Kezdőoldal » Ételek, italok » Vendéglátás, éttermek » Pincérnek miért illik borra...

Pincérnek miért illik borra valót adni, amikor ugyanúgy ez a munkája és pl. egy ruha boltosnak ha kedves és segít miért nem szoktak?

Figyelt kérdés
2021. jan. 4. 10:39
1 2 3 4 5
 41/47 anonim ***** válasza:
100%
40-es értem. Hát lehet azért mondom ezt, mert még fiatal vagyok és nem nagyon járok olyan helyekre. Viszont ahogy írjátok hogy nem muszáj, de azért mégis az, elég fura.
2021. jan. 7. 14:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 42/47 anonim ***** válasza:
100%

#41: azért fura, mert keverik a kettőt gyakran. A szervizdíj az nem borravaló. Csak ilyen hülyén van megoldva. Így a szervizdíj is fekete bevétel az éttermeknek, de legalább nem kell adózniuk utána, a pincérek pedig így jobban járnak - meg a vendégek is, mint ha hivatalosan felszámolnák és rajta lenne a számlán, mert akkor már az áfát is hozzá kéne csapni.

Csak sokan visszaélnek ezzel, és úgy vannak vele, hogy ők nem fizetnek egy fillérrel sem többet, mint amennyi a számlán szerepel, mert a kenyérért, a farmernadrágért, meg az anyák napi virágért sem fizetünk többet. Lehet így is, csak ilyenkor pont azzal a pincérrel szúr ki, akitől elvárja a kifogástalan kiszolgálást. A pincérek pedig nem tehetik szóvá ezt, hiszen akkor ki tudja, mire számíthatnának a vendég haragja miatt. Ha valamelyik pincér szóvá teszi, abból általában botrány van.

Aki rendszeresen jár étteremben, azoknak azért a nagyon nagy része kifizeti a szervizdíjat, mint magától értetődő dolgot a vendéglátásban.

De vannak olyan országok is - például Japán - ahol ilyen nincs, meg a borravalót sem ismerik. Ott ha többet akarsz adni egy étteremben, csak néznek értetlenül.

2021. jan. 7. 14:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 43/47 anonim ***** válasza:
100%

#33 Érdekes amit írsz, de csak részben kapcsolódik a borravalóhoz.

Tavalyelőtt egy, a szépirodalomból ismert étteremben ebédeltem. 10% borravalót adtam, és a pincér látványosan, hogy kevesli.

Olvastam olyan kommentet is, hogy a borravaló a szervízdíjon felül is JÁR(!).

Szintén tavalyelőtt egy Teréz körúti teraszon rendeltem egy pohár bort, amit csak ki kell tölteni, (nem kell főzni, mint a kávét, v. megvárni míg lemegy a habja, mint a sörnek), 28 perc után meguntam a várakozást, és eljöttem. Ha egy perccel hamarabb kihozzák, biztos, hogy nem adtam volna borravalót.

#38 Ami a kalkulációd illeti: amikor rendelek, többnyire tudom akarok-e majd borravalót adni, legfeljebb nem adok, ha elégedetlen voltam. Figyelembe veszem, van-e szervízdíj, vagy borravalót adok. Ha a szervízdíjjal EGYÜTT drágábbnak találom a helyet, keresek másikat. Ha nincs másik, eldöntöm, menejek-e.

2021. jan. 7. 18:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 44/47 anonim ***** válasza:
100%
Ami furcsa a vendéglátásban, bár nem közvetlenül kapcsolódik a borravalóhoz: Sok posztot olvasok arról, hogy hogyan viselkedjék a vendég ahhoz, hogy a személyzet elégedett legyen vele. Tízedennyit sem a fordítottjáról.
2021. jan. 7. 18:41
Hasznos számodra ez a válasz?
 45/47 anonim ***** válasza:
50%

#44: azért te is tudod, hogy ez nem így van. A pincér/felszolgáló legalapvetőbb tulajdonsága, hogy kedves legyen, és kiszolgálja a vendéget. Persze vannak, akik már ennek sem felelnek meg, de az olyanok általában kihullanak, rosszabb esetben megragadnak egy kevésbé igényes étteremben, ahova nem találtak jobb embert.

Én mondjuk alapvetően úgy vagyok vele, hogy mindenkivel úgy viselkedek, ahogy én szeretném, hogy velem viselkedjenek. Emiatt bunkósággal az éttermekben, és azon kívül sem nagyon szoktam találkozni, csak nagyon elvétve.

Egy képzett felszolgáló évekig tanulja a szakmát, csak a vendégek általában fel sem fogják, hogy például miért kér elnézést a pincér olyan esetben, ha nem tudja neked jobbról állva letenni eléd a tányérodat, (mert mondjuk nem fér oda) csak balról.

Elvárásokról én soha nem hallottam még, maximum olyanról például, hogy nem mindenhol tudnak asztalt biztosítani akkor, ha nem foglaltál előre (akkor sem, ha szemmel láthatóan vannak üres asztalok), vagy a legtöbb helyen nem szeretik, ha bementek ketten, és leültök egy nyolcfős asztalhoz, hanem a pincér mutatja meg, hogy melyik asztalt, asztalokat ajánlja nektek.

2021. jan. 8. 09:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 46/47 anonim ***** válasza:

#45 Az ilyen posztok elég gyakoriak.

Olvastam már olyat is, hogy a vendég ne igyék a szobai minibárból, mert a személyzetnek fárasztó(sic!)újratölteni. Ez nyilván szélsőség, de van ilyen is.

2021. jan. 8. 09:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 47/47 anonim ***** válasza:
100%

#46 érdekes fórumok lehetnek azok, ahol ilyeneket írnak. Mekkora hülyeség már ez? Azért van a szobai minibár, hogy fogyasszál belőle. El tudom képzelni, hogy azok az emberek, akik ezt a feladatkört ellátják, egymást között beszélnek ilyeneket, de ez az ő korlátoltságokat mutatja, hiszen az ő fizetésük is abból van, hogy megissza a vendég a 800 forintért adott Cappy gyümölcslevet, vagy az 1200 Ft-os mini pezsgőt, meg ezeket. Kicsit is normális gondolkodású ember nem mond ilyeneket szerintem.

Kiégett, korlátolt, munkájukat megutált alkalmazottak gondolkodása ez, nekem legalábbis annak tűnik.

2021. jan. 8. 09:27
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4 5

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!