Kezdőoldal » Közlekedés » Biztosítás, papírmunka » 11 éves autóm van. Közlekedési...

11 éves autóm van. Közlekedési balesetet szenvedtem. A másik fél volt a hibás. A károm 80%-át tériti csak a biztosító. Rendben van ez így, vagy lehet valamit csinálni?

Figyelt kérdés
2010. dec. 8. 10:23
1 2
 1/11 anonim ***** válasza:
Persze ,hogy lehet csinálni valamit .Pattogni ,fenyegetőzni stb . Csak nem érdemes.
2010. dec. 8. 10:29
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/11 anonim válasza:

Sajnos semmit nem lehet. A biztosító a Földön az egyik legocsmányabb-aljasabb intézményféle, mert mások kártól, bajtól, haláltól stb. való félelméből szedi meg magát, és mikor véletlenül fizetnie kéne, akkor nem teszi.

Hogy miért nem, arra külön kidolgozott,biztosító-függő szabályrendszer van, lényeg az ügyfél elriasztása, általában elég a hetekig elhúzódó ügyintézés is, ha meg nem, tele vannak az ügyvéd szakma szégyeneivel, akiket Rád is uszíthatnak.

Jó az a 80%-sompolyogj el vele...:((

2010. dec. 8. 11:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/11 anonim válasza:
A linkeket nem én illeszettem be, még itt is hirdetnek a mocskok, mert amíg fizetsz, "kedves ügyfél" vagy.
2010. dec. 8. 11:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/11 anonim ***** válasza:

Megkérdezhetem, melyik biztosító az, amelyik nem fizet?

Mivel indokolja?


Bocs az OFf-ért, de pont erre vonatkozóan tettem fel kérdéseket, de senki sem reagált (érdemben). Mert nálam ez is szempont az új biztosító választásánál. (Mégha ez mindenhogy a másik fél érdeke is).


Amennyire utánanéztem, ha alkohol vagy más tudatmódosító szer hatása állt fenn, van okuk csak nem fizetésre.

Itt találsz róla rendeleteket a neten:

[link]

2010. dec. 8. 14:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/11 anonim ***** válasza:

tegnap 14:09

Nem az van, hogy egyáltalán nem fizetnek, hanem az, hogy nem annyit, mint amennyiért te megjavíttatod a kocsidat!

Pl. van egy 10 éves, amúgy kifogástalan állapotú (nem rozsdás, nem rohad) autód, aminek 100000Ft az alkatrész+munkadíj költsége. A biztosító erre azt mondja, hogy a munkadíjat kifizeti teljesen, de az alkatrész árának csak egy bizonyos %-át! Ezt azzal indokolja, hogy a te autódnak nőtt az értéke az új alkatrészek miatt és te jártál jol!!! Mindez szöges ellentétben áll a piaci szabályokkal, mert hiába van új sárvédőd új festékkel lefújva, az autód a piacon már kevesebbet ér, mint előtte.

2010. dec. 9. 14:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/11 A kérdező kommentje:
Groupama garancia
2010. dec. 9. 20:05
 7/11 anonim ***** válasza:

Köszönöm, nagyon örülök a magyarázatnak és a kérdésíró válaszát is köszönöm!

Hát igen, a fenti oldalon is írják, hogy a károsodott alkatrész aktuális értékét térítik hivatalosan is (ha jól emlékszem, de inkább olvassa el, akit érdekel). De teljesen igazad van, a károsodott autó összességében sajnos veszít az értékéből.

tegnap 14.09

2010. dec. 10. 12:09
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/11 anonim ***** válasza:

"A KGFB fedezi a vétlen károsult gépjárművében bekövetkező értékcsökkenést is."

"A kártérítés teljes, de a gépjármű, illetve sérült alkatrész káridőponti értéke (avulás) alapján számított."

Ez a 2 mondat szerintem egymással ellentétes, innen másoltam ki:

[link]


A kérdezőnek javasolnám az első mondatra hivatkozni a biztosítónál, és ha továbbra sem fizet, a fogyasztóvédelmi felügyelőségen próbálkoznék.

tegnap 14.09

2010. dec. 10. 12:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/11 anonim ***** válasza:

ma 12:25

tegnap 14:38-as vagyok.

Nem a(z elképzelt) véleményemet, hanem a tapasztalatomat irtam le.

Nekem is volt olyan gondom, mint a kérdezőnek. Hiába hivatkoztam bármire, mert mint irtam a biztositó szerint nőtt az autóm értéke. Azt mondták, hogy perelhetem a vétkes autóst, de ne számitsak sok jóra. Egyébként, mint korábban is irták, az időt is elég szépen húzták. Sajnos igy müködnek a biztositók. Ez van... Le kell nyelni a különbözetet... (6 éves autóra 60% alkatrész árat fizettek)

2010. dec. 10. 20:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/11 anonim ***** válasza:

Értem, hát én csak a véleményemet írtam, egy netes oldal alapján. Sajnálom, ha így van. Teljesen abszurd, hogy mindenki, az ott dolgozók is tudják, hogy annak ellenére, hogy az autó értékesebb alkatrésszel gazdagodott, a balesetes autó összességében mégis ezzel ellentétesen veszített a tényleges értékéből.

Ahogy ők jogszabályokra hivatkoznak, szerintem a magánszemélyek is csak arra tudnak, ezért írtam a fenti linket. És ha időhúzás, akkor javasolnám azonnal a fogyasztóvédelemhez fordulni. De ez is csak vélemény.


(Szerintem egyébként a balesetben vétkest a fenti link alapján felesleges feljelenteni.)

12.25

2010. dec. 11. 22:21
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!