Kezdőoldal » Számítástechnika » Programozás » Szerintetek van rá esély,...

Szerintetek van rá esély, hogy bevezetik minden középiskolában a programozás oktatását?

Figyelt kérdés

Most volt a HírTv-n, hogy legalábbis az MSZP elnöke a Kunhalmi Ágnes nem engedné ki a közoktatásból a gyerekeket anélkül, hogy nem tudnak folyékonyan angolul, azt mondta "sőt továbbmegyek nem szabad kiengedni a közoktatásból, míg nem tud programozni"...


Szerintem nem kéne. Aki ezt akarja tanulni, úgyis olyan suliba megy. Nem kéne mindenkitre ráerőltetni, főleg akit nem érdekel. Ráadásul aki rossza matekból örül, hogy abból átmegy, erre jönne ez, és nem mindenkinek van meg a gondolkodása hozzá.


2016. febr. 7. 20:11
1 2 3 4 5
 41/46 anonim ***** válasza:
De most aki itt ágál a programozástól, valaha is próbálta vagy látta hogy milyen? Az alapokat megtanulni belőle kb 34x könnyebb mint a középiskolás matematika.
2016. febr. 12. 10:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 42/46 anonim ***** válasza:
54%

#40:

Egyrészt nem mindenkinek hanem a középiskolásoknak.


Másrészt mint arra érvként példát mutattam az informatika életünk egyre több területére tőr be, tehát adekvát annak elsajátítása, melynek a programozás is része. Elvileg a Nemzeti Alaptantervben

[link]

(3.2-es fejezet, Algoritmizálás és adatmodellezés) is szerepel, bár nem konkrétan programozásként.


Harmadrészt ez egy nemzetközi trend. Nem csak kis hazánkban, nem egy adott párt ötletelése ez.


Negyedrészt nem kell túlgondolni.

A programozásnak is vannak fokozatai, az egyszerűtől - "a felhasználó adjon be egy számot, ha az kisebb mint 10, a program írja ki ezt 10-szer, ha nagyobb vagy egyenlő 10, akkor írja ki azt 5-ször egymás után" a komplikáltakig.

2016. febr. 12. 12:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 43/46 anonim ***** válasza:
52%

"A programozásnak is vannak fokozatai, az egyszerűtől - "a felhasználó adjon be egy számot, ha az kisebb mint 10, a program írja ki ezt 10-szer, ha nagyobb vagy egyenlő 10, akkor írja ki azt 5-ször egymás után" a komplikáltakig."

Na igen. Pont ilyen programozást nincs értelme tanítani. Nem jó semmire, viszont elmegy vele egy csomó idő. Akiben van affinitás, annak ez rohadtul unalmas, mert iszonyatosan primitív, akit meg nem érdekel, annak meg szenvedés. Informatikát kell tanítani, nagyon fontos, hogy az iskolából kikerülő diákok értsenek az internet és a számítógép használatához, de az, amit KÁ vizionál, az megvalósíthatatlan, és teljesen felesleges. (Arról nem is beszélve, hogy csak most volt képes megcsinálni a középfokúját, ezért eddig diploma nékül osztotta az észt az oktatásról. Szégyen. [link] )

2016. febr. 12. 14:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 44/46 anonim ***** válasza:

"Na igen. Pont ilyen programozást nincs értelme tanítani."


De, ez pont nagyon is hasznos lenne. Legalább lenne valami fogalma a középiskolásoknak, hogy mi a jó fene az a programozás és nem azért nem mernének informatikai képzésekre jelentkezni, mert hogy ez biztosan totál kínai. Ha ezekkel az alapokkal csak azt el tudnánk érni, hogy osztályonként +1 gyerek elgondolkodik az informatikusi pályán, akkor nem tartanánk ott, hogy 15 ezres hiány lenne a szakmában.

2016. febr. 12. 15:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 45/46 anonim ***** válasza:

"akkor nem tartanánk ott, hogy 15 ezres hiány lenne a szakmában."

He európai szinten versenyképes fizetést adnának a programozóknak, akkor nem lenne munkaerőhiány.

2016. febr. 12. 16:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 46/46 anonim ***** válasza:

"He európai szinten versenyképes fizetést adnának a programozóknak, akkor nem lenne munkaerőhiány."


Európa gazdagabb felén is hiány van :) Azért mindenhová ész nélkül nem lehet az "európai bééééért, me' csak" című demagóg szöveget sem puffogtatni.


[link]


Amúgy meg így is a legjobban fizető ágazat, csak mindenki fosik tőle mivel nem ismeri, mert ugye az oktatásunk informatika terén kb még ott se tart mint anyám idejében: "Kapcsoljuk be a számítógépet, jééé, hát ez működik! Na lássunk hozzá, írjunk egy sört, legyen félkövér, ez az! Na most Excelben adjunk össze két számot. Megy ez! Ötös mindenki."


Egy alapszintű bohóckodásra elég lenne heti 1-2 óra, azt meg bőven össze lehetne szedni úgy, hogy szépen kiütjük az órarendből a heti 5 tesit, énekórát, rajzórát, filozófiát, etikát meg a hasonló olyan dolgokat, amiket amúgy is minden diák vagy megpróbál ellógni, vagy ezeken másolja le a szomszédjáról a matekháziját.

Arról meg még nem is említettem, hogy nyugodtan lehetne elvenni óraszámokat a magyar irodalomtól, nyelvtantól és társaitól. 5 éve nekem speciális matekszakos gimisként miért kellett heti ÖT magyarórát végigülnöm? (Szó se róla, pihentetőek voltak, ezért szerettem, de gyakorlati haszna 0.) Ehelyett bőven elég lett volna 3 is és akkor nem csak 2 évig tanultam volna informatikát... röhej, hogyha az ember nem direkt informatikai szakközépbe megy, akkor 2 év után nincs informatikája, maximum ha fakultációt vesz fel, pedig mint már említettem, minden szellemi foglalkozáshoz kell számítógépet használni, nem tudsz válogatni. De lassan már a fizikai dolgozóknál is alap kezd lenni, apám most már majdnem 60 évesen kezdheti megtanulni a használatát, mert egyszerű szakiként is muszáj használnia.

2016. febr. 12. 17:22
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4 5

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!