Kezdőoldal » Közlekedés » Biztosítás, papírmunka » A1 vagy B125? Nulla motoros...

A1 vagy B125? Nulla motoros előélettel szerintetek melyiket válasszam?

Figyelt kérdés

Azt hallottam, hogy a B125 óraszáma olyan kevés, hogy mindenképpen kell vennem majd több pótórát és valószínűleg nem is sikerül majd elsőre a vizsga. Ti mit gondoltok, tapasztalatok ezzel kapcsolatban?


Illetve a másik kérdésem, hogy városi és helyi (15-20 kilométeres körzetben) közlekedésre szerintetek elég az A1? Nagy motort biztos nem akarok majd a későbbiekben, úgyhogy ez nem szempont, de azért elgondolkodtam az A2-n is.



2019. aug. 1. 16:51
 1/6 anonim ***** válasza:
100%

Nulla motoros tapasztalattal a B125 előirt óra száma biztosan kevés lesz, de lehet venni pót orákat.

Azt senki nem tudja megmondani, hogy neked mennyi gyakorlásra lesz szükség.

Gondolom biciklizi azért tudsz, a múltkor olyan érdeklődött motoros jogosítvány szerzésről, aki biciklizni sem tudot...

2019. aug. 1. 17:56
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/6 A kérdező kommentje:
Tudok biciklizni, igen :D
2019. aug. 1. 18:35
 3/6 anonim ***** válasza:
100%

Tavaly nyáron pont így voltam én is. Tizenéves koromban motoroztam utoljára, így mondhatni 0 motoros tudás állt mögöttem.

A B125 azoknak jó, akik annó lerakták az AM-et és később a B-s jogsi mellett is felültek a robogóra, Simsonra.

Az A1-nél be kell ülni kresz elméletre is, van rutin vizsga is és csak aztán jön a forgalmi.

Lehet, hogy kell venned itt is pótórákat, de eleve több ideje van az oktatónak foglalkozni veled. Mindig párban mentek másik tanulóval; általában A1 és A2 vegyesen. Forgalminál is meg kell szokni rövid idő alatt, hogy fülesen keresztül kapod az utasítást és a 3 jármű biztosan elszakad egymástól.


15-20 kilométeres városon kívüli utakra elég a 125-ös is, városban meg nem kell tőle erősebb motor, így is otthagyod az autósort. Ha nagyon forgalmas az út, akkor az erősebb motorok közül kell válogatni, amik bírják legalább a 90-100-as tempót (Honda VT Shadow, Honda CBR, Honda Xl Varadero, Yamaha XVS Drag Star, Suzuki VL Intruder, Gilera Runner, Hyosung GT, Aprilia Scarabeo, Piaggio Beverly például).


Az átlag 125-ös inkább a 80-as utazót szereti, mint például a Honda CG, Honda CBF, Yamaha YBR, Suzuki GN, Suzuki RV VanVan, Yamaha SR, Suzuki GZ Marauder. Ha kevésbé forgalmas úton használnád (állandóan a nyakadban lihegnek különben), akkor ezek is jók.


Kihegyezett, 15 lóerőnél erősebb kétütemű motorkerékpárt ne vegyél. Akárhogyis van lepapírozva... Egyébként is fokozottan szervizigényesebbek, drága a fenntartásuk.

2019. aug. 1. 23:34
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/6 A kérdező kommentje:
Köszi, ez a válasz nagyon hasznos volt. Így szerintem akkor A1 lesz.
2019. aug. 2. 03:12
 5/6 anonim ***** válasza:
100%

Ha B125-re mész akkor szinte garantált a pótóra.

De attól még érdemesebb meggondolni, mivel nincs kötelező vezetési óraszám, az elmélet pedig tanulható otthon is.


Senki nem akadályoz meg abban, hogy B125re jelentkezve ugyan annyi órát vegyél mint aki A1re ment. Viszont ha ügyes vagy akkor kevesebb után is mehetsz vizsgázni amivel lehet spórolni.

2019. aug. 5. 12:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/6 anonim ***** válasza:
100%
Bőven jó a 125-ös erre a használatra. Ezek mind könnyű motorok, olyan lesz mint biciklizni, csak sokkal jobb futóműved, féked van és nem fáradsz el :)
2019. aug. 5. 13:32
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!