Kezdőoldal » Üzlet és pénzügyek » Karrier, fizetés » Mennyire nehéz a mozdonyvezető...

Mennyire nehéz a mozdonyvezetői hivatás?

Figyelt kérdés
Azt tudom hogy elég nehéz elvégezni a tanfolyamot, de maga a 12 órás munkavégzés az mennyire megterhelő szellemileg?

2022. dec. 1. 22:58
1 2 3 4
 11/31 anonim ***** válasza:
70%
Ha neked ez csak egy munka akkor ne is jelentkezz. Legfeljebb a MÁV-Starthoz. Csak egy munka... régen rossz ha így kezdi valaki.
2022. dec. 2. 12:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/31 A kérdező kommentje:

És ki mondta hogy menet közben fogják kiadni a munkaközi szünetet? Feltételezem az mksz-t az induló vagy célállomáson adják ki a mozdonyvezetőknek valamikor a szolgálat közben és nem akkor amikor a mozdonyvezető éppen valamelyik vonalon az egyik induló állomásról valamely célállomásra utasokkal teli vonatot továbbít és félúton majd azt mondják, akkor most állj meg, vedd ki a munkaközi szünetet. Az utasok meg majd türelmesen megvárják míg letelik az a 20 vagy 30 perc munkaközi szünet, a menetrend szerinti menetidő meg annyival hosszabb lesz majd...

Értelmes hozzászólás volt 10-es, gratulálok.

2022. dec. 2. 12:35
 13/31 A kérdező kommentje:

11-es, csak hogy tisztázzuk az én életem nem a vasút körül forog, nem arról szól, nem vagyok ilyen fanatikus vasút rajongó. De vagyok olyan tisztességes, megbízható, lojális és elkötelezett munkavállaló szerintem mint a mozdonyvezetők többsége és megbecsülöm az olyan munkát és munkahelyet ahol engem is megbecsülnek. Ha ez elmarad, akkor tőlem se várjanak mást. Ahogy mondani szokták, amilyen az adjon Isten, olyan a fogadj Isten.


De ha mozdonyvezetőnek csak olyanok jelentkezhetnek vagy olyanokat várnak, akiknek a mindenük a vasút meg a mozdonyvezetés és ezért élnek-halnak, akkor az biztos hogy nem vagyok mozdonyvezetőnek való.

2022. dec. 2. 12:49
 14/31 anonim ***** válasza:
100%

Nem annyira nehéz elvégezni a tanfolyamot. Vannak sokkal nehezebben elsajátítható dolgok is a világon.


"leszállhatsz, Hatvan és Gyöngyös között kiveszed a félóra kaja szünetet, sétálhatsz a mezőn"

Tényleg volt olyan kolléga aki megcsinálta. Mondjuk ki is rúgták :D


Fő szabály szerint tényleg nem mehetsz el a gépről. Nem szabad csak úgy engedély nélkül ott hagyni. Ha el szeretnél menni valahova, akkor szólni kell az állomáson dolgozóknak hogy nem vagy ott, ne keressenek és a mozdonyt is olyan állapotban kell otthagyni hogy azt bárki ne vihesse el. Ha mozdony nélkül maradsz, akkor sem kolbászolhatsz el engedély, jelzés nélkül. Munkahely!

Mksz természetesen a törvényi előírásoknak megfelelően van. És persze nem 60 és a halál f.a után kettővel adják ki. Úgy vannak tervezve a szolgálatok, hogy az mkszt olyan helyen lehessen eltöleni ahol van pihenő helyiség, wc, stb.

A hosszabb távon közlekedőknek jobb, mert több idő jut két vonat között a pihizésre. Az elővárosi mozdonyvezetők akik fordulnak a 12 óra alatt 6-7 alkalommal Vácra, Esztergomba, stb, azoknak tényleg sokszor percre pontosan be kell tartaniuk az mkszt.

A hajnali 2-es kezdés teljesen normális, a reggeli vonatokat is el kell valakinek vinnie.

2022. dec. 2. 14:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/31 A kérdező kommentje:

Köszönöm 14-es a részletes és tartalmas a választ.


A tanfolyamról azért már hallottam olyat hogy a mozdonyvezető gyakornokok 70-80%-a, vagy még magasabb arányban buktak meg a hatósági forgalmi vizsgán így annyira csak nem lehet egyszerű. De nyilván ennél is vannak sokkal bonyolultabb dolgok a világon, ezzel egyetértek.


Nincs semmi gondom a hajnali 2 órás kezdéssel csak azért ilyen butaságokat ne állítsunk már hogy hajnali 2-től délután 14 óráig le sem szállhat a mozdonyról meg nem hagyhatja el. WC-ni meg ágytálban vagy a kórházakban használt kacsában kell de azt is a mozdonyon... :) Az már más kérdés hogy igen, a reggeli vonatokat is el kell vinni valakinek, de mondjuk az ilyeneket logikusan tervezve a szolgálatokat lehet az éjszakásoknak kellene mondjuk végzősben elvinni és nem kezdőnek berakni, nappalosba, de ehhez már a fordát kellene úgy szervezni és alakítani hogy a mozdonyvezetőknek is jó legyen, mondjuk erre már kevés helyen figyelnek hogy a dolgozóknak is jó legyen.


Még egyszer köszönöm a válaszod és Mindenki más hozzászólását is!

2022. dec. 2. 15:22
 16/31 anonim ***** válasza:
100%

“mondjuk az ilyeneket logikusan tervezve a szolgálatokat lehet az éjszakásoknak kellene mondjuk végzősben elvinni és nem kezdőnek berakni”


Szerintem nem tudják megoldani, annyira kevés az ember. Múlthónapban, ha valaki elment volna szabira/táppénzre járatokat kellett volna törölni, mert nem volt kit rá rakni a mozdonyra (legalábbis az 1-es vonalon)


Volán amúgy ugyan ez

2022. dec. 2. 17:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/31 A kérdező kommentje:
16-os, köszönöm értem ez lehet. Az biztos hogy óriási felelősség van egy-egy mozdonyvezetőn meg azért elég sokat kell tanulni, az időszakos vizsgákról nem is beszélve, vállalni a rendszertelen életvitelt, pl. hogy hajnali 2-kor kell kezdeni, hogy nem az adott telepállomáson végez hanem önköltségen kell visszautaznia, hogy nincs ünnepnap, hétvége hanem amikor be van írva akkor menni kell stb. Meg azért az orvosi alkalmassági is elég komoly szűrő gondolom emiatt is van kevés mozdonyvezető, mert itt azért nem annyi az orvosi alkalmassági hogy megmérik az ember vérnyomását, megnézik a látást, hallást, van egy egyszerű idegrendszeri vizsgálat és kész. Úgy hallottam az orvosi alkalmassági vizsgálatokon is sokan kihullanak. Úgyhogy nem egyszerű bekerülni és bentmaradni az biztos.
2022. dec. 2. 17:23
 18/31 anonim ***** válasza:
100%

“meg azért elég sokat kell tanulni”


Főleg ha nem pesti vagy akkor fel kell költöznöd, persze adnak szállást csak ha van család stb akkor nem egyszerű illetve igen, van mit tanulni.


“Meg azért az orvosi alkalmassági is elég komoly szűrő”


Igen, nem nehéz megbukni rajta.


“önköltségen kell visszautaznia”


Elméletben csak időbe kerül. Győriek vannak, hogy hegyeshalomba kezdenek vonattal elmennek ingyen azt kész stb.

2022. dec. 2. 20:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/31 A kérdező kommentje:
Köszönöm 18-as. Nem vagyok pesti, Debrecen mellett lakok de most a MÁV oldalán azt írták hogy Debrecenben lenne a mozdonyvezetői tanfolyam csak Debrecen, Püspökladány, Nyíregyháza, Záhony vonalra képeznek mozdonyvezetőket. Gondolom ez azt is jelenti hogy lenne olyan szolgálat hogy mondjuk Püspökladányban, Nyíregyházán vagy akár Záhonyban végzek és önköltségen kell visszautazni vagy ezeken az állomásokon kellene kezdeni a szolgálatot és fel kellene utazni a mozdonyért vagy vonatért.
2022. dec. 2. 20:55
 20/31 anonim ***** válasza:
100%

"fel kell költöznöd"

Hova fel?

Van máshol is tanfolyam ám báttya! Nem kell mindeniért FEL menni butapestre!

Például LENT Miskolcon, Szombathelyen, Pécsen is van tanfolyam.

2022. dec. 2. 20:56
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!