Kezdőoldal » Számítástechnika » Programozás » Ahogy fejlődik a világ, úgy...

Ahogy fejlődik a világ, úgy "gyártanak" rosszabbnál rosszabb minőségő szoftvereket?

Figyelt kérdés

Példa:


Skype - egy szimpla chat program. A feladatkezelőben 4 db skype processz fut, összesen 400 Mb memóriát megesznek.


2018. szept. 26. 21:06
1 2 3 4 5
 31/41 anonim ***** válasza:
100%

"ha arra optimalizálnak, hogy kevés memóriát használjon, akkor a felhasználó elunja magát vagy dühös lesz, mert lassú."


Már miért lenne lassú csak azért, mert kevesebb memóriát használ?

Inkább annyi, hogy manapság már olyan sok a memória, hogy nem gond betölteni olyan kódokat is, amit amúgy sosem használ a program. Lehetne optimalizálni, de az optimalizálás idő, az idő meg pénz, ergo a fejlesztő cégek úgy vannak vele, hogy működik így is, a user meg vegyen erősebb hardware-t azt kész.


Anno, mikor még szűkösek voltak az erőforrások, nagyon szépen tudtak takarékoskodni és nem voltak lassúak a programok. Pl. egy C64-en abba a 64 Kbyte memóriába kellett mindent belepréselni és ügyesen ki is használták!

2018. szept. 27. 19:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 32/41 anonim ***** válasza:
28%

"Lehetne optimalizálni, de az optimalizálás idő, az idő meg pénz, ergo a fejlesztő cégek úgy vannak vele, hogy működik így is, a user meg vegyen erősebb hardware-t azt kész."


Pontosan. Ezzel le is írtad a hardverlobbi lényegét.

Már azelőtt is így mentek a dolgok,hogy valami eszement kitalálta volna a bitcoinos Ponzi-sémát, főleg a játékoknál.

Persze az átlag hikomat rohamdroidnak könnyebb és egyszerűbb konteónak minősíteni az egészet, és jóóóóól lepontozni, ahhoz nem kell agy.

2018. szept. 27. 19:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 33/41 anonim ***** válasza:
36%

Aszondja C64-en nem voltak lassúak a programok pedig jól optimalizálták őket memóriahasználatra... :D :D :D

1. C64-en tetű lassú volt minden.

A "nosztalgikus idiotizmus" hiteti el veled, hogy nem.

2. C64-en nem azért optimalizáltak memóriára, mert muszáj volt. Annyira kevés memória volt, hogy ha nem fordítanak rá nagy energiát, akkor semmire nem lettek volna képesek elindulni.

3. Ha nem tűnt volna fel, ma nem C64 szintű programok futnak a PC-den. Se erőforrásban, se komplexitásban.

4. Ma az erőforrás SOKKAL olcsóbb, mint a fejlesztő, ha tetszik, ha nem.

5. Így is drágák a szoftverek, még több munkával még jóval drágabbak lennének. Persze ez magyaroknak, akik minden programot kalózkodnak tudom nem nagy érv.

2018. szept. 27. 20:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 34/41 anonim ***** válasza:
51%

"1. C64-en tetű lassú volt minden."

Nem is arra gondolok, hogy 3D grafikát gyorsan számolt volna, hanem hogy arányaiban nem voltak lassúak a programok.


"2. C64-en nem azért optimalizáltak memóriára, mert muszáj volt. Annyira kevés memória volt, hogy ha nem fordítanak rá nagy energiát, akkor semmire nem lettek volna képesek elindulni."

Igen, muszáj volt. Manapság is lehetne rá több energiát fordítani, de nem szokás. Manapság az erőforráspazarlás a jellemző.


"3. Ha nem tűnt volna fel, ma nem C64 szintű programok futnak a PC-den. Se erőforrásban, se komplexitásban."

Ez tény. De nézzük meg a változásokat: Egy mai PC-nek kb. 50000x annyi teljesítménye és 100000x annyi memóriája van, mint a C64-nek. Ehhez képest az általánosan használt programok (pl. egy szövegszerkesztő) nem lettek akkora volumenben gyorsabbak.

Egy szimpla driver is néha több száz mega. Az operációs rendszer 4GB memóriát igényel, míg a C64 rendszere elfért pár Kbyte-ban.

Ergo: a programok komplexitása, mérete nagyobb ütemben nőtt, mint a hardver teljesítménye. Ezért van az pl. hogy még egy SSD esetén is fél perc kell, mire elintul az oprendszer. Anno arányosabb volt a komplexitás a teljesítménnyel.


"4. Ma az erőforrás SOKKAL olcsóbb, mint a fejlesztő, ha tetszik, ha nem."

Ez is igaz és ez az egésznek a gyökere, hiszen mindent a pénz határoz meg.


"5. Így is drágák a szoftverek, még több munkával még jóval drágabbak lennének. Persze ez magyaroknak, akik minden programot kalózkodnak tudom nem nagy érv."

Részemről, nekem nincsenek álmatlan éjszakáim. Linuxot használok, szabadszoftvereket, azt a pár játékot meg, amivel játszom, megvettem Steam-en.

2018. szept. 28. 10:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 35/41 anonim ***** válasza:
100%

#30: Tapasztalat. Persze olyan nagyon nem dühödik fel, csak ritkán akarja emiatt szétverni a gépet.

A C64-es világhoz túl fiatal vagyok, de annyit megjegyzek, hogy az 1970-es években tized akkorák voltak a programok, mint most.

Vannak módszerek, például a chace-elés, amivel a program gyorsítható, de több memóriát használ. Algoritmusokból, adatszerkezetekből is van olyan, ami gyorsabb, de több memóriát használ. Nem biztos, hogy számíthatunk javulásra, ha több cél szerint próbálunk javítani.

A pazarlás arra vezethető vissza, hogy sok a memória, van miből pazarolni.

2018. szept. 28. 14:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 36/41 anonim ***** válasza:

"de annyit megjegyzek, hogy az 1970-es években tized akkorák voltak a programok, mint most."


Szerencsére ez tévedés. Ha tényleg tizedakkorák lettek volna, akkort nem lett volna min futtatni őket. :)


A memória pazarlásának nemigen oka az, hogy van, mert régebben az alap 640 kB-ban is elfért sok minden, monotaszkos volt az oprendszer (tehát csak egy progi futhatott) és mégis szénné optimalizált programok készültek, ráadásul ez igaz volt még egy szövegszerkesztőre is, ahol az optimalizáció nem sok előnyhöz juttatja a felhasználót.


Ez valójában technológiai és szemléletbeli kérdés is. A technológia az OOP és a feature csomag túlburjánzása, átgondolatlansága. A szemlélet meg az, hogy a hardver korlátossága nem hat kényszerítő erővel a programozóra. Régen viszont ott volt a teljesítménybeli felső határ a CPU és a memória esetében is.

2018. szept. 28. 15:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 37/41 anonim ***** válasza:
29%

""4. Ma az erőforrás SOKKAL olcsóbb, mint a fejlesztő, ha tetszik, ha nem."


Ez is igaz és ez az egésznek a gyökere"


Ennek köze nincs az egész témához. A gépek ma sem olyan olcsók, hiszen egy top level masina 300-400K, korábban meg volt 150-200, esetleg 250.


A gépek árát egyébként sem lehet összevetni a programozók árával.


Adott egy standard, ezt követik a vásárlók. Legalábbis zömükben. Ha a programok nagyságrenddel kevesebb memóriát és prociidőt igényelnének, akkor sem dobna ki senki a gépéből 2-4 GB memóriát és a CPU-t sem cserélné lassabbra.

A felhasználók _többsége_ éppen úgy nem fog másik/több ezt-azt venni egyetlen vagy egy-két program futtatása okán.

2018. szept. 28. 15:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 38/41 anonim ***** válasza:
#37: Azt nem csodálom, hogy Te nem érted dragonka, de a nagy többség értette.
2018. szept. 28. 16:17
Hasznos számodra ez a válasz?
 39/41 anonim ***** válasza:

más és más okai van ennek, kérdező

a játékok szempontjából érthető a dolog: anno, amikor még nem volt internet, és kevesen értették a számítógépeket, a játékok csak egy szűk kisebbségnek készültek

nos, ez a kisebbség hozzászokott, hogy a videójátékok nehezek, kihívóak, és volt türelmük a legdurvábbat is végigcsinálni: ez csak az ő rétegüknek szólt

aztán ahogy megjelent az internet, és egyre több háztartásba került PC, le kellett hülyíteni a játékokat óvodás kisdedó szintre, hogy a legbénább alkalmi gamer is végig tudja csinálni, és hogy minél több ember megvásárolja a játékot...

egy 85-ös születésű gamer helyből végigviszi a Prehisztorik 2-t életveszteség nélkül, egy mai gamer már a 2. pályán letörli a játékot, és teleajvékolja a netes fórumokat hogy "ZOMG dis game iz impossible!!!!1!!!11!11ONEONEONEELEVEN!"


ami a felhasználói programokat illeti, már leírták előttem az igazat: az egész játék arra megy ki, hogy az emberek több memóriát, erősebb procit, jobb videókártyát vegyenek...ha minden olcsó vacakon elműködne a program, senki nem vásárolná a méregdrága cuccokat


lehet engem is lepontozni a lamer sutyerákoknak, szeretem látni, ha igazam van, beismerni úgyse fogják még saját maguknak se, mert az ugye derogál...

2019. aug. 17. 00:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 40/41 anonim ***** válasza:
Ha majd a hamarább elkészülő nem lesz előnyben a kis méretűvel, gyorssal, kevés memóriát használóval szemben, akkor majd több energiát fognak ebbe belefektetni. Addig nem.
2019. aug. 17. 12:50
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4 5

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!