Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » Ha kerékpár ütközik járdás...

Ha kerékpár ütközik járdás autóval ki a hibás? Kerékpár a járdán megy, kocsi hirtelen kiáll kertből majd meg is áll a teljes járdát elfoglalva, így a kerékpár se megállni se kerülni nem tud.

Figyelt kérdés
Az autósnak a gyalogosnak elsőbbséget kell adnia de arra hivatkozik, hogy a kerékpár járdán nem közlekedhet
2017. márc. 26. 10:07
1 2 3 4 5
 21/50 A kérdező kommentje:
"viszonylag kiszámíthatóan közlekednek" ez a mondat mindent megmagyaráz. viszonylag...
2017. márc. 26. 13:31
 22/50 A kérdező kommentje:

"viszonylag kiszámíthatóan" "jóval biztonságosabb"


kissé ellentmondásos

2017. márc. 26. 13:32
 23/50 A kérdező kommentje:

"nem is számítanak arra, hogy az egyik pillanatról a másikra megjelensz előttük"


hát annak az autósnak aki nem számit arra hogy forgalomba belépés esetén esetleg elsöbbséget kell ednia egy 10 km/h-val közlekedő krékpárosnak annak vissza kell adnia az engedélyét.


már csak azért is mert a legelső hozzászólásban leirt szabály alapján egyértelműen kell számitania egy 10 km/h-val közlekedő kerékpárosra. vagy ugy gondolja valaki, hogy aki nem tud ugy kijönni egy kocsi kiálóból hogy lássa a kerékpárost a járdán az majd látni fogja, hogy az uttest kerékpáros közlekedésre alkalmas?


nem mivel ezt nem láthatja feltételeznie kell ép az itt leirt szabály alapján hogy jöhet kerékpáros és ugy kell kiállnia hogy ha az jön akkor hirtelen mozdulat nélkül ki tudja kerülni vagy meg tudjon állni. tehát lassan kijövő kocsival akár kikerülésre és megállásra is kényszerítheti. teljes kocsival elé kivágódással teljesen lezárva a kerékpáros útját úgy hogy 1 másodperces reakcióidőt sem hagy egy esetlegesen szabályosan közlekedő kerékpárosnak szabálytalan. ütközés után meg tudják állapitani a kerékpáros sebességét és a gyorshajtás eleve ki van zárva, s marad a gumiszabály az uttestről.

2017. márc. 26. 13:39
 24/50 anonim ***** válasza:
52%

Magyarázod a bizopnyítványodat. Egy msodperces reakcióidőn belüli távolságon belül jelent meg az autó.

Ugye azt tudod, hogy egy helszínelő ezen csak nevetne. Ha te 10 km/h sebességel haladsz, akkor ilyen nincs. Csak akkor, ha túllépted jelentősen a megengedett sebességet. Ha 20-al mentél, az már 100% sebességtúllépés. Rátok, kerékpáros kasztra is alkalmazni kéne az ilyenkor szokásos díjtételeket, mondjuk a 300 000 Ft büntetést, rögtön rend lenne.


A másik kedvencem:

"csakis a magas forgalom miatt lehet alkalmatlan ez pedig megvolt."

Nem. Alkalmatlan például egy gödrös földút, vagy egy foghíjas kockaköves út. Aszfaltozott út nem lehet alkalmatlan a magas forgalom miatt. Akkor nem az út, hanem a kerékpáros alkalmatlan a közúton közlekedésre.

2017. márc. 26. 13:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 25/50 Alex Fly ***** válasza:

Erről beszéltem. A hamis biztonságérzet...

Általában az autók az úttest jobb oldalán, egy irányban közlekednek, ha látnak maguk előtt valakit, akkor nem fognak nekimenni, nem foglalják el az utat teljes szélességben, beszélgetve egymással, stb. Ez a gyalogosokról nem mondható el. És feltételezhető az is, hogy aki járművet vezet, az ismeri a közlekedés alapszabályait. "Viszonylag" -ez azt jelenti, hogy nem lehet kijelenteni azt, hogy 100%-ukra igaz ez; soha nem zárható ki teljesen az, hogy valami tulok keveredik ki az útra, aki oly módon közlekedik, ami egy gyalogos esetén természetes jelenség.

Amúgy megnézted, mik a leghyakoribb kerékpáros balesetek, vagy csak ideírtál valamit?

Legalább 80%-ban a kerékpáros a többi járműtől szeparáltan, bringainfrán haladt, vagy szabálytalan volt és járdázott. Az úttesten jóval kevesebb baleset éri őket.

Lehet vitatkozni a tényekkel, de a saját példád is azt mutatja, hogy az úttesten nem történt volna áeg az az eset, melynek egyik kiváltó oka éppen az volt, hogy tilosban tekertél. Sapienti sat.

2017. márc. 26. 14:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 26/50 Alex Fly ***** válasza:
@24: éppen a magas forgalom bizonyitja azt, hogy az úttest alkalmas a közlekedésre. Amennyiben alkalmatlan, ott nincs forgalom...
2017. márc. 26. 14:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 27/50 A kérdező kommentje:

neked akkor ezekszerint fogalmad sincs arról mi az a 10 km/h. a felásott utat pedig nagyon jól látja az aki egy 10 km/h-val jövő kerékpárost nem lát. a macskakö problémát mégjobban látja. saját magadnak mondtál most elég keményen ellen s a sebességfogalmak tisztázását se ismered.


de egy kis fizika:

10 km/h az 2.7 m/s

egy autó ami semmit se lát majd hirtelen kijön a betonfal mögül az a majdnem 3 méterre levő kerékpárt se fogja látni. ráadásul akkor lenne 3 méterre ha csak a reakcióidő alatt megtett utat nézzük s a lehetséges fékutat nem.

amikor a kocsi elindult a kerékpáros jóval messzebb volt. 1 másodperc mire a kocsi kijött. ezalatt a kerékpárod megtett 2.7 méter. ujabb 1 másodperc amig a kerékpáros reagál. ezalatt megtesz ujabb 2.5 métert. ez már több mint 5 méter. ezt irja elő a kresz, aki elsöbbséget ad ebben a helyzetben annak 5 méter messzire látnia kell. ehhezképest az autós 1 méterre se látott tul a kocsikiáló betonfalától s azt is csak valamilyen szögben.a kiállás pillanatában tőle 2.7 méterre levő kerékpáros már nem tehet semmit. ha 10 km/h-val számolunk akkor vannak ezek az értékek. még a fékhatás kialakulására sincs ideje. ez 2.7 méteren túltól kezdődik.

2017. márc. 26. 14:16
 28/50 A kérdező kommentje:

"A hamis biztonságérzet..."

"Általában"


Ez is ellentmondásos fogalmak. Pontosabban egyezőek az "általában" ra hivatkozni egyenlő a hamis biztonságérzettel.


A másik hozzászólásod nem kommentálom mert abból az tünik ki hogy fel se fogtad miről irsz.

2017. márc. 26. 14:18
 29/50 A kérdező kommentje:

"feltételezhető "


uganaz. ráadásul ép ez a progléma hogy sok autós feltételezések alapján vezet.

pl. feltételezi hogy nem kell majd elsöbbséget adnia mert az általa be nem látott út biztos alkalmas kerékpározásra

2017. márc. 26. 14:19
 30/50 Alex Fly ***** válasza:

Nézd, kérdező, ha fel sem fogod, mit ír az ember, akkor azt sem lehet elvárni, hogy megértsd azt, hol hibázol.

Egyébkéntömeg ha kerékpárral megyek 10 km/ h sebességgel, azaz gyalogostempóban, akkor amennyiben észreveszem, hogy előttem hajt ki egy autó, melynek a sofőrje nem képes időben észlelni ahhoz, hogy meg tudja adni az elsőbbséget, akkor -mivel van minimum 2-3 méterem, így inkább megállok, mint hogy nekimenjek.

Habár lehet, hogy tényleg fogalmam sincs arról, mit is hordok össze, mivel mindössze harminc éve közlekedek kerékpárral -természetesen az úttesten-, komolyabb baleset nélkül. Mondjuk az igaz, hogy nem várom el az elsőbbséget attól, akinek esélye sincs megadni azt. És elsőbbsége csak annak lehet, aki ott közlekedik, ahol ez megengedett. Ha tilosban halad, akkor ne hivatkozzon elsőbbségre: mielőtt egyéb szabályokat kérne számon a másiktól, alkalmazza a legfontosabbat: két jármű közül annak lehet elsőbbsége, amelyik szabályosan közlekedik. Ha valaki a saját szabályszegése miatt balesetbe keveredik, az egyrészt köszönje magának, másrészt viselje a teljes felelősséget mindenért.

2017. márc. 26. 14:32
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4 5

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!