Kezdőoldal » Sport, mozgás » Egyéb kérdések » Mi napjainkban a testnevelésór...

Mi napjainkban a testnevelésórák célja?

Figyelt kérdés

Általános iskolás voltam (a 80-as években), amikor egyik tornatanárom hatására megutáltam a testnevelést. Sőt, nemcsak a tornától, hanem a sporttól is tökéletesen irtózom.


Az órákon ugyanis nagyon gyakran volt szertorna (kötélmászás, gyűrű, korlát, ló, zsámoly, magasugrás...), ahol erősen megmutatkoztak az ügyes és a béna diákok közötti különbségek, én pedig ez utóbbi kategóriába tartoztam. Magas, erős, izmos testalkatú vagyok, nem vagyok nagyon kövér, de soha nem tudtam felmászni a kötélre, a gyűrűn a legegyszerűbb gyakorlatot sem tudtam elvégezni, a korlátra meg már fel sem mentem. A magasugrás is kínkeserves gyakorlás után ment úgy-ahogy. Súlylökésben, izomfejlesztő gyakorlatokban egyébként jó voltam. A tanárom szemében csupán a sportos diákok számítottak embernek, engem folyamatosan megalázott a többiek előtt. Más tárgyakból egyébként mindvégig 5-ös voltam, pár négyessel, az osztály éltanulója voltam. Ezek a megalázások viszont örök nyomot hagytak az életemben...


Nem tudom, mi napjainkban a testnevelés oktatásának a koncepciója. Gyakran hallani arról, hogy a kormány több tornaórát szeretne bevezetni a diákoknak. Kérdés, hogy milyen céllal? Szerintem a testnevelésnek figyelembe kellene vennie a diákok adottságai közti óriási különbségeket, és nem kellene mindenkinek ugyanazt erőltetni, hanem olyan gyakorlatokat végeztetni, amelyben az adott diák jó, és ebből osztályozni. A sportot, a testnevelést meg kellene szerettetni a gyerekekkel, hogy élvezzék a mozgás örömét, megtanulják a sport közösségteremtő szerepét, hogy végül is egészséges, kiegyensúlyozott emberek legyenek.


Ezt mondom én, aki ha meghallja a sporthíreket, rögtön átkapcsol egy másik csatornára...


36/F


2010. nov. 13. 10:29
1 2
 1/16 anonim ***** válasza:
29%

Nincs óriási különbség egyik gyerek között sem, csak annyi, hogy amíg az egyik lusta és a gép előtt ül addig a másik kint focizik az udvaron a barátaival.

Igen, több testnevelés kéne, napi legalább 1.

A fiatalok alig sportolnak, amint mozgásra kerül a sor inkább menekülnek. Változott a világ ezalatt a közel 25 év alatt kedves kérdés kiíró.

Ma már csak a visszapofázás megy, és ez nem csak a tesiórákon van így. Ha minden egyes gyereket a saját edzettségi állapotának megfelelően terhelnének akkor nem jutnának előrébb sőt, eljátszanák, hogy ők ezt nem tudják megcsinálni és akkor egész tesin ülnek.

Megszerettetni velük? Aki nem akar az akkor se fogja csinálni. Hiába próbálkozik a tanár, különböző játékokkal a diák fogja magát és leül annak ellenére, hogy egyest kap órai munkára. Amelyik meg akarja csinálni az meg úgyis csinálja, amelyik nem az meg nem.

2010. nov. 13. 10:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/16 anonim ***** válasza:
87%
Gyermekszerető, jó pedagógiai érzékkel rendelkező tanító/tanár nem csordaként kezeli az osztályát. Ha elő is van írva egyfajta tanterv, megpróbálja - személyre szabottan - elsajátíttatni - amit a tanulónak meg kell tanítani. Figyelembe veszi, hogy nem mindenki egyformán jó egy-egy területen, és ezt úgy is kezeli. Megalázni, a közösség előtt nevetségessé tenni valakit, az a 80-as években és ma is csapnivaló pedagógusra vall. Azt is figyelembe kell(ene) az értékelésnél, hogy a tanuló a gyengébb területen mennyire igyekszik jobbat teljesíteni.
2010. nov. 13. 10:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/16 anonim ***** válasza:
88%

Teljesen egyetértek veled Kérdező.

Nekünk heti két tesióránk van, és bőven elég. Nem vagyok hájas, sportos sem, teljesen átlagos. Nincs különösebb bajom tesiórákkal, viszont a napi 1 tök fölösleg lenne. Vagyis nem, nyugodtan legyen annak napi egy, aki szereti. De miért is kellene ráerőltetni esetleg olyan emberekre is, akik minden tesióra előtt félnek és utálják.( Én csak ált. suliban utáltam nagyon, most semleges.)

15/f

2010. nov. 13. 10:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/16 A kérdező kommentje:

"Megszerettetni velük? Aki nem akar az akkor se fogja csinálni. Hiába próbálkozik a tanár, különböző játékokkal a diák fogja magát és leül annak ellenére, hogy egyest kap órai munkára."


Tehát jobb, ha az egyébként kiváló tanuló, jó képességű diákokat akrobatikával szekálják, és sértik meg egy életre?

2010. nov. 13. 10:56
 5/16 anonim ***** válasza:

Ha nem írtad volna, hogy 36 éves vagy, akkor azt hinném, hogy alvajárósan álmomban én írtam ezt be!!! :)

Én 38 vagyok, tehát a Te korosztályod. Nálam dettó uez, hadd ne ismételjek. Még a középiskolában is volt egy büdös szemétláda kötschög tesitanárom, aki szintén úgy gondolta, hogy a tornatanárok körül kialakult sztereotípiák paramétereit "kell hoznia" és úgy fogja "jól csinálni".

És minő furcsaság, mikor 1994-ben eljöttem Pestről az agglomerációba, ahol fenyveserdő, tópart miegymás van, teljesen átértékelődött. A sportokat én sem nézem, nincs kedvenc csapatom utálok szurkolni, életemben egyszer jártam meccsen, mert elcipeltek és majdnem elaludtam az unalomtól. Viszont: évek óta rendszeresen futok. Mégpedig 5-6-8km egyhuzamban. Sokkal sportosabb lettem, mint huszonéve voltam. Sokat sétálunk, kirándulunk a kutyáinkkal. Egy időben átjártam a szomszéd településre a meredek hegyoldalakon mászkálni és afféle "teljesítménytúrákat" tenni.


A tornaóra hivatalos állaáspont szerinti célja valóban a mozgás, az egészséges életmódra nevelés, talán a csapatszellem kialakítása.

De sajnos ezt is gyarló emberek teszik. Még a középsuliban az volt a jó élményem, amikor a fszkalap tesitanárunk beteg lett és egy fiatal csaj, afféle sportlady helyettesítette. Érdekes módon ő a pozitív megerősítést alkalmazta, felvilágosultabb volt és nem olyan gyökér, hogy azt higgye, hogy a bszogatás bárhová is vezet. Ő pl a suli konditermében tartotta az órát és nagyon élveztem. (Gondolom a mi tanárunk nem kapott oda kulcsot :( )


Szóval én azt tenném, hogy felmérném, hogy ki miben jó és ABBAN ERŐSÍTENÉM!!!! (Remélem olvassa ez ex tesitanárom is, ha él még)

2010. nov. 13. 10:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/16 anonim ***** válasza:
6%
Veled is ez volt a baj... Egyáltalán megpróbáltad azt az akrobatikát? Látta a tanár, hogy egyáltalán próbálkozol? Látszott rajtad, hogy akár egy picit is érdekel téged a dolog? Nem valószínű. Így ne várjunk el a tanártól semmit, ha sz4rik rá a diák.
2010. nov. 13. 10:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/16 A kérdező kommentje:
Köszönöm mindenkinek az eddigi válaszokat! Ezek szerint nem voltam egyedül ezzel a problémával, és mások szerint is lehetne jobban, értelmesebben csinálni.
2010. nov. 13. 11:21
 8/16 anonim válasza:

Én is így voltam, mint Te. Pedig igenis megpróbáltam megcsinálni a gyakorlatokat, szabadidőmben szívesen is mozogtam, de órákon nagyon béna voltam. Miután a tanár porig alázott és mindenki rajtam röhögött, nem volt már kedvem próbálkozni.


Ma is ugyanez van. Vannak gyakorlatok, amiket meg kell csinálni, osztályozzák, és van szabad mozgás, de ez a legkevesebb. Szerintem ebből kellene sok, mert a mozgás fontos, de hogy tud-e valaki mondjuk gerendán fejenállni, az nem hiszem, hogy életbevágó lenne.

2010. nov. 13. 11:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/16 A kérdező kommentje:

"Veled is ez volt a baj... Egyáltalán megpróbáltad azt az akrobatikát? Látta a tanár, hogy egyáltalán próbálkozol?"


Mindig lelkiismeretes voltam, másban is. Ha valamilyen feladatot kaptam, megpróbáltam azt a saját képességeimnek megfelelően a lehető legjobban megoldani. Ma is ilyen vagyok. Viszont amikor odaállítottak például a gyűrű alá, akárhogy is erőlködtem, még arra sem voltam képes, hogy a karjaimat a vállra merőlegesen oldalra kinyújtva felhúzzam magam, nemhogy fejjel lefelé gyertyába menjek. Erre a vadparaszt elrikkantotta magát, hogy mit majrézok. A mai napig a fülemben cseng az idióta hangja.


36 év alatt összesen 21 évet jártam iskolába, ezalatt csak két darab tanárt utáltam meg szívből. Ő volt az egyik.

2010. nov. 13. 11:28
 10/16 anonim válasza:

utáltam a tesit....mert sorverseny volt padon ugrálás meg hülyébbnél hülyébb feladatok...jah meg felsősökkel összeraktak és komplexusos voltam órán 29/N

Kislányomnál ugyanazt nyomják mint a kilencvenes években..és mint a nyolcvanasba is ez volt.....ahogy olvasom..

ha mindent újítanak akkor tesin miért nem lehet játszani és új dolgokkal színesíteni az órát...és egy harmadikos ne tesizzen egy hatodikossal...

2010. nov. 13. 12:10
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!