Autó tuningolás, hogyan lehet legálisan?
Sziasztok, gondoltam írok itt egy kérdést, hátha valaki tud segíteni, csupán a kérdést azért teszem fel, hogy megszűnjön a homály a fejemben. :D
Na szóval, hogy lehet egy autót úgy tuningolni, hogy az legál legyen?
-Lehet -e sportkipufogórendszert rakni rá? (nyitott dob katalizátorral)
-Sportlégszűrőt rakni szabad e bele?
-Ültetni lehet -e, és milyen mennyiségben?
-A felnikre mi vonatkozik, lehet szélesebb a dolog?
-Szabad erősebb fékeket beszerelni?
Ezek közül mikhez kell kérni átalakítási engedélyt kérni? Kb egy ilyen módósításra adott engedély mennyibe kerül?
Nem vagyok teljesen hozzáértő ebben a témában, bocsánat ha valamit furán fogalmaztam meg, előre is köszönöm a válaszokat!





Gyakorlatilag mindenhez engedély kell, de konkrétan:
- lehet, átalakítási engedély kell, vizsgálják a max hangerőt is a károsanyagkibocsátás mellet, szóval jó eséllyel elhasal a dolog,
- kutyát nem érdekli, csak hátránya van
- lehet, szintén átalakítási engedéllyel
- lehet szélesebb, ha nem lóg ki a sárvédő alól, szintén átalakítási engedéllyel
- szabad, ugyanaz, átalakítási engedély kell, ez a legnehezebb, mert nem kapsz olyan komplett rendszert, ami az autódhoz van és jobb mint a gyári és TÜV-je van.
Szóval a lényeg, mindenről kell TÜV, amiről a TÜV Rheinland ad szakvéleményt, azzal átalakítási engedélyt kérsz, számlával felszerelteted, majd soron kívüli műszaki.





1. Meg lehet csinálni, de nem érdemes.
2. Ha a gyári légszűrőházba teszed a légszűrőt, semmit nem fognak szólni, nem is látnák rajta ha akarnák sem. Ha félgömb vagy kúpos alakút akarsz akkor az problémásabb, de ennyibe nem szoktak belekötni, ha egyébként rendben van az autó.
3. Műbizonylattal rendelkező futóművet kell venni, forgalmiba be lehet íratni, nem nagy macera. Ha be van írva lehet akármilyen alacsony.
4. Lehet, szintén forgalmiba beíratni, nem veszélyes. De ha csak egy picit szélesebb nem fognak szólni érte anélkül sem.
5. Hivatalosan a fék ésszerű keretek között lehetetlen. Az más kérdés, hogy ha nem valami nagyon-nagyon gyakori típusról van szó, és normálisan illeszkedik, nem kókány konzollal van felszerelve, akkor senkinek nem fog feltűnni hogy nem gyári. Nyilván ne legyen a nyereg pirosra festve, meg ne legyen rajta foszforeszkáló RACINGSPORT3000TURBO felirat. Nekem sosem mérték meg a fék méretét, szemre senki nem fogja a különbséget megmondani (esetleg ha nagyon más, pl. dobfék helyett tárcsát teszel fel). Szóval ha márkán belül tudsz nagyobb féket (pl Passat fék Polora-lehet hogy ez hülyeség, csak egy példa volt) akkor még a vizsgabiztos sem veszi észre.





Lehetni lehet, csak se nem szabályos se értelme nincs.
Csak gondolj bele, két évente futómű kiszerel, gyári berak, műszaki, majd vissza. Két műszaki után már meg is térült a papírozás ára.
Na meg a addig ugyanúgy megb/sz a rendőr.





És mit akarsz elérni azzal a pillandószeleppel?
Ha nem lezs feltűnően hangos, akkor ismét felesleges macera.
Egyébként pont az ilyen kókányoló, zavarosban halászó fillérb/szás miatt nem javul a tuning megítélése.
#1,4





Bármit alá tehetsz, amit újonnan veszel, van róla számlád, TÜV papírod. Majd ezekkel átépíted a fentiek szerint.
Egyébként 15 is alá megy, ha fogalmazták vele, csak váltóméret legyen a gumi.
Egyébként 30-40 mm-nél többet ültetve azért már kompromisszumokkal kell élni. Nekem 50-55 mm-t van ütetve egy elve alacsonyabb autó. Én már meggondolom milyen fekvőrendőrre, hogy megyek rá.
#7
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!