár, másrészt pedig a legtöbb lakásbiztosítás is tartalmazza. A kötelezővé tétele pedig az általuk okozott kár mértékét tekintve valószínűleg nem indokolt; sem az okozott balesetek mennyisége, sem a súlyossága alapján.

A gyalogosok -amennyiben nincs járda- szabadon használhatják a kerékpárutakat, az autóvezetők egy nem elhanyagolható része pedig a tiltás ellenére is rendszeresen igénybeveszi azokat (pl. parkolásra). Egyébként pedig az nem jutott eszedbe, hogy a kerékpárutak mintájára el kellene rendelni az autópályák és autóutak kötelező használatát a gépjárművek számára? Mert jelenleg EZ lenne igazságos és nem pedig az, hogy míg egyeseknek megvan ez a választási lehetőségük, addig másoknak kötelezően elő van írva a számukra hátrányos, jóval balesetveszélyesebb szegregált infrák használata.

2021. máj. 7. 19:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 59/80 Alex Fly ***** válasza:
@56: ezen elterjedt téveszmével szemben viszont a valóságban nem hogy a kerékpárutak építését nem fizetik az autósok, de még az autóhasználatuk miatt felmerülő kiadások nagyobb részét is -az egyébként kerékpárosok által is fizetett- közpénzekből kell kifizetni, ami évente több száz milliárd forintjába kerül a költségvetésnek.
2021. máj. 7. 19:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 60/80 anonim ***** válasza:
#59: Most a kerékpárosok és autósok (meg mindenki más) egyenlő mértékben fizetik a kerékpárutakat, amit CSAK a kerékpáros használ. Ezzel szemben az autósok NAGYOBB RÉSZBEN fizetik az autós utakat, amit nem is csak ők használnak most sem. Nem értem a problémádat.
2021. máj. 7. 19:49
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4 5 6 7 8

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!