Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Vallás » Az evolúció és Isten létezése...

Az evolúció és Isten létezése miért zárja ki egymást?

Figyelt kérdés
evolúció, Isten
2012. nov. 14. 13:18
1 2 3 4 5 6 7 8
 41/71 anonim ***** válasza:
92%
Az evolúció elmélete szerint az ember egy húsképződmény, amely a hidrogénből fejlődött fel 150 billió sejtből álló szervezetté, míg a Biblia szerint az embert Isten teremtette a saját képére és hasonlatosságára, azaz képes alkotni, teremteni, van lelke, erkölcsi lény, és egyszer számot kell adnia a cselekedeteiről és a titkairól, mindenek bírája, Isten előtt.
2012. nov. 16. 08:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 42/71 anonim ***** válasza:

Kedves előttem szóló.

Sajnos nem mondtál semmit.

A végeredmény mindkét esetben ugyanaz.

Ha úgy tetszik Isten is hidrogénből alkotott húsképződményt, illetve az evolúció létrehozta a gondolkodó lényt.

Bár a gondolkodással nem vagyunk egyedül, az állatok is értelmesek.

Szeretni is tudnak, ha volt már kutyád, beláthatod.

Az előbb tréfásan írtam, de most komolyra fordítom a szót.

Nézz körül, a

szobádban

a városban

az országban

a világon.

Aminek a teremtése biztos, azt az ember hozta létre,

Mindent.

Ami bizonytalan, azt számodra Isten.

Nekem a természet.

Én még kissé bizonyítani is tudom, azzal, hogy a természet továbbra is teremt, megfigyelheted, megértheted, vizsgálhatod.

Hegyek, völgyek, cseppkövek jönnek létre, minden a szemed előtt zajlik.

Az evolúciós folyamat is folyik.

Erre megint csak a kutyákat hozom példának.

Az köztudott, hogy a farkas volt mindegyik őse.

A pincsi és a bernáthegyi között talán nincs különbség?

Mindkettő kutya.

Számtalan változata van.

Na és Isten azóta tud valamit felmutatni?

Csak a Bibliát...

2012. nov. 16. 15:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 43/71 anonim ***** válasza:
Mikor először megpillantottam ezt a kérdést, már tudtam, hogy nagyon megosztott vélemények lesznek. AZ utolsó véleményével NEM értek egyet, még hogy a természet továbbra is teremt... könyörgök emberek, a természet nem teremt, csak alakul ... 2. Az ember szintén nem teremt, csak alkot, feltalál dolgokat, tárgyakat. Hány emberről hallottatok már, aki teremtett mondjuk egy egyszerü lepkét is ? A kutyákat meg keresztezik , azért lettek kül. tipusok. De akkor is kutya marad, akármilyen fajta. Sose lesz belöle egy másik állat. És most lehet nyugodtan kritizálni a kommentemet, de egy ekkora marhaságra, nem lehet nem reagálni. Ki ért egyet velem ??
2012. nov. 16. 18:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 44/71 anonim ***** válasza:

Kifejtem részletesebben. Semmiből nem lesz valami, élettelenből nem lesz élő, csak ha Isten úgy akarja és ő úgy akarta. Aztán az élőlényeknek alkalmazkodóképességet adott, akik így alkalmazkodhattak. Persze időközben sokszor csinált az élettelenből élőt. És egyes emberek is kifejlődhettek, de Ádámot teremtette Isten és Évát is. Persze a Bibliában nincs leírva hogy ez így volt de az sincs kizárva hogy nem így volt. Mondok egy példát, amit nem tartok kizártnak de nem is veszem biztosra: Mikor Káin megöli Ábelt Isten ad neki egy jegyet, hogy mikor elmenekül messzi tájakra az ott élő emberek ne ölhessék meg. Ezek a messzi tájakon élő emberek kifejlődhettek akár a majmokból is, persze úgy hogy Isten értelmet, érzelmeket, lelket adott nekik. De felmenőik lehettek majmokkal közös ősök. Majd később, mikor már elég ember volt, nem fejlődött ki több ember hanem csak a meglévőek szaporodtak.


Mondom nem vagyok meggyőződve a fent leírtak igazáról csak a Biblia alapján nem tartom cáfolhatónak. És egy ilyen elmélet a tudomány által sem cáfolható, csak esetleg nem bizonyítható.

2012. nov. 16. 21:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 45/71 anonim ***** válasza:

Sajnos a poén kedvéért rosszul fogalmaztam.

Nem teremt, hanem alkot, létrehoz.

Kedves töftöftöf.

Cáfolni csak bizonyított dolgot lehet.

Ha nem bizonyítod, nem mondasz semmit.

Nincs, slusz, pasz, kész.

Ezen mit lehet cáfolni?

2012. nov. 17. 03:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 46/71 anonim ***** válasza:

Mortalnak.

A kutya mégis jó péda.

Ott van az eszkimó fajta, vagy az ausztrál dingó.

De akár a sakál is, úgy emlékszem az is kutyafajta.

Nem mind az ember tenyésztése.

De más példát is modhatnék, csak az nem ennyire egyértelmű.

Aztán, ha az ember teszi ezt, az majdnem ugyan az.

A rendszertani besorolást egyébként az ember végzi, mert tisztában akar lenni a dolgokkal. A természet nagy ívben tesz rá. Ha meg a kutyafélékhez vesszük ugye a gepárdot, ami az, akkor ott már sejlik az átmenet.

Nagyon is...

A lepkét egy másik lepke hozza létre, ember nem kell hozzá. Csak a természet.

Ez már a tyúk és tojás paradoxona, mert visszavisz az egysejtűig.

Ahogy Te is egy sejtből lettél, petesejtből.

Vagy úgy pattantál ki Zeusz fejéből, mint Pallasz Athene?

Esetleg Téged is Isten teremtett?

A nejedet meg oldalbordából?


töfnek meg még annyit, na látod, Káin meg a többi ember...

Azokat nem Isten teremtette.

Nem majom, közös ős.

De ha majomból, akkor egyszer csak ember lett?

Pár száz millió évet kihagysz, Ádám gyermeke...

2012. nov. 17. 04:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 47/71 anonim ***** válasza:
Nem, engem nem Isten teremtett, viszont az ő parancsa, áldása által fogantattam meg. Ami máig érvényben van, eléggé közismert - Szaporodjatok, sokasodjatok, töltsétek be a Földet. Szóval nem közvetlenül ő teremtett, ezzel tudatában vagyok, de mindenképpen az ő AKARATA által, születik meg, mindenki aki megszületik. Ez a parancs, ismétlem mindmáig érvényben van, és ha észrevettétek, MÉG CSAK EBBEN A KORBAN TELJESEDIK IGAZÁN. A világon több mint 7 milliárd ember él, talán már 8 milliárd is megvan. Most éljük a nyugalom korát., úgymond. Még csak most töltöttük be az egész Földet. Eddig ugyanis világháborúk voltak, jó persze , tudom most is vannak kisebb viszályok, de ha észrevettétek, nem olyan nagy mértékben, mint bármely korban ezekelött. A PARANCS TELJESÜL. Amúgy lány vagyok, nem ffi. Ami a kutyákat illeti,... Isten nem unalmas személyiség. Nagyon szereti a változatosságot, és még humora is van. Elismerem, azt valóban, nem tudom, hogy hogyan alakulhatott ki például az a sok kutyafajata, pl. az eszkimókutya, de valószinüleg tartom, hogy fokozatosan alkalmazkodott a génje, az időjárás hatására, vagy túlélésére, de nem evolúció által, abba tuti vagyok. Fokozatosan, a kölykei például már bizonyára jobban alkalmazkodott, azok kölykei meg még jobban stb, stb. Szerintem ez lehet a magyarázat. Lehet, hogy az Isten megadta a szervezet alkalmazkodási képességét, legyen emberröl vagy állatról szó. Viszont a gepárdot, bár a kutyafajtákhoz tartozik, külön teremtette meg, még mikor teremtette az állatokat. Szóval még mindig az evolúció ellen vagyok. Nem tudtok semmilyen mellémagyarázkodásokkal meggyözni . Az hogy mennyiféle állat létezik, egy bizonyos rendszerezésen belül, például emlősök, vagy kutyafélék, számomra csak annyit jelent, hogy Isten mennyire intelligens és kreativ.
2012. nov. 17. 13:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 48/71 anonim ***** válasza:
Igen, tudom hogy a kutyák is az emlősök közé tartoznak, mielőtt bárki beszólna nekem. Tudjátok mit ? - Szerintem alábecsülitek az Isten észjárását. Mi van ha pont azért van annyiféle állat egy bizonyos csoportozáson belül, hogy összezavarjon minket ?? Valljátok be, hogy erre még csak nem is gondoltatok. Lehet hogy igy teszi próbára a hitünket. És látja ám, hogy az emberek mennyire megtéveszthetőek, mennyire balgák. Szerintem a majom is pont azért hasonlit az emberre, pont azért tervezte igy, mert próbára teszi igy, hogy ki hogy dől be ennek. És bizony nagyon sokan elég szépen dőlögetnek meg, ahogy látom, csupán egy kis félrevezető próbatétel miatt.... DDDDDDDD
2012. nov. 17. 13:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 49/71 anonim ***** válasza:

Hát, jó, ha neked ez esett le...


Töftöftöf -től elnézést kérek, de ma reggel morcosan ébredtem.

Hideg volt a szobámban, az éjjel megcsípett valami, (azt minek teremtette?) ráadásul a kávé is vacakra sikerült.

Most már helyrejöttem és bevallom, szimpatikus a neve, humort sejtet.

Hozzászólásai is értelmesek,érezni lehet a törekvést, hogy nem a konfliktus kiélezése, hanem elsimítása a szándéka.


Szóval a gepárdot külön?

Linné fordult egyet a sírjában.

Ne bosszants kérlek, már egész rendben voltam.

Szóval teremtés is meg nem is, evolúció is, meg nem is.

Tisztázd a dolgokat magadban, légy szíves.

2012. nov. 17. 14:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 50/71 Andizsuzsi ***** válasza:

"Ahogy Te is egy sejtből lettél, petesejtből"


Azért kellett hozzá egy icike-picike hímivarsejt is.

2012. nov. 17. 14:10
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4 5 6 7 8

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!