Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Vallás » Szerintetek ha, Mózes, Buddha,...

Szerintetek ha, Mózes, Buddha, Jézus, Lao-ce, Mohamed találkoznának szót értenének egymással?

Figyelt kérdés
2011. júl. 29. 19:43
❮❮ 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... ❯❯
 41/178 anonim ***** válasza:
0%

Kiegészítés 9:31-hez:


"A belső ima amit a keresztényeknél között is néhányan gyakorolnak nagyon hasonlít egyes buddhista meditációkhoz."


Itt nagy különbséget kell tennünk!!

EGYEDÜL a keresztény vallásban vagyunk Isten által SZEMÉLYESEN megszólítva, követésére felhíva.

Egyedül ebben a vallásban szabad Isten "Atyának", "papának" (Szent Kis Teréz) szólítanunk, kezelnünk! Istent mint személyes "beszélgetöpartnert", akihez közvetlenül mehetünk minden problémánkkal (mindenféle mantrák alkalmazása stb. nélkül), ezt sehol máshol nem találjuk, nem kapjuk meg, CSAK a kereszténységben, ez teljesen egyedülálló az egész világon! (Söt az egész univerzumban.)


Ugyancsak ennyire egyedülálló Isten személyes, abszolút individuális vezetése felénk, ha ezt kérjük!


Èn évekig voltam a buddhizmus "rabja" (szó szerint), de ezt a személyes vezetést, amit ma, mint keresztény naponta (!) megélek, erröl ott álamodni sem lehetett...


Az a baj, hogy az emberek nem ismerik a keresztény misztikát (csak a kat. egyházban létezik, Luther sajnos ezt is megszüntette) s ezáltal gyakorlatilag alig van valami tudásuk, fogalmuk a való kereszténységröl.


Ha egy keresztény imádkozik ("meditál"), akkor az egy beszélgetés Istennel. De egy párbeszéd is, mert Isten válszolni fog! (Nekem a Buddha soha nem válaszolt...)

Ez az "interakció" Isten és ember között megint CSAK a kereszténységben létezik!

(Egy muzulmánnak pld. ez egyenesen istenkáromlásnak számítana -és talán még halálbüntetéssel is járna.)


Ezt a "közvetlenséget" mi csakis és egydül Jézus Krisztusnak köszönhetjük, aki személyével áthidalta az Isten és ember közötti "fényévnyi" távolságot...

("Aki engem lát, az az Atyát látja!" stb.)

Jézus óta Isten az ember számára "megérinthetö", tehát megtapasztalható, egy személyes társ lett!)


A keleti vallások meditálása az "én", a személy kikapcsolására bazírozik, egy bizonyos "kiürítésre".

A keresztény meditálás pont az ellenkezöjére törekszik: magát Istennek/Jézusnak teljesen átadni, lelkét Istennel/Jézussal/Szentlélekkel amennyire lehet fel/megtölteni, Vele/Velük egy "dialógba" kerülni és maradni.


Ez óriási (alapvetö) különbség!

2011. aug. 8. 11:13
Hasznos számodra ez a válasz?
 42/178 A kérdező kommentje:

"egy "dialógba" kerülni és maradni."



EZ OXIMORON barátom!


Nekem Te vagy világi mert egy világi hitet követsz. De váljék egészségedre!

2011. aug. 9. 12:57
 43/178 A kérdező kommentje:

A konfliktusmentesség kifejtése

Maddzshima-nikája


Aranavibhanga-szutta,

Maddzshima-nikája 139.

Fordiította: Lílávadzsra (Pressing Lajos)


1. Így hallottam: Egy alkalommal a Magasztos Szávatthěban élt a Dzséta ligetben, Anáthapindika parkjában. Ott a Magasztos így szólította meg a szerzeteseket: „Bhikkhuk,” – s azok ekképp válaszoltak rá: „Tiszteletreméltó Urunk?” A Magasztos a következőket mondotta:

2. „Bhikkhuk, most a konfliktusmentesség magyarázatát fogom tanítani nektek. Hallgassatok és figyeljetek jól arra, amit mondani fogok.” – „Igen, tiszteletreméltó Urunk”, válaszolták a bhikkhuk. A Magasztos ezeket mondotta.

3. Ne hajszoljuk az érzéki élvezeteket, amelyek alacsonyrendűek, közönségesek, durvák, alantasak és nem jótékonyak; s ne gyakoroljuk az önsanyargatást se, amely fájdalmas, alantas és nem jótékony hatású. A Tathágata által felfedezett középút kerüli mindkét végletet; belátást és tudást eredményez, s békéhez, közvetlen fölismeréshez, megvilágosodáshoz, nibbánához vezet. Tudjuk, hogy mi a dícséretes és mi a megvetendő, s miközben tudjuk e kettőt, ne nyilatkozzunk se dicsérőleg, se megvetően, hanem csak a Dhammát tanítsuk. Tudnunk kell, hogyan értelmezzük az örömöt, s ezt tudván, önmagunkban kell elérnünk az örömet. Ne tegyünk burkolt célzásokat, s ne ejtsünk ki nyíltan kemény szavakat. Megfontoltan beszéljünk, ne kapkodva. Ne ragaszkodjunk a saját nyelvjárásunkhoz, s ne tiporjuk lábbal az elterjedt szóhasználatot. Ebben összegezhetjük a konfliktusmentesség magyarázatát.

4. Azt mondottuk: ’Ne hajszoljuk az érzéki élvezeteket, amelyek alacsonyrendűek, közönségesek, durvák, alantasak és nem jótékonyak; s ne gyakoroljuk az önsanyargatást se, amely fájdalmas, alantas és nem jótékony hatású.’ S mire vonatkozólag mondottuk ezt?

Az élvezetek hajszolása olyasvalaki részéről, akinek öröme az érzéki vágyakhoz kapcsolódik – melyek alacsonyrendűek, közönségesek, durvák, alantasak és nem jótékonyak – szenvedéstől, bosszúságtól, kétségbeeséstől és nyugtalanságtól terhes állapot, s ez hibás út. Az élvezetek hajszolásába való bele nem bonyolódás azok részéről, akiknek öröme az érzéki vágyakhoz kapcsolódik … szenvedéstől, bosszúságtól, kétségbeeséstől és nyugtalanságtól mentes állapot, s ez a helyes út.

Az öngyötrés gyakorlása – mely fájdalmas, alantas és nem jótékony hatású – szenvedéstől, bosszúságtól, kétségbeeséstől és nyugtalanságtól terhes állapot, s ez hibás út. A bele nem bocsátkozás az öngyötrés gyakorlásába szenvedéstől, bosszúságtól, kétségbeeséstől és nyugtalanságtól mentes állapot, s ez a helyes út.

Erre vonatkozólag mondottuk tehát, hogy ’Ne hajszoljuk az érzéki élvezeteket, amelyek alacsonyrendűek, közönségesek, durvák, alantasak és nem jótékonyak; s ne gyakoroljuk az önsanyargatást se, amely fájdalmas, alantas és nem jótékony hatású.’

5. Azt mondottuk: ’A Tathágata által felfedezett középút kerüli mindkét végletet; belátást és tudást eredményez, s békéhez, közvetlen fölismeréshez, megvilágosodáshoz, nibbánához vezet.’ S mire vonatkozólag mondottuk ezt? Itt a Nemes Nyolcrétű Ösvényről van szó: ez a Helyes Szemlélet, Helyes Szándék, Helyes Beszéd, Helyes Cselekvés, Helyes, Helyes Megélhetés Erőfeszítés, Helyes Éberség és Helyes Koncentráció.

Erre vonatkozólag mondottuk, hogy ’A Tathágata által felfedezett középút kerüli mindkét végletet; belátást és tudást eredményez, s békéhez, közvetlen fölismeréshez, megvilágosodáshoz, nibbánához vezet.’

6. Azt mondottuk: ’Tudjuk, hogy mi a dícséretes és mi a megvetendő, s miközben tudjuk e kettőt, ne nyilatkozzunk se dicsérőleg, se megvetően, hanem csak a Dhammát tanítsuk.’ S mire vonatkozólag mondottuk ezt?

7. Hogyan szokott előfordulni, bhikkhuk, hogy dícsérőleg vagy megvetően nyilatkozunk, s nem sikerül csak a Dhammát tanítanunk? Amikor olyasmit mondunk, hogy: ’Mindazok, akik az érzéki vágyakhoz kapcsolódó élvezetek hajszolásába bonyolódnak … hibás úton járnak’ –, máris megvetőleg nyilatkoztunk egyesekről. Amikor azt mondjuk, hogy: ’Mindazok, akik nem bonyolódnak bele az érzéki vágyakhoz kapcsolódó élvezetek hajszolásába … a helyes utat követik’, máris dícsértünk valakit.

Amikor azt mondjuk, hogy: ’Mindazok, akik az öngyötrés gyakorlatába bocsátkoznak … hibás úton járnak’ –, máris megvetőleg nyilatkoztunk egyesekről. Ha azt mondjuk, hogy: ’Mindazok, akik nem bocsátkoznak bele az öngyötrés gyakorlatába … a helyes utat követik’ –, máris dícsértünk valakit.

Amikor azt mondjuk, hogy: ’Mindazok, akik nem hagyták el a létesüléshez kötő béklyót, hibás úton járnak’ – máris megvetőleg nyilatkoztunk egyesekről. Ha azt mondjuk, hogy: ’Mindazok, akik elhagyták a létesüléshez kötő béklyót, … a helyes utat követik’ – máris dícsértünk valakit. Így fordul elő, bhikkhuk, hogy dícsérőleg vagy megvetően nyilatkozunk, s nem sikerül csak a Dhammát tanítanunk.

8. És hogyan érhetjük el, bhikkhuk, hogy ne nyilatkozzunk se dicsérőleg, se megvetően, hanem csak a Dhammát tanítsuk? Ha nem mondunk olyasmit, hogy ’Mindazok, akik az érzéki vágyakhoz kapcsolódó élvezetek hajszolásába bonyolódnak … hibás úton járnak’, hanem ehelyett azt mondjuk: ’Az élvezetek hajszolása szenvedéstől, bosszúságtól, kétségbeeséstől és nyugtalanságtól terhes állapot, s ez hibás út’ – akkor tanítjuk csak a Dhammát . Ha nem mondunk olyasmit, hogy ’Mindazok, akik nem bonyolódnak bele az érzéki vágyakhoz kapcsolódó élvezetek hajszolásába … a helyes utat követik’, hanem csak azt mondjuk, hogy ’A bele nem bonyolódás szenvedéstől, bosszúságtól, kétségbeeséstől és nyugtalanságtól mentes állapot, s ez a helyes út’ – akkor tanítjuk csak a Dhammát.

Ha nem mondunk olyasmit, hogy ’Mindazok, akik az öngyötrés gyakorlatába bocsátkoznak … hibás úton járnak’, hanem ehelyett azt mondjuk: ’Az ebbe való bocsátkozás szenvedéstől, bosszúságtól, kétségbeeséstől és nyugtalanságtól terhes állapot, s ez hibás út’ – akkor tanítjuk csak a Dhammát. Ha nem mondunk olyasmit, hogy ’Mindazok, akik nem bocsátkoznak bele az öngyötrés gyakorlatába … a helyes utat követik’, hanem csak azt mondjuk, hogy ’A bele nem bocsátkozás szenvedéstől, bosszúságtól, kétségbeeséstől és nyugtalanságtól mentes állapot, s ez a helyes út’ – akkor tanítjuk csak a Dhammát.

Ha nem mondjuk azt, hogy: ’Mindazok, akik nem hagyták el a létesüléshez kötő béklyót… hibás úton járnak’, hanem ehelyett azt mondjuk: ’Mindaddig, amíg a létesüléshez kötő béklyó nincs elhagyva, nem hagyható el maga a létesülés sem’, akkor tanítjuk csak a Dhammát. Ha nem mondjuk, hogy ’Mindazok, akik elhagyták a létesüléshez kötő béklyót… a helyes utat követik’, hanem ehelyett azt mondjuk: ’Ha elhagyjuk a létesüléshez kötő béklyót, akkor elhagyjuk magát a létesülést is’, akkor tanítjuk csak a Dhammát.

Erre vonatkozólag mondottuk tehát, hogy ’Tudjuk, hogy mi a dícséretes és mi a megvetendő, s miközben tudjuk e kettőt, ne nyilatkozzunk se dicsérőleg, se megvetően, hanem csak a Dhammát tanítsuk.’

9. Azt mondottuk: ’Tudnunk kell, hogyan értelmezzük az örömöt, s ezt tudván, önmagunkban kell elérnünk az örömet.’ S mire vonatkozólag mondottuk ezt?

Bhikkhuk, van az érzéki élvezetek öt köteléke. Melyik ez az öt? A szemen keresztül megismerhető formák… a fülön keresztül megismerhető hangok… az orron keresztül megismerhető szagok… a nyelven keresztül megismerhető ízek… a testen keresztül megismerhető tapintásérzetek, melyekre vágyunk, melyek kívánatosak, kellemesek és vonzóak, melyek érzéki kívánással járnak, s heves vágyat váltanak ki. Ez az érzéki élvezetek öt köteléke. Mármost azt az élvezetet és örömöt, amely az érzéki élvezetek eme öt kötelékétől függésben keletkezik, nevezzük érzéki élvezeteknek – ezek pedig szennyezett élvezetek, durva élvezetek, alacsonyrendű élvezetek. Az ilyesfajta élvezetekről én azt mondom, hogy azokba nem érdemes belemerülni, nem szabad engedni, hogy kifejlődjenek, nem szabad művelni őket, s helyesebb tartani ezektől.

Itt van ezzel szemben, bhikkhuk , a szerzetes, aki teljesen visszavonulva az érzéki élvezetektől, visszahúzódva a nem üdvös állapotoktól belép az első elmélyedésbe, és ott időzik… belép a második elmélyedésbe… a harmadik elmélyedésbe… a negyedik elmélyedésbe, és ott időzik. Ezt nevezzük a lemondás áldásának, a visszahúzódás üdvözült állapotának, a béke boldogságának, a megvilágosodás gyönyörének. Erről a fajta örömről azt mondom, hogy ebbe érdemes belemerülni, ezt érdemes kifejleszteni, ezt érdemes művelni, s ettől nem kell tartani.

Erre vonatkozólag mondottuk, hogy ’Tudnunk kell, hogyan értelmezzük az örömöt, s ezt tudván, önmagunkban kell elérnünk az örömet.’

10. Azt mondottuk: ’Ne tegyünk burkolt célzásokat, s ne ejtsünk ki nyíltan kemény szavakat.’ S mire vonatkozólag mondottuk ezt?

Nos, bhikkhuk, ha tudjuk, hogy egy burkolt célzás igazságtalan, valótlan és nem jótékony hatású, akkor semmi esetre sem szabad azt kiejtenünk. Ha tudjuk, hogy egy burkolt célzás igaz és helyes, de nem jótékony hatású, akkor meg kell próbálnunk azt nem kimondani. Ha azonban tudjuk, hogy egy burkolt célzás igaz és helyes, s jótékony hatású is, akkor kiejthetjük, feltéve, hogy felismerjük az erre alkalmas időpontot.

Továbbá bhikkhuk, ha tudjuk, hogy a nyíltan kemény beszéd igazságtalan, valótlan és nem jótékony hatású, akkor semmi esetre sem szabad azt kiejtenünk. Ha tudjuk, hogy a nyíltan kemény beszéd igaz és helyes, de nem jótékony hatású, akkor meg kell próbálnunk azt nem kimondani. Ha azonban tudjuk, a nyíltan kemény beszéd igaz és helyes, s jótékony hatású is, akkor kiejthetjük, feltéve, hogy felismerjük az erre alkalmas időpontot.

Erre vonatkozólag mondottuk, hogy ’Ne tegyünk burkolt célzásokat, s ne ejtsünk ki nyíltan kemény szavakat.’

11. Azt mondottuk: ’ Megfontoltan beszéljünk, ne kapkodva.’ S mire vonatkozólag mondottuk ezt?

Nos, bhikkhuk, ha valaki kapkodva beszél, akkor a teste elfárad, elméje izgatottá válik, hangját megerőlteti, torka bereked, s aki kapkodva beszél, annak beszéde elmosódottá és nehezen érthetővé válik.

Ha viszont az ember megfontoltan beszél, akkor nem fárad el a teste, nem válik izgatottá az elméje, nem erőlteti túl a hangját, s a torka sem reked be; aki megfontoltan beszél, annak a beszéde tagolt és jól érthető.

Erre vonatkozólag mondottuk, hogy ’ Megfontoltan beszéljünk, ne kapkodva.’

12. Azt mondottuk: ’Ne ragaszkodjunk a saját nyelvjárásunkhoz, s ne tiporjuk lábbal az elterjedt szóhasználatot.’ S mire vonatkozólag mondottuk ezt?

Miben nyilvánul meg, bhikkhuk , a saját nyelvjáráshoz való ragaszkodás és az elterjedt szóhasználat lábbal tiprása? Nos, bhikkhuk, a különböző helyeken ugyanazt a dolgot hol edénynek, hol lábasnak, hol csészének, hol tálnak, hol tálkának, hol fazéknak, hol bödönnek, hol csupornak, hol cserépnek mondják. Mármost bárhogy is hívják azt egy bizonyos környéken, az ember aszerint beszél, mereven ragaszkodva az adott szóhasználathoz, azt képzelve, hogy ’Csak is ez a helyes, minden más hibás.’ Ebben nyilvánul meg a saját nyelvjáráshoz való ragaszkodás és az elterjedt szóhasználat lábbal tiprása.

És, szerzetesek, hogyan nyilvánul meg a saját nyelvjáráshoz való nem ragaszkodás és az elterjedt szóhasználathoz való alkalmazkodás? Nos, bhikkhuk, a különböző helyeken ugyanazt a dolgot hol edénynek, … hol cserépnek mondják. Mármost bárhogy is hívják azt egy bizonyos környéken, az ember úgy beszél, hogy nem ragaszkodik egy adott szóhasználathoz, hanem úgy gondolkodik, hogy ’Ezek a tiszteletreméltó urak láthatóan erre vonatkozólag használják ezt a szót.’ Így nyilvánul meg a saját nyelvjáráshoz való nem ragaszkodás és az elterjedt szóhasználathoz való alkalmazkodás.

Erre vonatkozólag mondottuk, bhikkhuk, hogy ’Ne ragaszkodjunk a saját nyelvjárásunkhoz, s ne tiporjuk lábbal az elterjedt szóhasználatot.’

13. Tehát, bhikkhuk, az élvezetek hajszolása olyasvalaki részéről, akinek öröme az érzéki vágyakhoz kapcsolódik – melyek alacsonyrendűek, közönségesek, durvák, alantasak és nem jótékonyak -- szenvedéstől, bosszúságtól, kétségbeeséstől és nyugtalanságtól terhes állapot, s ez hibás út. Ezért ez konfliktustól terhes állapot.

Az élvezetek hajszolásába való bele nem bonyolódás viszont, bhikkhuk, … szenvedéstől, bosszúságtól, kétségbeeséstől és nyugtalanságtól mentes állapot, s ez a helyes út. Ezért ez konfliktustól mentes állapot.

Az öngyötrés gyakorlása, bhikkhuk – mely fájdalmas, alantas és nem jótékony hatású – szenvedéstől, bosszúságtól, kétségbeeséstől és nyugtalanságtól terhes állapot, s ez hibás út. Ezért ez konfliktustól terhes állapot.

Az öngyötrés gyakorlásába való bele nem bocsátkozás viszont, bhikkhuk … szenvedéstől, bosszúságtól, kétségbeeséstől és nyugtalanságtól mentes állapot, s ez a helyes út. Ezért ez konfliktustól mentes állapot.

A Tathŕgata által felfedezett középút, bhikkhuk, kerüli mindkét végletet; belátást és tudást eredményez, s békéhez, közvetlen fölismeréshez, megvilágosodáshoz, nibbŕnához vezet. Ez szenvedéstől, bosszúságtól, kétségbeeséstől és nyugtalanságtól mentes állapot, s ez a helyes út. Ezért ez konfliktustól mentes állapot.

Amikor dícsérőleg vagy megvetően nyilatkozunk, bhikkhuk, s nem sikerül csak a Dhammát tanítanunk, akkor ez szenvedéstől, bosszúságtól, kétségbeeséstől és nyugtalanságtól terhes állapot, s ez hibás út. Ezért ez konfliktustól terhes állapot.

Amikor nem nyilatkozunk se dicsérőleg, se megvetően, bhikkhuk , hanem csak a Dhammát tanítjuk, akkor ez szenvedéstől, bosszúságtól, kétségbeeséstől és nyugtalanságtól mentes állapot, s ez a helyes út. Ezért ez konfliktustól mentes állapot.

Az érzéki élvezet, bhikkhuk – amely szennyezett élvezet, durva élvezet, alacsonyrendű élvezet – szenvedéstől, bosszúságtól, kétségbeeséstől és nyugtalanságtól terhes állapot, s ez hibás út. Ezért ez konfliktustól terhes állapot.

A lemondás áldása, a visszahúzódás üdvözült állapota, a béke boldogsága, a megvilágosodás gyönyöre viszont, bhikkhuk, szenvedéstől, bosszúságtól, kétségbeeséstől és nyugtalanságtól mentes állapot, s ez a helyes út. Ezért ez konfliktustól mentes állapot.

Az igazságtalan, valótlan és nem jótékony hatású burkolt célzás, bhikkhuk, szenvedéstől, bosszúságtól, kétségbeeséstől és nyugtalanságtól terhes állapot, s ez hibás út. Ezért ez konfliktustól terhes állapot.

Ha egy burkolt célzás igaz és helyes, bhikkhuk, de nem jótékony hatású, akkor ez szenvedéstől, bosszús

2011. aug. 9. 13:06
 44/178 A kérdező kommentje:

Az igazságtalan, valótlan és nem jótékony hatású burkolt célzás, bhikkhuk, szenvedéstől, bosszúságtól, kétségbeeséstől és nyugtalanságtól terhes állapot, s ez hibás út. Ezért ez konfliktustól terhes állapot.


Ha egy burkolt célzás igaz és helyes, bhikkhuk, de nem jótékony hatású, akkor ez szenvedéstől, bosszúságtól, kétségbeeséstől és nyugtalanságtól terhes állapot, s ez hibás út. Ezért ez konfliktustól terhes állapot.


Ha egy burkolt célzás igaz, helyes és jótékony hatású is, bhikkhuk, akkor ez szenvedéstől, bosszúságtól, kétségbeeséstől és nyugtalanságtól mentes állapot, s ez a helyes út. Ezért ez konfliktustól mentes állapot.


Az igazságtalan, valótlan és nem jótékony hatású nyíltan kemény beszéd, bhikkhuk, szenvedéstől, bosszúságtól, kétségbeeséstől és nyugtalanságtól terhes állapot, s ez hibás út. Ezért ez konfliktustól terhes állapot.


Ha a nyíltan kemény beszéd igaz és helyes, bhikkhuk, de nem jótékony hatású, akkor ez szenvedéstől, bosszúságtól, kétségbeeséstől és nyugtalanságtól terhes állapot, s ez hibás út. Ezért ez konfliktustól terhes állapot.


Ha nyíltan kemény beszéd igaz, helyes és jótékony hatású is, bhikkhuk, akkor ez szenvedéstől, bosszúságtól, kétségbeeséstől és nyugtalanságtól mentes állapot, s ez a helyes út. Ezért ez konfliktustól mentes állapot.


Annak a beszéde, bhikkhuk, aki kapkodva beszél szenvedéstől, bosszúságtól, kétségbeeséstől és nyugtalanságtól terhes állapot, s ez hibás út. Ezért ez konfliktustól terhes állapot.


Annak a beszéde azonban, bhikkhuk, aki megfontoltan beszél szenvedéstől, bosszúságtól, kétségbeeséstől és nyugtalanságtól mentes állapot, s ez a helyes út. Ezért ez konfliktustól mentes állapot.


A helyi szóhasználathoz való ragaszkodás és az elterjedt szóhasználat lábbal tiprása szenvedéstől, bosszúságtól, kétségbeeséstől és nyugtalanságtól terhes állapot, bhikkhuk, s ez hibás út. Ezért ez konfliktustól terhes állapot.


A helyi szóhasználathoz való nem ragaszkodás és az elterjedt szóhasználathoz való alkalmazkodás viszont, bhikkhuk, szenvedéstől, bosszúságtól, kétségbeeséstől és nyugtalanságtól mentes állapot, s ez a helyes út. Ezért ez konfliktustól mentes állapot.


14. Ezért, bhikkhuk, a következőképpen gyakoroljatok: ’Fel kell ismernünk a konfliktustól terhes állapotot, s ismernünk kell a konfliktustól mentes állapotot. E kettő ismeretében a konfliktus nélküli útra kell lépnünk.’


Ezeket mondotta a Magasztos. A bhikkhuk pedig elégedetten örvendeztek a Magasztos szavain.

2011. aug. 9. 13:10
 45/178 A kérdező kommentje:

9:03-hoz:


"Sajnos a buddhizmussal ugyanaz a baj, mint minden "pogány" vallással, hogy nem ismerik (kultúrális fejlödésüknél fogva) Istent."


1. Amennyiben a buddhizmus pogány, annyiban a kereszténység buddhista doktriner szempontból: Világi. (de ezzel nincs semmi baj, hisz attól még komoly haszna van.)


2. Amint már említettem Te soha nem voltál buddhista, mert ha az lettél volna, akkor ismernéd a Tipitakát és azon belül a Magasztos beszédeit. Már máshol is világosan felhívtam rá a figyelmed, hogy már a legelső szutta foglalkozik az egy Isten és a több isten hitek eredetével azokat a részleges örökkévalóság tanai közé sorolja. Tehát ismeri de nem fogadja el. És ez döntő különbség. De engem nem zavar a te hited. Csak a füllentésedet, vagy a megértési képességed hiányát tartom sajnálatra méltónak.


"(Isten = a világot, univerzumot megteremtö, ennélfogva az egy igazi -a buddhistákat is!- megváltó Isten = inkarnáltan: = Jézus)."


3. Ennek a Teremtő Istennek az eredetét tévesen értelmezett vallásos élménynek tekinti a buddhizmus. És amíg a világi vallások ezen mítoszon keresztül a világ eredetéről fogalmaznak meg állításokat, addig a buddhizmus ezen mítosz eredetéről fogalmaz meg állításokat. Ez döntő különbség. De engem nem zavar a te hited. Ugyanakkor filozófiailag hibásnak találom.


"Ennélfogva az ö "isteneik" sajnos a démonvilág tagjai, mégha jó álarcban is mutatják magukat."


4.A buddhizmus a Te Világi Isteneddel (Jézus) és az angyalok (köztük a Sátán) mérhetetlen tömegével valamint egyéb világi istenekkel legyenek azok hinduk avagy sintó, avagy görög istenek, egyszerűen NEM FOGLALKOZIK. MIért? MERT EZEK SZÁMÁRA VILÁGIAK. A BUDDHIZMUS PEDIG A VILÁGFELETTI ÖSVÉNY. Ilyen világi értelemben nincsenek isteneik. De engem nem zavar a hited, szolgáljon egészségedre.


"A démonok pedig egyértelmüen nem Isten alattvalói, (azok csak az angyalok) és követöi, hanem az "ellenfélé", azaz az ördögé."


5. A fentiek alapján ez: Okafogyott. Plusz ördög sincsen bár ő ugye az istened legszebb angyala volt. Gratulálok. De nyugodtan higgyél benne. Szolgáljon hasznodra.


"Ezt persze csak akkor tapasztalja meg az ember, ha ki akar lépni a buddhista vallásból, amire a lámák (buddhista tanítók) is kimondottan felhívják a figyelmet, mármint, hogy a démonok haragjával kell majd számolni... (Saját tapasztalatból beszélek)."


6. No barátom ez egy badarság. Bárki befejezheti bármikor a buddhizmus gyakorlását. Ő dolga. Én is ismerek olyan gyakorlót aki elsodródott. Senki nem fenyegette semmivel.

Akit te isteneknek és démonnak hiszel balga módon azok Jidammok. Ahogyan Annának is elmondtam: a Jidamok saját képességeink szimbólumai: bölcsesség, együttérzés, erő. E jidamoknak nincs független léte a tudatunktól azaz nem világi istenek. Ezen jidamok haragvó alakjai, az erő, fegyelem és koncentráció képesség növelésének meditációs tárgyai. Az ülés alatt kialakítjuk a jidam képzetét, majd felismerjük szabad játékos természetét, ezután azt hogy elválaszthatatlan saját tudatunktól, utána eggyé válunk vele és szétoszlattuk, visszatérve saját tudatunk NEM TEREMTETT VILÁGOSSÁGÁBA ÉS SZABADSÁGÁBA.

Ha valaki szerelmet fogad vagy kitűz egy célt és elbukik, az persze nem múlik el nyomtalanul a tudatáramában. Ezt fogadalomtörésnek hívják. Annak aki nem hisz a fogadalma erejében, annak megtörése nem jár semmilyen következménnyel, aki meg hisz benne az nem töri meg fogadalmát. Kérlek fejezd be a hazudozást. De hited üdvözítsen téged!


Kedves:

A válasz írója 46%-ban hasznos válaszokat ad.



mab

A válasz megírásának időpontja: tegnap 10:33

2011. aug. 9. 14:02
 46/178 anonim ***** válasza:
51%

Halló, kedves Kérdezö!

Àruld már el, milyen "felekezet" tagja vagy?

(Van többféle buddhista ág.)

Ki a tanárod, Lámád vagy....??

Milyen könyvekböl képezed magad?

2011. aug. 10. 07:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 47/178 A kérdező kommentje:

A válasz írója 47%-ban hasznos válaszokat ad.



Szerintem ez mellékes, de gha kérdezed hát íme.



Szüleim keresztények (azon belül Református felekezetűek) Magam azonban nem tudtam elfogadni a kereszténységet. Akik gyakorolják, azoknak azonban hozzon békét és szépséget, megváltást a Krisztus az életükbe!


Éppen ezért számos összehasonlító vallástörténeti, valláslélektani művet illetve eredeti vallási szentiratokat valamint ezek kommentárjait olvastam el.


A Buddhizmus Theraváda (hinayana - írányzatának) Tipitakájának Szutta-pitakája az alap. Ezután a mahayan Dhyányi szútrák.


Négy számomra legfontosabb szöveg: Brahmajala - szutta, Mulapariyaya - Szutta, Sattipathana - Szutta (ezek a legortodoxabb, legalapvetőbb szövegek, minden buddhista által elfogadottak) Maha Prajna paramita Hryday-szútra (Szív-szútra) ez pedig a Mahayana alapja. E művek magyarázatai igen fontosak. Lényegében a Teljes magyar nyelvű irodalmat ismerem, illetve, most kezdtem az angol feldolgozásának.


Gyökér-lámám: Ven. Vajramala (Láma Anagarika Govinda tanítványa), meghatalmazást kaptam: Őszentsége a dalai lámától és Őeminenciája Cültrim Rinpochétól. Tanításokat: Tarab Tulku Rinpochétól, Láma Ngavangtól, Láma Chöpelltől.

Gyakorolni, Az Arya Maitreya Mandala rendnél, a kagyü-közösségnél szoktam, de rendkívüli elhívatottságot érzek a Vipasszana irányában is, valamint a Szakjapa rend irányában. Amennyiben hitem és gyakorlatom elmélyül remélem szakja szerzetes lehetek. Láma Kalszang a magyar közösség tanítója!

2011. aug. 11. 11:10
 48/178 anonim ***** válasza:
100%
Ez a tipitaka ez tesztik, szép szó :)
2011. aug. 11. 11:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 49/178 anonim ***** válasza:
51%

Halló "mab"!

Köszi a válaszodat!


Mondd: Te hogy magyarázod a világ létrejöttét?

2011. aug. 11. 11:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 50/178 A kérdező kommentje:

Szószerint azt jelenti: Három Kosár Gyűjteménye


Tipitaka feléítése (roppant terjedelmű a teljes szentírás, ne feledjük hogy a buddhizmus nagyobb irodalmat hozott létre mint az összes többi vallás együttvéve)


Tipitaka:


I. Vinaja-pitaka:

A fegyelem kosara: A szerzetesi élet rendszabályainak gyűjteménye, a vallomás szavai, a vétségekre vonatkozó eljárások.


II. Szutta-pitaka:

A Tanítóbeszédek gyűjteménye:

1. Digha-Nikaya: A hosszabb beszédek gyűjteménye

2. Majhima-Nikaya: A közeoes hosszúságú beszédek gyűjteménye

3. Anugitara-Nikaya: A rövidebb beszédek gyűjteménye

4. Szamyuta-Nikaya: A sorba rendezett beszédek gyűjteménye

Ezek több száz beszédet ölelnek fel amelyeket a magasztos 43 éves tanító tevékenysége alatt tartott

Dzsátakák: 500 egynéhány történet a magasztos előző életeiből.

Dhammapada. Az erény útja versek és himnuszok amelyek a Magasztostól erednek pl. az Arahatról (szent):

első versszak

"Semmi nincs mi visszahúzza

Az emlékháló szétszakad

Száll magasba tó hattyúja

És mindent mindent hátrahagy.!


Théra-gháti szent szerzetesek történetei, mondásai

Théri-gháti szent apácák történetei, mondásai


lehet valamit kihagytam


III. Abhidhamma-pitaka

A magasabb tan foglalata. Rendkívül bonyolult nyelvezetű, mélységes és kimerítően pontos, terjedelmes, filozófiai értekezés a buddhista pszichofizikai dimenziók, és azokon történő keresztülhaladás állomásinak osztályozásáról, lélektani szempontból.

2011. aug. 11. 11:39
❮❮ 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... ❯❯

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!