Kezdőoldal » Üzlet és pénzügyek » Karrier, fizetés » Mennyire nehéz a mozdonyvezető...

Mennyire nehéz a mozdonyvezetői hivatás?

Figyelt kérdés
Azt tudom hogy elég nehéz elvégezni a tanfolyamot, de maga a 12 órás munkavégzés az mennyire megterhelő szellemileg?

2022. dec. 1. 22:58
1 2 3 4
 21/31 anonim ***** válasza:
Velem csak a Pestit informálták le tetyka, pedig szombathely 60km-re van…
2022. dec. 3. 04:54
Hasznos számodra ez a válasz?
 22/31 anonim ***** válasza:
100%
Az is lehet hogy csak te vagy onnan a környékről. Egy csávó miatt nem indítanak tanfolyást. Ha ennyire zavar a pestre bejárás, akkor menj a gysevhez.
2022. dec. 3. 08:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 23/31 A kérdező kommentje:
Amúgy hány éves korig lehet jelentkezni mozdonyvezetőnek? Sajnos már nem vagyok olyan fiatal, hanem középkorú.
2022. dec. 3. 11:28
 24/31 anonim ***** válasza:

“Ha ennyire zavar a pestre bejárás, akkor menj a gysevhez.”


Nem zavar, mert adnak szállást. A Gysev nem keres MV-ket csak a Raaberbahn az meg más világ. Egyébként a gysevnél is van képzés ami csak pesten van. (Pl.: kocsivizsgáló)


“Amúgy hány éves korig lehet jelentkezni mozdonyvezetőnek”


Minimum korhatár van csak ha jól tudom.

2022. dec. 3. 12:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 25/31 A kérdező kommentje:
Köszönöm 24-es a válaszod.
2022. dec. 3. 13:02
 26/31 anonim ***** válasza:

Eléggé leszívja az embert, mert a figyelmet folyamatosan fent tartani elég nehéz egy hosszú szolgálatban, pláne úgy, hogy teljesen más koncentrációt igényel mint a közúton a vezetés. Mivel egy kis országban élünk így 4 órás útnál biztos nem vezethetsz egyszerre többet. De közte van kötelező pihenő idő, technikai szünetek, mert még egy flirtnek is a forduló ideje papíron 7 perc, hát még egy hagyományos körbejárással... Meg a vonatok sem végtelenül indulnak, tehát szolgálat közben is kapsz váltást, mozdony elkerül más vonat élére más vezérre neked meg a kövi indulódig amit váltani fogsz van mondjuk 1 óra pihenőd.

Régen(szerintem most is) több ponton is szerveztek tanfolyamokat, így pl. Debrecenben is, ahova írva van. A képzés itt azt jelenti, hogy te mozdonyt az egész országban vezethetsz, de pl. Debrecenbe a leírt településekről keresnek jelentkezőket, mivel akkor oda képzik ki őket majd vonalismerettel, ezekről a helyekről fognak dolgozni stb..

A legtöbb ic-t amúgy sem a Budapestiek viszik, szóval elég logikus.

2022. dec. 6. 10:57
Hasznos számodra ez a válasz?
 27/31 A kérdező kommentje:
Köszönöm 26-os a tartalmas hozzászólást. B kategóriás jogosítványom van, de akkor ahogy írtad a közúti vezetéstől teljesen eltérő koncentrációt igényel a mozdonyvezetés. Igen, most azt látta hogy pont december végéig lehet jelentkezni egy Debrecenben induló mozodnyvezető tanfolyamra, csak gondolom sokan is jelentkeznek, főleg ebből a régióból így nehéz a tanfolyamra való bejutás is.
2022. dec. 6. 12:40
 28/31 anonim ***** válasza:
100%

26-os vagyok

"gondolom sokan is jelentkeznek"

Hát annak a fele(ha nem több) biztosan alkalmatlan, szóval emiatt kár aggódnod. Ha te alkalmas vagy biztos felvesznek, mert hiány van, de ha valami oknál be is telne, akkor ha jól tudom minimum évente egyszer meghirdetik a tanfolyamot. Amennyire én tudom nincs tolongás, a mozdonyvezetői pályán már nem olyan vonzó a kiemelkedő fizetés mellett sem, mivel elég nagy flexibilitást igényel, mint minden közlekedésben dolgozó "járművezető" szakma(buszos, villamosvezető, mozdonyvezető, pilóta, stb), így a vonat bz-ken kívül nem sokan jelentkeznek szerintem.


Olvastam korábbi válaszokat így leírom amit még tudok.


Ha az ember meg akarja csinálni a tanfolyamot meg tudja, tényleg nehéz, de akinek van egy kis sütni valója és akarja meg tudja csinálni.

A máv egy fix munkáltató, kevesebbet fizet mint egy magánvasút, de a létszámhiányok ellenére is sokkal barátibbnak nevezhetők a vezénylések mint egy magánvasútnál, plusz ingyen utazol, meg hát nem fognak az ország másik felébe vezényelni minden egyes alkalommal hajnal 4-re. Csodára azért ne várj, ez is egy cég, nagy cég, nem fogják az embert a tenyerükön hordozni, de nem gondolom, hogy bármely más munkahely különb lenne.


Ami nehéz lehet azok a gázolások, lehet bírod a látványt, de azt is végig fogod nézni, ahogy behajt elég az autó, amiben egy család ül, vagy beesik valaki a peronról eléd. Nehéz ezt feldolgozni, sokaknak vannak rémálmaik nagyon hosszú ideig.

2022. dec. 6. 15:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 29/31 A kérdező kommentje:

28-as köszönöm a biztató választ, a lelki megterheléssel nem lenne gond. Ezt jól bírom így ha nem is egyből de különösebb gond nélkül sikerülne feldolgozni.


A biztos munkáltató is sokat jelent a mai világban. Úgy tudom időszakos vizsgák is vannak, azokra mennyit szoktatok készülni hogy sikeres legyen? Nyilván amit az ember megtanul meg használ munkája során azt nem felejti el, de amit kevésbé használ az mennyire esik ki idővel? Sok olyan szakmai ismeret van amit nem használ egy mozdonyvezető de mondjuk egy időszakos vizsgán felmerül?

2022. dec. 6. 15:25
 30/31 anonim ***** válasza:

Azt, hogy mennyi esik ki szerintem emberfüggő, de én még nem hallottam ilyenről, hogy valaki az időszakoson elhasalt volna, az a cégnek is nagy érvágás lenne. Ha izgul az illető akkor érdemes átnézni, de az időszakos ilyen ilyen jelölje meg a helyes választ téma, nem kell odahányni a vizsgabiztosnak fejből a teljes F2-őt.

Meg hát az eü alkalmasság felülvizsgálat, ha az embernek nem lett közben súlyos betegsége, vagy kattant meg itt sem lesz gond.

2022. dec. 6. 15:49
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!