Kezdőoldal » Kultúra és közösség » Vallás » Ha Isten mindenható, miért...

Ha Isten mindenható, miért nem teremtette tökéletesnek az embert?

Figyelt kérdés
Rosszul fogalmaztam meg. Nem hiszek Istenben, és nem is azt firtatom, hogy mindenható-e, csak arra vagyok kíváncsi, hogy miért létezhetne bármilyen gonosz erő is a világban, ha az egészet ő teremtette? Miért nem teremtett tökéletes, bűnök nélküli világot? Vagy miért büntetné a rossz embereket, amikor azok csak azért rosszak, mert annak születtek?

2018. júl. 14. 20:10
1 2 3 4 5 6
 31/57 anonim ***** válasza:
44%

26-os nagyon jó, erről van szó. A kérdező nem kötötte ki, hogy "biblikus" vagy "keresztény" legyen a válasz. #26 egyszerűen igaz.(és persze az összes világvallással szolidáris is, hisz a világvallások transzcendens egységben vannak.

"Az e világi élet arra való hogy megismerjük a teremtés rendjét."

"Szó nem volt erről a Bibliában, ez megint csak nem keresztény tanítás!"

Pedig de.

"AZ az örök élet, hogy ISMERJENEK téged, az egyedüli igaz Istent és akit küldtél, Jézus Krisztust." Jn17.3

tehát a gnózisz, a megismerés.

2018. júl. 16. 23:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 32/57 anonim ***** válasza:

Mellébeszélsz.


Ezen kívül:

"különböző megnyilvánulását"

Mint mondtam: NEM egyetlen féle isten létezik. Ezen kívül egy jóságos istennek NINCSEN gonosz megnyilvánulása!

Az meg ebből a szempontból mindegy, hogy világvallás, vagy sem.

2018. júl. 16. 23:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 33/57 anonim ***** válasza:

#32:

Próbáljunk elvonatkoztatni az érzelmeinktől. Miért gonosz az, aki az általa készített teremtményt elpusztítja? Ha egy mérnök készít egy intelligens robotot, és elpusztítja, az nem gonosz. Minden joga megvan hozzá. Sőt, ha kísérletezik vele és szenvedést okoz neki, akkor sem mondhatjuk rá hogy gonosz. Egy előbbre való cél, felsőbb érdek ezt diktálja neki. Pl. egy jobb képességű robot széria kikísérletezése. Ha valaki egy más által készített robotnak árt vagy teszi tönkre, arra már lehet azt mondani, hogy nincs joga hozzá, mert milyen alapon teszi ezt? Szerintem a jogi megközelítés helyesebb mint az erkölcsi, hiszen az erkölcs fogalmának két egyszinten élő teremtmény közt van értelme.

2018. júl. 17. 07:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 34/57 anonim ***** válasza:

Ugyan mi nem vagyunk teremtők, de gonoszság-e az, hogy egereken kísérletezzük ki a gyógyszereket? Ha sok egeret meg kell kínozni és ölni ahhoz, hogy egy gyógyszert kifejlesszünk, akkor az gonoszság-e? Onnantól kezdve emberek millióinak menthetjük meg az életét, vagy enyhíthetjük a szenvedését.

Oké, hogy Isten mindenható, és nem volna szüksége folyamatos fejlesztésre. De mi van ha neki is és nekünk is a folyamatos fejlődés megtapasztalása ad örömet, és az egész életnek így van értelme? Mi van ha Ő mindannyiunkat egyként kezel? Sajnos aki éppen áldozata ennek a rendszernek, az nagyon nehezen láthatja igazságosnak. A tanulság, hogy teljesen soha nem tudunk kitörni a saját nézőpontunkból, akármennyire is próbálkozunk vele.

2018. júl. 17. 09:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 35/57 anonim ***** válasza:
48%

#32


"Mint mondtam: NEM egyetlen féle isten létezik. Ezen kívül egy jóságos istennek NINCSEN gonosz megnyilvánulása!"


A "mint mondtam" nem érv. Továbbra is csak te beszélsz gonoszságról, és utána erre építed érvelésed, azaz alap nélkül teszel kijelentéseket = a levegőbe beszélsz.

Én épp arról beszéltem, hogy Isten Egy van. Ő abszlút, és ennek a lényege, hogy nem oszlik jóra és rosszra. A jóra és rosszra osztás az oka az Istentől való eltávolodásnak, a kiesésnek.

Isten megnyilvánulását jónak vagy gonosznak minősíteni egyenlő Isten nem felismerésével.

Ez nem azt jelenti, hogy e világban az ember ne cselekedne gonoszat.

E világban Istentől távol mindenkinek hiányérzete van. Keressük a boldogságot. Felszínesen a pillanatnyi örömökkel tévesztjük össze. E pillanatnyi örömök megélése érdekében sok minden, (van aki bármit) hajlandóak vagyunk megtenni. És itt válik problémává a világ szubjektív megélése: Ami egyikünknek örömet okoz, az a másiknak eközben szenvedést.

Amikor belátjuk, hogy egyek vagyunk (azaz felismerjük Istenben való egységünket, más szóval egymásban az Istent) nem akarunk többet ártani egymásnak (önmagunknak), pillanatnyi vágyainkat is felülbírálva.

Jutalmul megszűnik a szenvedés és megkapjuk a boldogságot.

Mk 8,35

"Mert valaki meg akarja tartani az ő életét, elveszti azt; valaki pedig elveszti az ő életét én érettem és az evangyéliomért, az megtalálja azt."


A vágyak a szenvedés forrásai. Ezért minden vallásban jelentős szerepe van a lemondásnak aminek szélsőségesen radikális formája az aszkétizmus. A vágyak nem önvalónk szükségleteiből fakadnak. Ezért cél tudatosságunk fokozása, ami önvalónk (ami Isteni) megismeréséhez vezet. A böjt ennek nagyszerű eszköze, de mára pl. a Rom. Kat. Egyház ezt teljesen hatástalanná degradálta azzal, hogy lényegéből engedett.

Jézus Krisztus is böjttel kezdte tanításait. Meg kellet tisztítania emberi testén keresztül kísértésnek kitett elméjét. Megkísértetett a pusztában* Sátántól. Ekkor győzte le e világban azaz az e világ törvényeinek kitett testek, vágyak által motivált "rosszra" való hajlamát. Így tudta teljesíteni küldetését.


*mert csupán lelki pusztaság a világ minden gyarlósága

2018. júl. 17. 12:06
Hasznos számodra ez a válasz?
 36/57 anonim ***** válasza:

"Miért gonosz az, aki az általa készített teremtményt elpusztítja?"

Nem emiatt.


"Ha egy mérnök készít egy intelligens robotot, és elpusztítja, az nem gonosz. Minden joga megvan hozzá."

Hoppá... mi ez a csavar? Az előbb még erkölcsről volt szó, ez meg már a jog.

JOGA persze, hogy van hozzá: AKKOR, ha a tulajdonai vagyunk.

EZ az erőszak joga.


"Sőt, ha kísérletezik vele és szenvedést okoz neki, akkor sem mondhatjuk rá hogy gonosz. Egy előbbre való cél, felsőbb érdek ezt diktálja neki. Pl. egy jobb képességű robot széria kikísérletezése."

Ez egy véges képességű mérnökre vonatkozik CSAK!


"Ugyan mi nem vagyunk teremtők, de gonoszság-e az, hogy egereken kísérletezzük ki a gyógyszereket?"

Te kit nézel hülyének?

Istennek szerinted szüksége van BÁRMIFÉLE kísérletezésre?


"Isten mindenható, és nem volna szüksége folyamatos fejlesztésre. De mi van ha neki is és nekünk is a folyamatos fejlődés megtapasztalása ad örömet, és az egész életnek így van értelme?"

Te belegondoltál, hogy most mit írtál?

Istennek SEMMILYEN MÓDON nem okozhat örömöt SEMMIFÉLE szenvedés! SOHA, egyetlen pillanatig sem!

2018. júl. 17. 12:30
Hasznos számodra ez a válasz?
 37/57 anonim ***** válasza:

"Isten Egy van. Ő abszlút"

Na, végre rájöttem!

Tehát: arra kérlek, hogy most egy pillanatra vonatkoztass el a saját vallásodtól. Tudom, persze: az azt mondja, hogy csak ez az egy isten van.

De a mitológiában más a helyzet, ott van 100000 másik isten IS.

Kérlek, ezt vedd figyelembe.


"ennek a lényege, hogy nem oszlik jóra és rosszra. A jóra és rosszra osztás az oka az Istentől való eltávolodásnak, a kiesésnek."

Na, ez viszont egy keleti tan, nem keresztény.

A keresztények istenében NINCSEN rossz!

NE KEVERJÜK A VALLÁSOKAT!


"A vágyak a szenvedés forrásai."

Ez megint keleti tan.


"Ezért minden vallásban jelentős szerepe van a lemondásnak"

Nem ezért... hanem azért, hogy elviseld az életed lázadás nélkül.

2018. júl. 17. 13:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 38/57 anonim ***** válasza:

"Tehát: arra kérlek, hogy most egy pillanatra vonatkoztass el a saját vallásodtól. Tudom, persze: az azt mondja, hogy csak ez az egy isten van."


Az azért elég ijesztő, hogy írásom felét figyelmen kívül hagyod! (vagy egyszerűen nem tudod/nem vagy hajlandó értelmezni)

Nincs saját vallásom, és most mondom kb harmadszor, hogy én Istenről beszélek nem vallásokról.

Hogy jobban értsd a különbséget:


"De a mitológiában más a helyzet, ott van 100000 másik isten IS."

NEM. Amiről te beszélsz az az istenkép, vagy istenképek. Az kultúránként változó, sőt azon belül személyenként és ezen belül időben is. Azért én nem arról a képről beszélek ami az emberek fejében vagy vallásában kialakul Istenről.


Kérlek, ezt vedd figyelembe.



"Na, ez viszont egy keleti tan, nem keresztény."

Ezt már sokadszor mondod, és mos tmár igazán el is magyarázhatnád miért? Mi ennek a jelentősége?



"A keresztények istenében NINCSEN rossz!"

Ezt sem értem minek mondod. Egyrészt a kereszténynek csak az adott kultúrában létező istenkép nevezhető. Másrészt én is azt írtam, hogy Istenben nincsen rossz.



"NE KEVERJÜK A VALLÁSOKAT!"

Hát "ti" ne is, amíg nem tudod követni amiről beszélek. A vallások erre lettek kitalálva.

Ha majd Istenre is kíváncsi leszel szólj!


"A vágyak a szenvedés forrásai."

"Ez megint keleti tan."

És?


"Ezért minden vallásban jelentős szerepe van a lemondásnak"

"Nem ezért... hanem azért, hogy elviseld az életed lázadás nélkül."


Elviseld? A Lázadás mindig abból fakad, ha olyasmit kell "elviselni" amivel nem értesz egyet, amit nem értesz. Az "elvisel" szót is valami kényelmetlen, kellemtelen teher keltette reakció leírására használjuk.

Ezzel szemben:


"1. Mt 11,29

Vegyétek föl magatokra az én igámat, és tanuljátok meg tőlem, hogy én szelid és alázatos szívű vagyok: és nyugalmat találtok a ti lelkeiteknek.

2. Mt 11,30

Mert az én igám gyönyörűséges, és az én terhem könnyű."


"...TANULJÁTOK MEG TŐLEM...."!!!

Amit megértesz azt már nem kell "elviselned"!!! Az könnyebbé teszi az életed!



Ha már folyton a keresztény tanításokra hivatkozol, talán ideje volna értelmezni vallásod szent könyveit!

2018. júl. 17. 15:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 39/57 anonim ***** válasza:

#35 nagyon jó, tradicionális létszemlétből fakadó írás (mentem is lefele), köszönet érte. Egy legnagyobb lehetséges,az Abszolútum, - ha tudsz nagyobbat gondolni- akkor Az. Ez Anzelmus ontológiai istenérve. Erre egyébként a Föld összes lénye rájön, ha gondolkozik, és nem volt ez másképp a látszólag politeista létszemléleteknél - van egy legnagyobb - és a többi tkp. az angyali hierarchiának felelt meg. Brahman (seml.n) a legnagyobb - és a három a megnyilvánult Egy: Brahma-Siva-Visnu.

A lemondás: lemondás alapú vallások: a buddhizmus és a kereszténység, szemben az áldozati alapúakkal. A bűnbeesés a vágyakkal és a rivalizálással függ össze: a dualitás megjelenése - ez egyértelműen kiderül a Genezis könyvéből is. Jónak és rossznak tudói - csakhogy előtte nem volt se jó, se rossz, 'csak' Egy.

2018. júl. 17. 15:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 40/57 anonim ***** válasza:
100%

# 36

Na de itt még nincs vége a történetnek. Isten rettenetes igazsága ugyan érvényesül az egész emberiségen mint tömegen, de kegyelme személyenként adatik. Ez szemmel nem látható. Anyagilag nagyon nyomorult sorsú emberek is képesek eljutni a lelki megvilágosodásig, és boldogabbak lehetnek, mint más, akinek látszólag mindene megvan. Isten próbák elé állít, és az az élet értékesebb lesz utána, mint a próbák előtt. A tékozló fiúnak jobban örül az apa, mint a többi fiának, akik el sem mentek otthonról.

2018. júl. 17. 15:44
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4 5 6

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!