Kezdőoldal » Közlekedés » Egyéb kérdések » Miért lett ekkora közellenség...

Miért lett ekkora közellenség az autó? Miért akarnak autómentes városokat?

Figyelt kérdés

Pont Budapest kapcsán megy állandóan csak az autókkal kapcsolatban a hiszti, ahol a modal split nagyon jó, úgy tudom, még Nyugat-Európa is jóval autósabb.


Soha sincs szó arról, hova lehetne menni lakossági akció keretein belül szemetet szedni, melyik utcát lehetne fásítani, másodrangú a közbiztonság, a köztisztaság, a hajléktalankérdés.


2019. júl. 20. 08:57
1 2 3
 1/26 anonim ***** válasza:
18%

Mert egyre jobban élnek az emberek és egyre több autó van, nagy dugók, környezetszennyezés. A növekvő szén-dioxid kibocsátás hozzájárul a felmelegedéshez amit mindenki tapasztal. Persze azok akiknek a kényelmük a legfontosabb hibáztatják a fűtést, a hajókat, gyárakat stb. a CO2 kibocsátásért.

Ezek a világon mindenkit érintenek. Az, hogy pl. Budapesten sok az autó még nem csak Budapest éghajlatát befolyásolja. Plusz a szemét, közbiztonság, hajléktalanok tőlünk nyugatabbra nem olyan nagy problémák mint nálunk, ezért ott is inkább az autómentesítésre, környezetvédelemre helyezik a hangsúlyt.

2019. júl. 20. 09:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/26 anonim ***** válasza:
65%

Lassan élhetetlen lesz a város, és most csak másodsorban gondolok a légszennyezésre. Nem lehet mozdulni, annyi autó van, már vasárnap hajnalban is dugó van, autó autó hátán - és ami igazán szomorú, hogy 95%-ukban egyetlen ember ül.

Önző, pazarló dolog, hosszútávon mindenki jobban járna, jobban élne egy kevésbé autó-központú világban.

Ehhez azonban az kéne, hogy a sok buta, szemellenzős, begyöpösödött városi paraszt elhiggye, hogy nem az autójától lesz menő.

Mondom mindezt úgy, hogy lassan 35 éve egy nap nem telt el úgy, hogy legalább egy autóm ne lett volna.

Mégis képes vagyok gyalogolni, kerékpározni és tömegközlekedni is. Az autó kényelmes, de nem mindig a legcélszerűbb megoldás.

2019. júl. 20. 09:22
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/26 A kérdező kommentje:

Szerintem se mindig célszerű és eszembe se jutna a munkahelyre azzal járni, viszont ebben a városban még mindig nagyon jó a modal split. Úgy olvastam, Bécsben pont a fordítottja, sok német városban meg pláne.


A dugó a város velejárója, de ahogy látom, nincs túl sok belőle. Elég forgalmas út mellett lakom.


Például a tömegnyomortól miért nem tartják élhetetlennek a várost? A Nagykörúttól beljebb elég csak ugrani egyet és arrébb sodor a tömeg. Eszméletlen embermennyiség van. Túlzsúfolt ez a város és ezt nem csak én mondom.


A tömegközlekedés pedig nem egy természetes dolog.

Nem természetes dolog fülledt, fullasztó környezetben egymás hegyén-hátán szenvedni. Nem erre vagyunk kitalálva.

Én például abszolút nem tudom elviselni, szenvedek az elhasznált levegőtől és ha már fél méterre van tőlem ember, kb. rosszul vagyok. Igen, ez lehet fóbia DE könyörgöm... csak azt tudom ismételni, nem erre vagyunk kitalálva.

Az előző és a jelenlegi munkahelyemre is szerencsésen utazom, de ha egy későbbi munkahelyen elkerülhetetlenné válik a tömegnyomor, akkor kénytelen leszek átállni az állandó bringázásra és/vagy rollert venni.


Nem lehet senkit kárhoztatni, aki nem bírja elviselni a tömegközlekedést.

Meg amikor azt bántják, aki:

- nagybevásárlást csinál,

- azért autózik a melóba is, mert sokkal gyorsabb,

- hétvégén, gyerekekkel autóba mer szállni

szimplán csak gyűlöletkeltés ez is.

2019. júl. 20. 09:45
 4/26 anonim ***** válasza:
81%
Ahogy az előző is írja, ahhoz hogy ezt megértsd elég elmenni egy nagyvárosba. Budapest utcái egyszerűen nem ekkora forgalom lebonyolítására lettek tervezve, és ez a legtöbb európai városra igaz. Fél éve élek Budapesten, de úgy döntöttem jobban járok, ha eladom az autómat, mert egyszerűen nem érdemes saját autót fenntartani. Arra a heti 1-2 alkalomra, mikor kell az autó, akkor meg kölcsönkérem a nagyszüleim autóját és inkább beszállok az üzemeltetés költségeibe, mert ők se használják gyakrabban. Ott tartunk, hogy a tömegközlekedés sokkal élhetőbb Budapesten. Autóval csúcsforgalomban van, hogy több órába telik a város egyik végéből a másikba jutni és közben több ezer forintnyi benzint pöfögsz el a levegőbe a dugóban állva, ami nem csak gazdasági, de környezetvédelmi szempontból is elég nagy pazarlás. Korlátozni az autózást úgysem nagyon lehet, mert az közfelháborodást váltana ki. A fejekben kéne először rendet rakni és felhagyni ezzel a hülyeséggel, hogy az autó státusz szimbólum, és sok ember van, aki elvből nem száll metróra, inkább araszol órákon keresztül 2 km/h sebességgel a kocsisorban.
2019. júl. 20. 09:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/26 anonim ***** válasza:
61%

Azért, mert szemmel látható, hogy Budapestet konkrétan megbénítja a mértéktelen autó.


Amikor autósként egy 15 perces utat 1-1,5 óra alatt teszek meg, dugóban araszolva, az nem normális. És már ott tartunk, hogy nem reggeli és délutáni csúcs van, hanem egész napos csúcs. Munkatársaim is arról panaszkodnak, hogy már nem lehet elég korán indulni aggloerációból. 5-6 órakor indulnak, és már be vannak állva az utak.


A légszennyezés pedig valós tényező. Rendszeresen sétálok Hungária körút, Rakpart környékén, élvezhetetlen a levegő. Váci útnál voltam régen kollégiumban, szintén érezhetően szmogos volt.


Vagy elég körbe nézni.


Mikor egyetemre jártam, az egész BME körül mindenhol autók álltak, az elvileg minimum 1-1,5 széles járdákat felfestik parkolónak a gyakogosnak meg marad 0,5 méter kerülgetni. Belváros egyenesen halál, Király utca és társaik, ahol persze dudál az autós hogy takarodj az útról, majd feláll a járdára elfoglalva a helyet.


Persze dughatod a fejed a homokba azt gondolva, hogy ez így van rendben, de marhára nincsen.

2019. júl. 20. 10:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/26 A kérdező kommentje:

A tömegközlekedés egy kínzás, az élhetőséggel sehogyse fér meg egy mondatban.



Közvetlenül az autók mellett néha kellemetlen, mert egyik-másik büdös, de aztán felhígul. Állítom, a cukros üdítő károsabb, mint az eü határérték 30% szállópor.

[link]



F@T@L_3RRORxoo89, Te is autóval jársz, de a többi autós szidod, hogy miattuk van dugó?



Ismétlem, melóba én se járok autóval, az alábbiakkal van bajom:


1. Amikor az autóellenesség gyűlöletkeltés szintjén megy. 3 gyerekkel pl igenis praktikus autóval kirándulni, gyorsabb, rugalmasabb, kényelmesebb. Igenis hadd vásároljon be az ember 1 hétre. Akinek a melóba is gyorsabb, mert pl az agglomerációba jár KI, igenis hadd használja.


2. Bizonyos oldalakon nem hallani, olvasni más semmi másról, mint juj autó, mindmeghalunk. Látogatnám ezeket az oldalakat, mert érdekel a téma, mint olyan, de csak a jaj autó, jaj autó, jaj autó megy.


3. Egy olyan városban kiáltják ki gusztustalan bűnösnek az autósokat, ahol több a tömegközlekedő, mint az autós. Mit szólnának nyugathoz, főleg Amerikához?


4. Nincs olyan mértékű szmog, mint állítják és vidéken nem olyan jó a levegő, mint állítják. Tessék utána nézni!

Amúgy meg az emberek nagy része full egészségtelenül él, tessék előbb a saját ház táján seperni.

2019. júl. 20. 10:44
 7/26 anonim ***** válasza:
42%

"A dugó a város velejárója, de ahogy látom, nincs túl sok belőle. Elég forgalmas út mellett lakom."

Nem tudom, melyik városban, melyik környéken laksz, de Bp.-en elég nehéz ma már dugómentes időszakot / helyszínt találni.


"Például a tömegnyomortól miért nem tartják élhetetlennek a várost?"

Igazad van, az sem egészséges, ahogy még egy csomó minden nem az. Viszont ez nem szerepelt a kérdésben, ahogy például a családon belüli erőszak sem, ugye? A túlautósodás egy probléma, amivel foglalkozni kell(ene), függetlenül attól, hogy van más probléma IS.


"A Nagykörúttól beljebb elég csak ugrani egyet és arrébb sodor a tömeg. Eszméletlen embermennyiség van. Túlzsúfolt ez a város és ezt nem csak én mondom."

Ha kinyitod a szemedet, láthatod, hogy nem csak az a város, de az egész bolygó túl van népesedve. És amíg az ember nem érti meg, hogy hosszútávon, a faj jövője szempontjából nem a féktelen szaporodás a helyes út, addig ez nem fog változni. Rövidtávú gazdasági érdekek miatt szaporítják a kormányok a lakosságot, ahelyett, hogy felismernék, hogy ez így sokáig nem mehet - és minél később jönnek erre rá, annál rondább és véresebb lesz a megoldás.


"A tömegközlekedés pedig nem egy természetes dolog."

Ahogy az autó sem az!


"Nem természetes dolog fülledt, fullasztó környezetben egymás hegyén-hátán szenvedni. Nem erre vagyunk kitalálva."

Nem természetes magányosan egy acéldobozban ülve kormos-poros levegőt szipogni sem.


"Én például..."

A kutyát sem érdekli. Csak Bp.-en él kétmillió ember. A többség igényeit kell elsősorban figyelembe venni, nem egyetlen emberét, vagy egy minimális kisebbségét. Neked is meg kellene próbálni kicsit alkalmazkodni, nem csak a többi kétmilliótól elvárni, hogy minden kis pszichés problémádra tekintettel legyen.


"...akkor kénytelen leszek átállni az állandó bringázásra és/vagy rollert venni."

Jaj te szegény. És miért nem váltasz már most? Képzeld el azt a fajta szabadságot, hogy hazafelé megkívánsz egy sört/fagyit/utcalányt, és nem kell fél órát parkolóhelykeresgéléssel tölteni, másik fél órát azon agyalni, merj-e egy felest az arcodba önteni.


"Nem lehet senkit kárhoztatni, aki nem bírja elviselni a tömegközlekedést."

Nyilván a budapesti tömegközlekedés nem egy leányálom, de azért ennek ti is piszkosul részesei vagytok! Ti, akik felnőtt, szerintetek értelmes ember létetekre hagyjátok, hogy a kormány és talpnyalói szétlopjanak mindent, akik zokszó nélkül tűritek, hogy többszázmilliókat osszanak a semmirekellő vezetőiteknek a semmiért cserébe, ti pontosan azt kapjátok, amit ezek után megérdemeltek: lófaszt. Koszos, büdös, szarul megszervezett tömegközlekedést, mert nektek jó így is. Majd ha méltóztattok megmozdulni, ha méltóztattok kiállni magatokért, akkor lesz változás. Amíg nem kerül villanyoszlopra vagy a Dunába egy-két főkolompos, addig ne is nagyon várj változást.

2019. júl. 20. 10:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/26 A kérdező kommentje:

"Nem tudom, melyik városban, melyik környéken laksz, de Bp.-en elég nehéz ma már dugómentes időszakot / helyszínt találni."


Hungária körút, most.



"Ha kinyitod a szemedet, láthatod, hogy nem csak az a város, de az egész bolygó túl van népesedve. És amíg az ember nem érti meg, hogy hosszútávon, a faj jövője szempontjából nem a féktelen szaporodás a helyes út, addig ez nem fog változni. Rövidtávú gazdasági érdekek miatt szaporítják a kormányok a lakosságot, ahelyett, hogy felismernék, hogy ez így sokáig nem mehet - és minél később jönnek erre rá, annál rondább és véresebb lesz a megoldás."


Ezzel maximálisan egyet tudok érteni és ezért SEM szeretnék gyereket.



"Nem természetes magányosan egy acéldobozban ülve kormos-poros levegőt szipogni sem."


Nem természetes, de nem kínzás. Ezért tudom megérteni azokat, akik a munkahelyre is autóval járnak. Ha gyorsabb nekik, akkor pláne.



"A kutyát sem érdekli. Csak Bp.-en él kétmillió ember. A többség igényeit kell elsősorban figyelembe venni, nem egyetlen emberét, vagy egy minimális kisebbségét. Neked is meg kellene próbálni kicsit alkalmazkodni, nem csak a többi kétmilliótól elvárni, hogy minden kis pszichés problémádra tekintettel legyen."


Nekem tömegközlekedőként nem igényem, hogy még nagyobb tömegnyomor legyen. Így is egymást sodorjuk, amikor átszállunk.


"Jaj te szegény. És miért nem váltasz már most? Képzeld el azt a fajta szabadságot, hogy hazafelé megkívánsz egy sört/fagyit/utcalányt, és nem kell fél órát parkolóhelykeresgéléssel tölteni, másik fél órát azon agyalni, merj-e egy felest az arcodba önteni."


Elképzeltem, ahogy leparkolok a villamossal. :D :D



"Nyilván a budapesti tömegközlekedés nem egy leányálom, de azért ennek ti is piszkosul részesei vagytok! Ti, akik felnőtt, szerintetek értelmes ember létetekre hagyjátok, hogy a kormány és talpnyalói szétlopjanak mindent, akik zokszó nélkül tűritek, hogy többszázmilliókat osszanak a semmirekellő vezetőiteknek a semmiért cserébe, ti pontosan azt kapjátok, amit ezek után megérdemeltek: lófaszt. Koszos, büdös, szarul megszervezett tömegközlekedést, mert nektek jó így is. Majd ha méltóztattok megmozdulni, ha méltóztattok kiállni magatokért, akkor lesz változás. Amíg nem kerül villanyoszlopra vagy a Dunába egy-két főkolompos, addig ne is nagyon várj változást."


Most sikerült 1 év 8 hónap alatt építeni 1,7 km villamosvonalat, majd csendben, majdhogynem nulla utastájékoztatással átadni.

Ősszel valószínűleg el lesznek kergetve jó messzire.

2019. júl. 20. 11:05
 9/26 anonim ***** válasza:
50%

#6 Nem arról van szó, hogy egyáltalán nem kéne autót használni. Persze, többen, főleg gyerekkel lehet hogy egyszerűbb autóval. De most arról van szó, hogy az emberek hatalmas hányada egyedül utazik, mégis inkább autóba ül egyedül és végig döcörög a városon több óra alatt, minthogy felüljön a metróra vagy villamosra, mert mégiscsak menőbb meg kényelmesebb autóval közlekedni. Ha kiszűrnénk a forgalomból az egyedül közlekedőket, szerintem már attól látványosan csökkene a város forgalma.

Vidéken épp azért nem jó a levegő, mert a szmog nem lokális szennyezés. Az autók által kipöfögött benzingőz nem áll meg Budapesten.

2019. júl. 20. 11:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/26 anonim ***** válasza:
50%

"Ősszel valószínűleg el lesznek kergetve jó messzire."

Erre nem vennék mérget...

2019. júl. 20. 11:23
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!