Kezdőoldal » Közlekedés » Egyéb kérdések » Miért lett ekkora közellenség...

Miért lett ekkora közellenség az autó? Miért akarnak autómentes városokat?

Figyelt kérdés

Pont Budapest kapcsán megy állandóan csak az autókkal kapcsolatban a hiszti, ahol a modal split nagyon jó, úgy tudom, még Nyugat-Európa is jóval autósabb.


Soha sincs szó arról, hova lehetne menni lakossági akció keretein belül szemetet szedni, melyik utcát lehetne fásítani, másodrangú a közbiztonság, a köztisztaság, a hajléktalankérdés.


2019. júl. 20. 08:57
1 2 3
 21/26 A kérdező kommentje:

"Még Budapesten sem kell folyton, minden járaton ilyen körülmények között utazni. Te csak kiragadod az extrém végletet. A tömeg nyilván nem jó, javítani kéne a körülményeken, de ez nem jelenti automatikusan azt, hogy azonnal és totálisan el kell törölni a tömegközlekedést, mert az maga a gonosz."


Csak sehol se beszélnek a körülmények javításáról, mindenhol csak azt szajkózzák, hogy "jaj, autó".

Amúgy a nyári menetrend óta az egyik járatomon mindig tömegben utazom, főleg délután. A másik a kevésbé forgalmas irányba megy, de még így is sokszor elengedem, ha nem várható másik járat hamarosan, nyomorgunk.


Egyébként bringáztam már pár hónapig, minden szempontot egybevetve nem jött be.

Ha lesz pénzem egy nem extra, de normális rollerre, veszek. Például a munkahelyem 4 km, gyalog is 45-50 perc, lehet, hogy simán megérné nemcsak az egyik járat helyett, hanem végig.


"Ha az ember képes fölülemelkedni saját önös kis érdekein, akkor beláthatja, hogy hosszútávon bizony jó. Főleg egy jól működő tömegközlekedés. Te viszont nem látsz - vagy nem akarsz látni - tovább az orrodnál, és azt szajkózod, hogy neked néha kellemetlen, tehát ez az eredendő rossz."


Nem néha kellemetlen és főleg nemcsak nekem.


"Full egészségtelenül élő hipochonder - így neveztél egy kalap alatt minden egyes embert, beleértve anyádat is. Mintha mindenki - anyádat is beleértve - egy beteg, semmirekellő féreg lenne, akik mind le vannak szarva, akikkel egyszerűen nem akarsz foglalkozni, akik neked nem számítanak, felőled akár meg is dögölhetnek - csak mert te. TE."


Akkor véletlenül félreérthetően írtam és ezért kapom a jelzőket. Legalább az okát már értem, miért kapom őket.



"Senki nem mondta, hogy ne legyél ilyen, vagy hogy baj, hogy ilyen vagy. Ezen is csak te rugózol már évek óta. Jelen helyzetben az egyetlen baj az, hogy te kizárólag önmagad miatt akarod emberek százezreinek (millióinak?) az életét, életvitelét megváltoztatni - és ezt nem látod be."


Én csak annak örülnék, ha azt látnám, hogy a helyén kezelik az autózás témáját. Nem bagatelizálják el a légszennyezettség többi formáját, nem démonizálják Budapest szmogját és lehetne például a villamosfejlesztésekről is beszélgetni, nemcsak arról, hogy jaj, autó.

Ha nem kellene magamat ördögnek éreznem, amiért van autóm és néha használom vásárláshoz, vidékre utazáshoz vagy egyszerűen hétvégén, amikor 35 perc helyett 10 az út.



"Valószínűleg többet, mint te - de ennek jelenleg nincs semmilyen jelentősége. Én ugyanis nem pampogok, hanem teszek érte - magamért."


Az igen, látatlanban megállapítani, nem semmi.

Biztos látnok vagy.



"Ami zavar, az az, hogy te mennyire nem vagy képes más szemszögből látni a problémát, kizárólag a saját kis szemellenzős perspektívádból - és ez alapján akarsz mások életébe beleszólni."


Azt, hogy mások életébe beleszólni, nem tudom értelmezni, ilyenről szó se volt.


Viszont szeretnék végre valahol egy értelmes diskurzust a fenti témáról és konkrétan rákérdezni azokra, amiket nem értek: miért zavarja ennyire a szmog, miért pont a szmog stb, de az emberek nem vevők rá.



"Téged miért érdekel, én hogy élek?"

Szerintem már párszor leírtam, miért tettem fel a fenti kérdést.


"Nekem nincs szükségem semmilyen csoportterápiára. De ha ismerkedni akarsz, gyere, igyunk egy sört."


Nekem sincs szükségem.

2019. júl. 20. 14:05
 22/26 anonim ***** válasza:
64%
Mondjuk alapbol a közellenséág az amit az emberek utálnak, az, hogy a politikusok probaljak lenyomni ezt az autó rossz dolgot, még nem jelenti hogy az emberek utaljak az autózást.
2019. júl. 20. 14:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 23/26 A kérdező kommentje:

Egyébként eszembe jutott egy példa.


Egyszercsak megjelent egy cikk a nyomógombos lámpákról az egyik oldalon, szépen le volt benne írva, hol vannak ilyenek (ahol kicsi a gyalogosforgalom, nem éri meg minden ciklusnál zöldet adni a zebrának), hogy működnek stb: a normál ciklus szerint vált.

A kommenthad: az autósok szidása ezerrel, az autózás démonizálása. Hogy képzelik azt, hogy nem úgy működik a gomb, hogy a megnyomás pillanatában zöldet ad, hogy képzelik, hogy ki kell várni, amíg a ciklus szerint zöldre vált a zebra lámpája?


Én meg kb köpni-nyelni nem tudtam, hogy miért került már megint elő az autózás démonizálása és miért nem képes egy szem gyalogos megvárni, amíg a ciklus szerint zöld lesz. Miért jó 30 autós megakasztani, miért jó, ha fékezniük-gyorsítaniuk kell, miért jó megakasztani a zöldhullámukat, miért nem tud várni az az egy gyalogos pont a kisforgalmú zebránál... Szóval csak néztem....

2019. júl. 20. 14:40
 24/26 anonim ***** válasza:
57%

Én kifejezetten örülnék neki, hogy ha kulturált parkolóházban le tudnám rakni az autót a város szélén és onnan tömegközlekedéssel tudnék továbbmenni. Lehet, hogy a budapesti tömegközeledés rossz, de a budapesti közúti közlekedés még rosszabb.

Egyébként ez nem főleg közlekedési kérdés, hanem urbanisztikai - településépítészeti. Nem csak Budapesten probléma az, hogy az autók elözönlik az ember lakta területeket, de vidéken turistaszezonban is szörnyű végignézni egy-egy fás ligeten ahol mindent kiállnak a járművekkel, mindenhova odaparkolnak. Mert abban szerintem bárki egyet ért, hogy egy park, egy virágláda vagy egy gyümölcsfa szebb látvány az ablakból kinézve, mint valakinek a parkoló autója. Belvárosi környezetben még kisebb gond, mert ott amúgy is minden beton, de a külsőbb kerületekkel nem kompatibilis az autóparkolás. Nem tudom próbáltál-e már autósok által kiállt zöld területet felújítani, de ahova egyszer már odaálltak, ott már szinte fű sem nő utánuk. Még rosszabb, ha valamelyikből csöpög valamilyen vegyszer (márpedig az autók igen nagy %-ából folyik valami) - ebben az esetben a hivatalos eljárás csak az lehetne, hogy a teljes talajtakarót ~40 centi mélyen cserélik a szennyeződés eltávolítása érdekében. S ennek költségeit nyilván nem az autósok fizetik.

2019. júl. 20. 14:49
Hasznos számodra ez a válasz?
 25/26 anonim ***** válasza:
64%
Én egy kisvárosban lakom,nincs autóm de nagyon szeretnék,egyszerűen imádok vezetni,kirándulni.
2019. júl. 20. 18:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 26/26 Laylah ***** válasza:
81%

Én szeretnék lassa jogsit meg autót szerezni. Pest megye, napi 2,5 órám megy el tömegközlekedésre, autóval ezt le tudnám csökkenteni 1 órára vagy kevesebbre. Napi 11 órát töltök utazással és munkával, mire hazaérek, megfőzök másnapra, eszem, semmi energiám semmire. Péntekenként a bevásárlás egyedül, nőként, 2-3 nehéz szatyorral plusz tömött táskával a 35 fokban szintén nem egy álom, persze a buszon heringparty van, légkondi meg ha van is, felesleges, mert annyi ember sokkal gyorsabban elhasználja, teleizzadja, bepárásítja a levegőt, mint amilyen teljesítménnyel a klíma üzemelni képes. Hazafelé a 17%-os emelkedőn felkaptatni a málhával már semmiség.

Autóval amellett, hogy több szabadidőm lenne, könnyebb lenne a bevásárlás, nem kellene szaunáznom másik 60 emberrel, ráadásul többet is alhatnék és nem lennék időhöz kötve sem (rugalmas időbeosztású helyen dolgozom). Valamint párommal is könnyebben tudnánk bárhová utazni, nem kellene azt nézni, hogy van-e éppen vágányzár, elérjük-e a csatlakozást, futni kell a másik peronra (de még az sincs kiírva mindenhol, hogy hová kéne futni) két bőrönddel, stb.

2019. júl. 22. 17:45
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:





Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!