Kezdőoldal » Tudományok » Természettudományok » Folyamatosan kérdezgetik a...

Folyamatosan kérdezgetik a diákok, hogy miért kell kémiát, és bioszt tanulniuk, amikor nagyon kevés hasznát veszik az életben, miket tudnék mondani- válaszolni nekik ezekre?

Figyelt kérdés

Még a bioszt el is tudom adni nekik a szervezetük- testük egészségével- ismeretével, de a kémiát már nehezebben tudom eladni.

Ugye említem, hogy ami van világ körülötted, ugye azt anyagok- elemek- molekulák- atomok alkotják- amiknek a nagy részét itt megismerheted; vagy pl.: a vízkőoldó+ hipó összeöntésétől évente Észak Amerikában 7-10000 ember hal meg a fejlődő klórgáz belélegzésével, és ha ezt megtanulták volna, akkor nem lehetett volna ez gond; vagy sokan a kigyulladt olajos tepsit vízzel kezdik el oltani, és ez is veszélyes; vagy jönnek az áltudományok- homeopátia, parajdi- himalájai- tengeri sók badarságai, vagy a zeolitos dolgok stb stb szóval mondok én sok mindent, még kreatív is vagyok (szerintem), de még sem látom a felvilágosulást rajtuk, látom, hogy ez kevés, mit lehetne még mondani?


(nyilván nem tudok rászánni erre egy órát, max 10 perc, hiszen annyi idő nincs, nyomni kell az anyagot- tanmenetet, és persze próbálom az anyagok végén az aktualitásokat- hétköznapi dolgokat- példákat leírni, de ez cseppenként adja a tudást, és az első csatában vesztem el a bagázs nagy részét, akiket már szinte lehetetlen visszahozni)



2016. dec. 28. 10:10
1 2 3 4
 21/33 anonim ***** válasza:
100%
Nem tudom, én azokat a dolgokat tanulom, amire nekem szükségem lesz. Kémia úgy összességében nem annyira érdekel, csak az a része, ami kapcsolódik a fizikával/elektronikával (pl. akkumulátorok, kémiai áramforrások). A biológia meg egyáltalán nem tud izgatni. Anyám a lelkemre kötötte, hogy legyen meg a hármas átlag, azt tartom, de egyébként rühellem. Biológiából is kb. csak annyit tudok, amit gyakorlatban alkalmazunk (van tanyánk, és ott termelünk vmennyi kaját pl). Van ilyen. De egyébként figyelnék is órán, ha nem lenne olyan unalmas... Érdekes, tavaly tanévben még volt föci, semmit sem akartam kezdeni a föcivel, de olyan jó volt a tanár, hogy azon az órán mindig viszonylag aktívan résztvettem. De pl. a tavalyi fizikatanár annyira botrányos volt, hogy a fizikát csak végigültem, mint egy krumpliszsák, és benyomtam a telóm is. Pedig a fizika/matek irányba fogok továbbtanulni, de mégis... Ráadásul sokszor hülyeséget is tanított. Áhh...
2016. dec. 30. 23:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 22/33 Mojjo ***** válasza:
100%

@21: hát igen, ebből is látszik, hogy a tanárnak mekkora a jelentősége és szerepe. Jóval, és ezalatt azt értem, hogy JÓVAL megbecsültebb szakmának kellene lennie. Olyan emberekkel, akik ezt komolyan szeretik művelni, akik erre hivatásként tekintenek, akiknek ez nem kényszerpálya, hanem egy megálmodott cél stb stb...


(Tévedés ne essék, csak "hangosan" gondolkozom, véletlenül sem akarom azt mondani, hogy a kérdező nem ilyen. Sőt...)

2016. dec. 30. 23:59
Hasznos számodra ez a válasz?
 23/33 dq ***** válasza:
14%

"Mojjo nevű felhasználó válasza:


Mondjuk, ha valakit nem motivál a tudásvágy, a kíváncsiság, a megismerés öröme, hanem "mire tudom ezt használni az életben" hozzáállással tekint a tanulnivalókra, az régen rossz. "


Ami ennél is rosszab, ha a tanárt nem teszi.

Miért nem lehet õszintén azt mondani: azért tanuljátok ezt, hogy nekem legyen fizetésem. Nektek heti 3 óra + készülés, ki lehet bírni, én viszont éhen halnék különben.


Esetleg mutathatsz pár yt videót arról nekik hogy milyen jó is lehetne a biosz meg a kémia óra ha nem te tartanád.. És hogy ha nem tanulnak, akkor egy esetleges iskolaváltáskor (vagy ha elmész szülni) valami értelmes tanárt kapnak, akkor majd jól bánni fogják hogy nem tanultak...


.. .. ..


Talintullival tudok csak egyetérteni: add vissza a diplomád, és menj el közmunkásnak, ha más nem.


.. .. ..


"pl.: a vízkőoldó+ hipó összeöntésétől évente Észak Amerikában 7-10000 ember hal meg a fejlődő klórgáz belélegzésével, "


Közelebb lesz az a 7-hez, mint a 10000-hez. (Vagy mint a 10-hez.)

2016. dec. 31. 00:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 24/33 anonim ***** válasza:
85%

Előbb talán #21-hez. Te az a fajta ember vagy, aki még kötődik másokhoz. Ha úgy érzi, jót akarnak neki, hallgat rájuk. Ha úgy érzi, érdektelenek, nem figyel oda. Mit mondhatnék? Próbálj jobban önálló lenni. Fontos mások véleménye, mert az egy más nézőpont, nem érdektelen akkor se, ha hülyeség. De legyünk mindig kritikával.

Ne azért tanulj, mert anyád lelkedre kötötte, bár jó, ha az embernek ilyen anyja van. Azért tanulj, mert ha körülnézel, láthatod, azok boldogulnak jobban. Ez motiváljon. Persze bunkó módon is lehet lopni, rabolni, de nem tartósan.

Ha egy tantárgyat rühellsz, az mindig azért van, mert valahol lemaradtál. Velem is előfordult, sürgősen korrepetálták a tárgyat. A munkám nagyjából semennyire se kapcsolódik hozzá, mégis alapvetően befolyásolta az életem minőségét. Mert az élet nem csak munka.

A jelenség pontosan az, amit leírsz. Természetes (a többségnél), hogy nem tanul, mert az fárasztó, otthon pedig kevéssé tapasztalta, hogy a fárasztó lehet hasznos. Ezért fontos a tanár motivációja. Ha érdekesen mesél, figyelünk, mert szórakoztat. Ha unalmasan, akkor se figyelünk, ha a téma érdekel. Csakhogy a tanárnak is kell motiváció! Ma kap helyette tömérdek megaláztatást. Mitől lenne motivált? Ezért igaz mélységesen Mojjo megállapítása. Alapvető változás akkor lesz, ha a tanárt tisztelik. Ez jelenti az anyagi megbecsülést is, de ez csak az egyik, bár fontos feltétel. Kell a társadalom, a szülők megbecsülése is. Persze megbecsülni csak jó embert lehet. Ez a róka fogta csuka esete. Valakinek el kell kezdeni, és ez a feladat mindig a hatalomé. Ha pedig annak a céljai éppen az ellenkezők, akkor azt a hatalmat el kell takarítani. Csakhogy ezt – már – sokan nem értik meg. Akkor meg kéne értetni velük. Ez se megy. Ezért irgalmatlanul lassú a folyamat. És a kiút egyféle, ha mindentől és mindenkitől függetlenül megérted: tanulni mindent, ami eléd kerül. Egyik témát alaposabban, mert érdekel, másikat kevésbé, mert nem érdekel, de áttételesen akkor is hasznos. Mert a világban az egyensúly a legfőbb törvény. Ha legalább egy kicsit mindenből tudsz, el fogsz igazodni a váratlan helyzetekben is. Annyira mindenképp, hogy képes legyél folytatni.


Dq-hoz. A társadalom akkor halt meg, amikor azt kezdte gondolni, a diákok azért vannak, hogy a tanárt eltartsák. Amelyik társadalom összecseréli az okot az okozattal, azt nem lehet rábírni, hogy a helyes irány az ellenkező. Az csak a vesztébe képes tartani.

Egy folyamatot mindig több dolog juttat oda, ahol van. De van az okoknak sorrendjük. Ha a fontos ok fennáll, a lényegtelenebb nem befolyásolja a dolgok menetét.

A társadalom, a gazdaság romokban, mert tönkretették, elvették a hitét, rávették sunyi hamisságokra, és mindennek fontos helyszíne az iskola. Ha megalázzuk, tönkretesszük a tanári pályát, oda a gyengék mennek. Ezzel meg is teremtettük az okot a tanárok szidására, ráadásul, a maradék jó tanár is ember, és megalázottan nem képes jó produktumra. Az csak a rendkívüli embereknek sikerül ilyen körülmények között is. A társadalmat rábeszélték alattomos módon a pálya lenézésére. A tömegeknek pedig fel sem tűnik, hogy azokat szidalmazzák, becsmérlik, akikre a gyerekeik jövőjét bízzák. Ennél ostobább hozzáállás nem is létezik.

Az a helyzet dq, hogy a tanárt azért találták ki, mert a gyermek nevelése, oktatása egy szakma, tudást igényel. A társadalom jövője pedig attól függ, a gyerek (diák) milyen szakszerű bánásmódban részesül. A diák van, különben nincs folytatás. A diákot oktatni kell, különben nincs folytatás. Az oktatáshoz tudás kell, ezért van a tanár. És ha valakitől kapunk valamit, talán életünk legfontosabbikát, akkor azt meg kell keményen fizetni. Pénzzel, hogy képes legyen méltó színvonalon élni. Elismeréssel és köszönettel, hogy akarjon mindig jókedvvel tanítani, hogy mindig a legjobbat akarja kihozni önmagából. És hogy ne legyen lehetőséged félreérteni: ugyanezt a megbecsülést meg kell kapnia a politikusnak, a tudósnak, a kazánszerelőnek, az adminisztrátornak, a vasmunkásnak, sőt az utat tisztára takarítónak is. Mert ez az alapja a jó munkának, aminőségnek. De az a mai kormány a tisztelet és megbecsülés helyett a gyűlöletre és lenézésre uszít. Ha nekik hiszel, nincs dolgom veled. Tedd, amit tenned kell, és ne csodálkozz, ha a gyereked a halásos ágyadon leköp. Meg fogod érdemelni.

De azért remélem, erről nincs szó.

2016. dec. 31. 11:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 25/33 dq ***** válasza:

"A tömegeknek pedig fel sem tűnik, hogy azokat szidalmazzák, becsmérlik, akikre a gyerekeik jövőjét bízzák."


Észre sem veszik.

2016. dec. 31. 12:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 26/33 anonim válasza:

Azért is kell tanulni, mert így szélesedik ki a világ, így tudják eldönteni, hogy ezzel akarnak-e majd komolyabban foglalkozni, vagy nem.

Azért kell tanulni, hogy ne legyenek olyan könnyen átverhetők, ne fényevőnek neveljék a gyerekeiket, vírus ellen ne antibiotikummal probalkozzanak, ne költsék a fizetésüket nehézfém-kivezetésre vagy lúgosításra, hanem gondolkodjanak!

Illetve, ahogy egy válaszoló már említette, háztartási balesetek se történjenek velük.


A középiskolai biológia és kémia nem olyan nagyon komoly szintű, hogy bárki az idejét pocsékolná vele. Csak jót fog tenni neki, a termeszettudományokban való minimális jártasság egyfajta tudományos gondolkodást tanít, aminek később mindenki hasznát veszi

2017. jan. 2. 19:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 27/33 dq ***** válasza:
67%

#26: "Csak jót fog tenni neki"


Kivéve ha megutáltatják vele. Ekkor kevesebben választanak term.tud. pályát. Kinek jó ez?

Az õrült-gonosz bölcsészeknek? Nem hiszem.

2017. jan. 2. 19:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 28/33 anonim ***** válasza:
77%

Azokkal foglalkozz, akiket érdekel!


A link diákok szülei úgyis csinálnak nekik állást, tök mindegy hogy 2-esre diplomáztak, kettesre érettségiztek.


Cégvezető, fideszes, igazgató, mszps- lmp-s, jobbikos apuka, anyuka kihúzza őket a bajból, sohasem esik ki a csecs a szájuk közül...


A jeles diákjaid, meg úgyis szenvedni fognak az életben mindenért, hiába nyertél velük OKTV-t most!

Az érdeklődő diákokkal foglalkozz, minél többet és minél jobban, mert lehet te leszel az utolsó lelkiismeretes szakember, akit velük foglalkozott az életben!

2017. febr. 15. 21:19
Hasznos számodra ez a válasz?
 29/33 anonim ***** válasza:
50%

28-as vagyok, szóval az előző azokról szólt, akik mindenre és mindenkire tesznek a középsuliban, az ő szüleik vagy jó káderek vagy egyszerűen azt hozza a gyerek, amit otthon tanult.


Aztán látsz olyanokat, akik másból jók, de kémiából nem és a kémia nem is érdekli őket. Ha az egyetemen nem lesz kémiára szükségük, őket hagyd békén, tanulják meg 3-4-re a törzsanyagot és kész.


Aki viszont csak kémiából nagyon jó és kell is neki a kémia, azzal foglalkozz sokat és minőségileg!


OK, 30 gyerekből van tiszta 1-2 kitűnő, de nem hozzájuk kell viszonyítani, hanem ahhoz, hogy később kinek kell közülük a kémia álláshoz/továbbtanuláshoz.

2017. febr. 15. 22:05
Hasznos számodra ez a válasz?
 30/33 dq ***** válasza:

#28: "Az érdeklődő diákokkal foglalkozz, minél többet és minél jobban, mert lehet te leszel az utolsó lelkiismeretes szakember, akit velük foglalkozott az életben!"


Na õ biztos hogy nem.

2017. febr. 16. 00:37
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!