Kezdőoldal » Közlekedés » Biztosítás, papírmunka » Mi a teendő, ha a biztosító...

KSándor88 kérdése:

Mi a teendő, ha a biztosító elrontotta a szerződésbontásomat?

Figyelt kérdés
Történt, hogy felhívtam a kötelező biztosítót, hogy mikorra vigyem be a szerződés bontáshoz szükséges papírt, hogy ne csússzak bele a 30 napba. Az illető mondta, hogy hétfőn. Az adott napon bevittem, elfogadta. Befizettem az új biztosítónál a díjat, 2 hétre rá érkezett levél a régitől, hogy nem fogadják el a szerzősébontásomat, mert késve érkezett be. Az ügyintéző elismerte, hogy elszámolta és közölte velem, hogy küldenek egy igazolást, amivel az új biztosítónál kikérhetem a pénzt (mivel így már oda nem szerződhetek). Tegnap érkezett is egy levél, melyben a régi biztosító közölte, hogy felbontja a biztosításomat, de a következő biztosításomat náluk kell kötnöm! Mit tehetek ebben az esetben?

2013. jún. 3. 20:36
 1/7 anonim ***** válasza:
Ezt negszívtad, majd legközelebb ne számolgass, hanem add be időben a papírokat, vagy legalább 6 héttel korábban menj el a választott új biztosítódhoz, kösd meg a szerződést és bízd rájuk a többit!
2013. jún. 3. 20:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/7 anonim ***** válasza:

El se tudod felejteni, mert évforduló előtt időben kell küldeniük a bonus-malus igazolást. Na ekkor kezdhetsz új biztosítót keresni, és akkor nem futsz ki az időből.


Szerintem.

2013. jún. 3. 20:55
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/7 A kérdező kommentje:
Köszönöm a válaszokat! És ilyenkor mi a teendő? A faszi 2szer is átrázott. Egyszer a 30 nappal, másodszor pedig, hogy küldi az igazolást! Mit tehetek szerintetek?
2013. jún. 3. 22:26
 4/7 anonim ***** válasza:
Én biztosan verném az asztalt! Nem te hibáztál, hanem az ügyintéző. Első körben üvöltözhetsz vele, hogy te mindenképpen menni akarsz. Másodikként tehetsz panaszt náluk. Ha még ez sem elég lehet fenyegetőzni a PSZÁF-fal. Ha a biztosító hibázott, helyre is kell, hogy hozzák!
2013. jún. 4. 11:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/7 anonim ***** válasza:
Az előző válaszolónak, csak halkan megsúgnám, hogy attól még hogy az ügyintéző elszámolta, és tévedett, attól a biztosítás szerződője a megkötéskor aláírta, hogy az ügyfél tájékoztatást teljes egészében megértette, és egyet ért az általános szerződési feltételekkel. Abba pedig benne van, hogy a lejárat előtt legkésőbb 30 nappal már be kell érkeznie a felmondási nyilatkozatnak, ha felkívánja bontani a szerződést. Nem akarom védeni az ügyintézőt, de azért nem rá kéne fogni az egészet, mert tévedett. Időben kell elküldeni a papírokat és nem számolgatni. Csak hát ez olyan mint az adóbevallás határideje jó magyar szokás szerint, jó mindent az utolsó órára és percre hagyni.
2013. jún. 4. 20:07
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/7 anonim ***** válasza:
Az utolsó mondatoddal teljesen egyetértek 5-ös, nem kéne megvárni, hogy előálljon ez a helyzet. De én úgy látom, hogy a kérdező jóhiszeműen a biztosító munkatársára hallgatott, aki tévedésből vagy érdekből hibázott. Az ügyintézésben szerintem semmi nincs kőbe vésve, ezért ha a hiba miatt a biztosító azt mondja (akár a határidő után pl. 15 nappal is), hogy a kérelem időben beérkezett, akkor beérkezett és kész. Ezt kéne elérni!
2013. jún. 5. 10:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/7 A kérdező kommentje:
Köszönöm a válaszokat! Aláírom, hogy én is hibáztam a szerződés megszüntetésével, de abban nem, hogy nem küldték ki az igazolást, mellyel kikérhetném a pénzt a másik biztósítónál. És sajnos bíztam a fickóban, sajnos nagyon úgy tűnik, hogy ez tanulópénz lesz, hiszen az én felelősségem, hogy időben beérkezzen a papír.
2013. jún. 5. 10:32

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!