Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Vallás » Szerintetek ha, Mózes, Buddha,...

Szerintetek ha, Mózes, Buddha, Jézus, Lao-ce, Mohamed találkoznának szót értenének egymással?

Figyelt kérdés
2011. júl. 29. 19:43
❮❮ 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... ❯❯
 31/178 anonim ***** válasza:
0%
És hány éves?
2011. aug. 3. 17:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 32/178 anonim ***** válasza:
47%
És miféle Őszentsége?
2011. aug. 3. 19:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 33/178 A kérdező kommentje:
Nyilván nem meglepő, hogy buddhista vagyok.
2011. aug. 5. 09:50
 34/178 A kérdező kommentje:
Őszentsége a XIV. dalai láma. Dzsamphel Ngavang Lobszang Jeshe Tedzin Gyaco
2011. aug. 5. 09:52
 35/178 anonim ***** válasza:
29%

"Úgy ha tudnád a Magasztos kisugárzása pl Padmaszambhava a Lótuszban született mester, aki most is azonnal megjelenik ha hívjuk."


Akkor neked is megjelent már? Ha igen mit mondott? A megjelenésen kívül mást is tud csinálni?

2011. aug. 5. 10:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 36/178 A kérdező kommentje:

pl. egy ismerősömet kigyógyította a rákból.


Amikor egy kutya (rottweiler) nekem lendült és én már azt hittem végem, a fülledt szélcsendben, abban a pillanatban, hogy a Magasztosra gondoltam szél támadt és teleszórta a kutya szemét homokkal és visszatántorodott.


Egy hölgy aki a Szabadító Buddha Anya szádanáját gyakorolta, egyszer csak rosszul érezte magát az otthonában megmagyarázhatatlanul, és kitört belőle. Oltalmazd meg a lányomat. A város másik végében szenvedett abban a pillanatban a kislánya balesetet (biciklivel volt és egy váratlan kanyarban találkozott a villamossal.) Csodálatos módon:

1. Nem tudhatta, hogy gyermeke életveszélyben van! Mégis tudta, hogy valamiért azonnal a szabadító Buddha Anya segítségét kell kérnie.

2. Gyermekének egy hajszála sem görbült az amúgy végzetes körülmények között!


ez csak három rövid példa, de megszámlálhatatlanul sok van.

2011. aug. 5. 10:52
 37/178 A kérdező kommentje:

Az alábbiakban pedig a Vipassana gyakorlat hatására gyógyult emberekről olvashatsz. Az egyik vezető burmai patriarcha (páliul. Mahathéra rangidős szerzetes) tanítványai közül:


Mahasi Sayadaw tanítványai:


1. Egy rangidős szerzetes esete. Egy szerzetes krónikus „szélbaj”-ban szenvedett húsz éve, samanera (újonc szerzetes) kora óta. Baját a nyugati orvosi kategóriákban talán emésztési- és bélpanaszoknak hívhatunk (pontos megfelelője nincs). A részletes, kitartó megfigyelés technikának köszönhetően, melyet folyamatosan fenntartva gyakorolt, egy elvonulás alatt maradéktalanul elmúlt a betegsége.


2. A pálmaboros férfi esete. Egy Seik Khun nevű burmai férfi, aki pálmaültetvényeken dolgozott, súlyosan függő volt a pálmabortól. A testvérei, akik részt vettek a Mahasi Sayadaw által vezetett elvonulásokon, rávették, hogy menjen el ő is egy elvonulásra. Aznap, mikor menni kellett volna, s mikor érte mentek, holt részegen feküdt otthonában. Másnap korábban mentek érte, hogy megelőzzék a reggeli berúgását, s így sikerült elvinniük a Sayadawhoz. Az elvonulás alatt kijött a függőségből, nem kívánta a bort, s ott akart maradni szerzetesnek. A Sayadaw hazaküldte, hogy előbb fejezze be világi kötelezettségeit a családja felé, s utána jöjjön vissza. A férfi hazament, s dolgozott tovább a pálmaültetvényeken. Egyszer letesztelte, hogy biztosan elmúlt-e a bor kívánása. Belehajolt az ültetvényen lévő boroshordóba, s mélyen beleszippantott, miközben figyelte magát, hogy felbukkan-e a vágy érzete. A vágy felbukkanása helyett, ahogy 4-5-ször beleszippantott, megérett benne a vipassana meditációs bepillantás („insight”) élménye, s nirvánai tapasztalatban volt része.

Később halálosan megbetegedett. Ekkor is végig gyakorolta az éberséget, a címkézés módszerrel (Mahasi technika). A halálos ágyán odahívta a feleségét, s tárgyilagosan közvetítette neki, hogy mit él át, hogyan tapasztalja a halál érkezését. „Mostantól a lábam, a bokától a térdig már nem él. Csak a térdkalácsig van élet. Most kihunyt az élet a csípőtől lefelé. Már csak a szívemig van élet”. Így folytatta, mígnem azt mondta: „Hamarosan meghalok. Ne félj a haláltól. Egy nap te is meg fogsz halni. Használd fel ezt az alkalmat is a dhamma gyakorlására”. Ezután nemsokkal meghalt.



Sayadaw U Sujata által jelentett történetek:


1. A tumoros yogi nő. Do Khin Twe, burmai asszony egy elvonuláson rosszul lett, s más asszonyok elkezdték masszírozni. A Sayadaw ezt látva odament, hogy megtudja mi a baj. Kiderült, hogy az asszonynak hasi tumora volt évek óta, s fél óránál többet nem tudott ülni otthon sem. Operációt javasolt az orvos, és ő félt attól. Helyette a dhammában keresett megoldást, és nem mondta el a tanítónak a problémáját. A tanító azt az instrukciót adta neki, hogy a fájdalmait ugyanúgy figyelje át, ahogy a többi felbukkanó eseményt a tudatában, semlegesen, objektíven, kitartóan, szünet nélkül. Megengedte neki, hogy amikor szükséges a falnak dőljön. Az asszony megfogadta a tanácsokat, s azt mondta, mielőtt folytatná, hazamegy a doktorhoz a tanácsait kérni. Így is tett, s a doktor azt mondta, hogy ki kell operálni, s ha visszamegy ülni az elvonulásra, valószínűleg bele fog halni. Az asszony visszament ülni az elvonulásra. Gyakorolt tovább. Tizenöt nappal később az étkezés közben valami nagyon büdöset érzett. Jelentette a tanítónak, aki azt mondta, valószínűleg dezintegrálódik (szétesik darabokra) a tumor. Kiderült, hogy tényleg így volt. A következő orvosi vizsgálaton az (indiai) doktor örömmel summázta, hogy eltűnt a tumor, s így reagált „a dhammád egy igazi csoda”. Az asszony nagyon boldog volt.


2. A tumoros szerzetes. Egy másik esetről számol be a Sayadaw, amely egy férfi szerzetesről szól, akinek szintén a hasában volt egy tumor. Az étkezések után csak úgy tudott ülni a fájdalom miatt, ha a kezével benyomta a hasát. Csak rövid ideig volt képes ülni. Az orvos operációt javasolt, s ő nem mert elmenni. Húsz nap gyakorlás után már nem kellett nyomnia a hasát, s kényelmesen tudott ülni egyre hosszabb ideig. Végül felfedezte, hogy elmúlt a tumor. Ezután soha életében nem jelent meg újra.


3. Egy világi gyakorló, akinek leépült a tumora. Egy másik világi yogi, U Aung Shwe, egy nagy hasi tumorral érkezett egy elvonulásra, ötvennégy évesen. A javasolt operáció előtt kipróbálta a meditációt. Egyik nap, a gyakorlás közben a tumora hirtelen szétrobbant a hasában. Úgy tapasztalta az extrém kifinomult figyelem állapotában, hogy hallotta s érezte a tumor összeomlását. Ő azon szerencsés gyakorlók egyike, aki megvalósította az összes vipassana meditációs megvalósítási fokozatot, s életét egészségben élte utána végig, elméleti és gyakorlati dhamma tanítóként.


4. A köszvényes, gyulladt térdű jógi. Egy negyven éves, Ko Mya Saung nevű gyakorló gyulladt, köszvényes térddel vett részt az elvonuláson. Az intenzív gyakorlás alatt egyszer csak azt látta, hogy a térde széttörik darabokra. Rettentően megijedt, s nem mert tovább a térdére figyelni, abba akarta hagyni a gyakorlást. A Sayadaw bíztatta, hogy továbbra is figyelje meg s címkézze azt, míg végül követve az instrukciókat maradéktalanul elmúlt a problémája, s nem jött többet elő.


5. A megszállt Sayadaw gyógyulása. Az ötvenöt éves U Sumana Sayadaw attól szenvedett az elvonulás alatt, hogy egy nagy dudor volt a hasában, s azt élte meg, hogy átokmondó boszorkányok megszállták, üldözik, s taszigálják. Miközben megfigyelte s címkézte őket, elviselhetetlen hasi görcsei és fájdalmai voltak. Haza akart menni, mondván, hogy nem bírja tovább. A rezidens Sayadaw megkérte, hogy maradjon, s folytassa a technikát. „Ne félj, a szenvedésed biztosan el fog múlni idővel. Folytasd a megfigyelést, s a címkézést, s biztosan el fog múlni”. Így is lett. A szerzetes folytatta a gyakorlatot, s egyik reggel nagy hányingere lett. Hátrament az udvarra, s kiengedte hasa tartalmát. Észrevette, hogy mindenféle furcsa színű és állagú komponensek vannak a hányásában. Megkönnyebbültnek érezte a testét. Örömében szaladt a Sayadawhoz elújságolni a jó hírt. Az elkövetkező hetek során teljesen meggyógyult.


6. Az asztmás öreg. A hetven éves U Maung Myint elment egy elvonulásra, és az asztmájára hivatkozva egy adag pénzt nyújtott át a tanítónak, hogyha meghalna az elvonulás alatt, abból fedezzék a temetését. A Sayadaw azt válaszolt, hogy rendben van, és azért próbáljon kitartóan gyakorolni. Hat nap múlva az elmélyült gyakorlás közben hirtelen súlyossá vált az állapota. Nehezen lélegzett, s ezért enni sem tudott napokig. Legyengült, s néha eldőlt a meditáció alatt. Ilyenkor a yogi társai segítették vissza ülő helyzetbe. A Sayadaw bátorította, hogy minden tapasztalást pontosan figyeljen meg s címkézzen – „fáradt, fáradt, stb…” Kicsit javult, majd egy hétre rá megint visszaesett, s ekkor a Sayadaw ismét bátorította – „el fog múlni, csak gyakorolj tovább”. A többi gyakorlótárs nem hitt benne, azt mondták, „mindjárt meg fog halni”. Az egyik gyakorlás során azt látta belső szemeivel U Maung, hogy a hasa felnyílik, s mindenféle gennyes, színes folyadék távozik belőle. Fel is kiáltott „Uram, a hasam szétnyílt!”. Ezután tovább gyakorolt, s innét fogva elmúlt az asztmája, s sosem tér vissza, s élt tovább a családjával, ahol elkezdte a dhammát tanítani.


7. A fura bőrbajos yogi. Egy húsz éves világi gyakorló, Maung Win Myint, nagyon kellemetlen bőrbajjal érkezett a központba. Tizenhat évesen egy faluban összeette vadmacskának, kígyónak, iguánának, és más állatoknak a húsát. Nemsokkal rá a vére elszennyeződött, s kiütések lepték el a testét, leukodermás lett. Rendkívül viszkettet az egész teste rendszeresen. Többféle orvoshoz és terápiára járt, naponta kellet injekciózni, s nem múlt el a baja. Végül a nagyapja elküldte a meditációs központba, hogy dhammát tanuljon, s gyakorolja a meditációt. Ahogy leült gyakorolni a viszketések megjelentek. Egy idő után olyan elviselhetetlenné vált, hogy nem bírta tovább, s hazaszökött. A nagyapja visszaküldte, s akkor beszélt a Sayadawval a problémájáról. A Sayadaw azt tanácsolta, hogy figyelje meg éberen, s címkézze pontosan az érzeteket, és akkor el fog múlni a viszketés. Ezután megtörtént a siker. Az egyik ülés alatt a magas fokú koncentráció és megfigyelés hatására hírtelen elmúlt a viszketés. Azután még többször visszatért, s Maungnak olykor a könnyei hullottak az erőfeszítéstől, hogy ne mozduljon meg, ne vakarja meg, csak figyelje át. Egyszer aztán mikor szünetben kint ült, egy kutya ült mellé. Nagy büdöset érzett, s elkergette a kutyát. A büdös azonban ott maradt. Észrevette, hogy a bőréből jön. Két napon át bűzlött, míg végül is a bűzt is folyamatosan megfigyelve elmúlt az, s kitisztult a vére. Elmúltak a négy éve tartó kiütések is, és a bőre ismét friss, fiatalos, rugalmas lett. Később a bőrgyógyász ezt látván nagyon örült, hogy a dhamma ennyire működik.



Sayadaw U Nandiya által említett esetek:


Egy másik burmai meditációs tanár, Sayadaw U Nandiya mielőtt szerzetessé vált, már több betegségben szenvedett. Évek óta szenvedett hermiplegiában ( részleges láb bénulás), hydrocele-ben (herezacskó megnagyobbodás), szédülésben, és hebehurgyaságban. A helyi orvosok lemondtak róla, gyógyíthatatlannak nyilvánították. Nemsokkal szerzetessé válása után súlyos láz tört ki rajta, s négy hónapos orvosi kezelésben részesült. Majdnem minden erejét elvesztette. Maradék erejét összeszedve elment Sayadaw u Pandava kolostorába, és kérte, hogy had kezdjen el ott gyakorolni. Elszánt tudattal kezdett neki a gyakorlásnak. Nem beszélt senkivel, bezárkózott a szobájába, s ott gyakorolt. Először épp egy órát volt képes ülni helyzetváltoztatás nélkül, mozdulatlanul. Fokozatosan tréningezte magát, két, három, négy, stb. órára. Elérte azt, amikor hat órát volt képes mozdulatlanul ülni. Ekkorra a fájdalmas érzései felszámolódtak, majd minden korábbi betegsége eltűnt a kitartó, megszakítás nélküli, folyamatos, koncentrált gyakorlás hatására. teljesen meggyógyult.


Később elérte azt, amikor tizenkét órán át ült mozdulatlanul, s fekvő helyzetben éberen volt képes meditálni huszonhat órán át, alvás nélkül. A kitartó erőfeszítés példája volt. Egy burmai mondás szerint „ha az erőd kevés, engedj lejjebb a büszkeségedből”. Mikor elkezdett tanítani, számos betegséggel rendelkező ember jött hozzá gyakorolni – világiak s szerzetesek. Arra tréningezte, hogy egyre hosszabb ideig legyenek képesek mozdulatlanul ülve gyakorolni a folyamatosan fenntartott éberséget, s a jelenségek elmélyülő megfigyelését. Azt tapasztalta, hogy ez a meditációs siker kulcsa, s a betegségek felszámolódásáé is.


Tizennégy esetről számol be a tanítványai közül, akik kigyógyultak betegségeikből. Ezeket nem részletezem az előbbi részleteséggel, hanem csak felsorolom a betegségeiket, amelyekből kigyógyultak:


szédülés

bronchitis

malária

szívbaj

húgyszervi rendellenesség

lumbago

sárgaság

hasi fájdalmak

hallási problémák

hastumor

bélfertőzés

lábbénulás

ascites (hasvízkór)

süketség

aranyér

magas vérnyomás

elmebaj

2011. aug. 5. 11:02
 38/178 anonim ***** válasza:
0%

Az alapján amit írtál nekem úgy tűnik hogy van párhuzam a keresztény vallás és a buddhizmus között:

Magasztos = Isten

Szabadító Buddha Anya = Mária


De nem nagyon ismerem a buddhizmust úgyhogy légy szíves javíts ki ha valami nagy hülyeséget írtam.


A belső ima amit a keresztényeknél között is néhányan gyakorolnak nagyon hasonlít egyes buddhista meditációkhoz.

2011. aug. 8. 09:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 39/178 anonim ***** válasza:
19%

9:03-hoz:


Sajnos a buddhizmussal ugyanaz a baj, mint minden "pogány" vallással, hogy nem ismerik (kultúrális fejlödésüknél fogva) Istent.

(Isten = a világot, univerzumot megteremtö, ennélfogva az egy igazi -a buddhistákat is!- megváltó Isten = inkarnáltan: = Jézus).

Ennélfogva az ö "isteneik" sajnos a démonvilág tagjai, mégha jó álarcban is mutatják magukat.

A démonok pedig egyértelmüen nem Isten alattvalói, (azok csak az angyalok) és követöi, hanem az "ellenfélé", azaz az ördögé.

Ezt persze csak akkor tapasztalja meg az ember, ha ki akar lépni a buddhista vallásból, amire a lámák (buddhista tanítók) is kimondottan felhívják a figyelmet, mármint, hogy a démonok haragjával kell majd számolni... (Saját tapasztalatból beszélek).

Ennek ellenére MINDEN vallás tartalmaz jó és dicsö elementeket, hiszen a jóra, nemesre való törekvés minden ember szívébe bele lett oltva. (Isten saját "lehelletét", az ódemet adta az embernek, ez az isteni "szikra" keresi azóta is a kapcsolatot vissza a teremtöjéhez...)

2011. aug. 8. 10:33
Hasznos számodra ez a válasz?
 40/178 anonim ***** válasza:
100%

Sziasztok!

Bocs, hogy belepofátlankodom a vitába, de egyvalamit nem értek: ha valaki jól érzi magát egy vallásban, mondjuk buddhistaként, akkor miért akarna onnan kilépni?

Ha valaki teljes szívéből elkötelezett egy vallás mellett, akkor miért akarna kilépni belőle?

Aki ezt teszi, az az ember igazából nem is volt soha teljes szívéből elkötelezve az adott vallás mellett, akkor meg minek vette fel?

Ha meg valaki felvesz meggondolatlanul egy vallást, és ki akar belőle lépni, és ez óriuási lelki szenvedésekkel jár, akkor ezt az adott ember véleményem szerint megérdemli, legalább tanul belőle, legközelebb jobban meggondolja, mit csinál.

Üdv: Annazara

2011. aug. 8. 10:45
Hasznos számodra ez a válasz?
❮❮ 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... ❯❯

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!