Kezdőoldal » Közlekedés » Közlekedésbiztonság » Szerintetek miket kellene...

Szerintetek miket kellene megváltoztatni a KRESZ-ben?

Figyelt kérdés

2019. jan. 8. 22:06
1 2 3
 11/26 anonim ***** válasza:
28%
Az Ajudisok, Béjemvések, Mercisek mehessenek annyival, amennyivel csak akarnak. Nekik külön szabályuk legyen, azaz semmi szabály...
2019. jan. 9. 07:10
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/26 anonim ***** válasza:
0%
4-es! És az mire lenne jó? Arra hogy a kapu előtt mindenki satuféket vág, majd amikor elhagyták a kaput ismét tövig nyomják a gázt?
2019. jan. 9. 07:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/26 anonim ***** válasza:
90%
#12 A "Section Control" esetén egy útszakasz -- két kapu közötti szakasz -- átlagsebességét mérik meg. A jelenlegi rendszerben a kamera alatt kell sebességhatár alatt lenni, ezért ott lassul be a sor, időnként indokolatlanul. Az átlagsebesség mérése esetén belefér, hogy egy-egy előzés miatt belelépj a gázba.
2019. jan. 9. 07:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/26 anonim ***** válasza:
66%
Nagy változtatás nem kellene, bőven elég lenne betartatni a szabályokat. Motorosok, bringások, fekete BMW, Audi tajparasztok...
2019. jan. 9. 07:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/26 anonim ***** válasza:
80%

Én semmit. Régen nagy gyorshajtó voltam, és állandóan azt szajkóztam, hogy emelni kell a sebességhatárokat. Aztán rájöttem, hogy nem kell. Még a mostani sebességhatárok is néha túl magasak, úgyis mindenki túllépi legalább 20 km/h-val.

Amit változtatnék, az az, hogy az utánfutósok is mehessenek legalább 100-al. De ezt a 80-as szabályt úgysem tartja be senki, szóval lényegtelen is. Meg a kamionokat is kéne 100-al engedni, mert túl nagy a sebességkülönbség a 130-al haladó szgk és a 80-al haladó tgk között. Ja meg Budapesten és egyéb városokban is halálom, mikor ráengedik a bicikliseket a buszsávra, és 3 csuklós busz totyog 10 km/h-vel 400 emberrel egy biciklis után, ezt sem engedném.

2019. jan. 9. 08:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 16/26 Crisopher ***** válasza:
86%

Kamionok mehessenek 90-nel. Úgyis annyival mennek, szóval a gyakorlaton nem változtat.

A lakó-pihenő övezet normális tisztázása. Jelenleg valami iszonyat kuszaság van.

A kerékpáros sebességhatárok rendezése. Most 10, 20, 30, 40 és 50 is lehet a sebességhatár attól függően, hol teker az ember. Kicsit abszurd. Önerőből hajtott járműről beszélünk. Igaz, cserébe nem láttam még kerékpárosokat traffizó rendőrt.

És nem tudom, ki tudja de a "Gyermekek" táblánál jelenleg 30-as sebességkorlátozás van, de csak akkor, ha jelölik a távolságot két nyíl közé fogva. Ez úgy ahogy van abszurd. Igenis legyen normálisan kirakva a normál sebességkorlátozó tábla.


Ami nem kresz, de igen komolyan venném: kerékpárosok világításának és láthatóságának ellenőrzése. Vidéken élek, katasztrófa ami megy. Simán képes sötétben úgy tekerni, hogy ki sincs világítva. Nagyon durva, ami erre megy. Na erre rá kéne szállni a rendőröknek.

2019. jan. 9. 11:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/26 anonim ***** válasza:
70%

Hogy legyen kit lepontozni a fizikai törvényszerűségekkel tisztában nem lévőknek:

Hozzák vissza a régi értelmezésmódot, amit kb. 20 éve változtattak meg, de előtte minden KRESZ-oktatáson a tanulók fejébe verték, hogy a gyalogosnak csak akkor van elsőbbsége a gyalogosátkelőn, ha már lelépett az úttestre. Mivel a gyalogos könnyebben megáll körülnézni, mint egy sok mázsás vasdarab. Minden logika azt diktálná, hogy ne kelljen naponta gépjárművezetők százezreinek azért megállni, mert a gyalogosok nem tudják eldönteni, hogy át akarnak-e menni az út túloldalára, csak ácsorognak az átkelőhely előtt.

Az lenne az értelmes megoldás, hogy ha nem jön autó, és lelépnek, akkor elsőbbségük van, de ha még nem léptek le addig, ameddig az autó még vészfékezés nélkül meg tudna állni, akkor engedjék el az autót, és csak aztán induljanak el.

A járművek elsőbbsége is úgy van megszabva, hogy az elsőbbséggel rendelkező járművet nem szabad irányának és sebességének hirtelen megváltoztatására kényszeríteni. De nem hirtelenre szabad. Csak a gyalogos a kivétel, teljesen érthetetlen okokból.

Nem gondolom, hogy a régi rendszer idején több gázolás volt. Akkoriban ugyanis a gyalogosokat az óvodában megtanították arra, hogy szét kell nézni átkelés előtt, jelenleg meg arra vannak szoktatva a gyalogosok, hogy menni kell, mint a vaktyúk (mindegy, hogy van-e zebra), aztán majd a roh@dék autósok úgyis megállnak.

Jelenleg az országban lévő gyalogosátkelők 90-95 %-a a két csoport valamelyikébe tartozik:

Vagy van lámpa, ami időnként megfogja az autókat, vagy pedig nincs akkora autóforgalom, hogy a gyalogos ne tudnának köztük biztonságosan lelépni.

Ahol indokolt lenne a lámpa a nagyon sűrű gépjárműforgalom miatt, de anyagi okokból nem valósítják meg, ott esetleg biztonsági okokból maradhatna a jelenlegi szabályozás, valami erősen felhívó kinézetű változtatás mellett: pl. a zebra színe legyen piros-fehér csíkos, a tábla sárga alapon, esetleg pluszban még egy napelemes sárga ledes jelzőlámpa is villogjon előtte.

De a legtöbb átkelő esetén nem az lenne, mint most, hogy félpercenként jön egy jármű, de még annak is meg kell állnia kétszázméterenként a gyalogosok miatt.


Egy másik változtatás: konkrétan le kellene írni a KRESZ-ben, hogy a gyalogosátkelő a gyalogosok számára van. Csakis és kizárólag.

Mert a kerékpárosok többsége azon veri a nyálát itt ezen az oldalon is rendszeresen, hogy a gyalogosátkelő a kerékpárosok átkelésére szolgál.

2019. jan. 9. 19:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 18/26 anonim ***** válasza:
74%
Egy véleményadós témában miért kell lepontozni a válaszolókat? Már saját véleménye sem lehet az embernek?
2019. jan. 9. 20:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/26 anonim ***** válasza:
63%

1995-ben tanultam vezetni.

Egy idős bácsinál tanultam , azt mondta:"ha a gyalogos nem lép le, nem állhatsz meg a zebra előtt!"

Ezt a dolgot visszahoznám. Ez a GYALOGOSCSALOGATÁS SEBESSÉGBEN!


A másik baromság: telezöld csúcsforgalomban. Hiba mennél balra zöldnél, nem tudsz, mert folyamatosan jönnek szembe+ gyalogosok a zebrán.

Pillanat alatt sárga jön, a főúton meg 2 percig van zöld az egyesen haladóknak.

2019. jan. 9. 20:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/26 Alex Fly ***** válasza:
29%

@17: nincs "régi" és "új értekmezésmód". A KRESZ 1975-ös érvénybe lépése óta a gyalogosnak van elsőbbsége az átkelőn.

Az elsőbbség pedig nem arra vonatkozik, ha a gyalogos már az úttesten halad -ha nem tudod mi az, javaslom a KRESZ tanulmányozását.

2019. jan. 9. 21:20
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!